Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fleur Mas

Fleur Mas

04-02-2012 om 20:13

Xenos cup cakes mix

Mijn kids vinden het altijd gezellig om op zondag muffins of cakejes te maken, heb ik van de week bij Xenos de cupcakes mixen gekocht (cheesecake/framboos en choco),ik heb ze alledrie gemaakt en werkelijk waar,niet te ..eten,klam,plakkerig en oertaai,is er iemand die het ook heeft geprobeerd en die ze WEL lekker vond?Kan natuurlijk best zijn dat ik het niet goed heb gedaan,maar tot drie keer toe lijkt me sterk,muffins en cakejes lukken altijd,maar deze waren echt walgelijk,ben benieuwd,

groet Fleur

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mopperkont

mopperkont

04-02-2012 om 23:53

Waarom uit een pak

Het is zo simpel om ze zelf te maken. Zeker als je iedere week bakt is het de moeite waard dat zelf uit te zoeken. Ik heb die van xenos nog nooit geproeft, die Lillifee cakejes wel en die vond ik ook klef en zoet.
Op http://www.ah.nl/kookschrift/ vindt je naast mijn muffinrecept nog vele anderen. De truc om muffins goed te krijgen is geen seconde langer roeren dan nodig, het deeg moet iets klonterig zijn.

Pak

Niks mis met een pak, maar ik vind 'kant en klaar pakken' meer geschikt voor 'effe snel' of 'oeps moet nog wat bij de koffie hebben momenten' dan voor 'gezellig bakken'.
Voor gezellig bakken, ook als het met kleine kinderen gebeurd neem ik nooit kan en klaar pakken. Gewoon alles ouderwets afwegen. Kookboek erbij voor de kinderen zodat ze de hoeveelheden kunnen lezen, lekker mengen, eitjes erop stukslaan...(druip, hele aanracht vol).
Het enige dat overblijft bij die kant en klaarpakken is (soms) 1 ingredient toevoegen, wat water en mixen. Juist het geheel ervoor vind ik voor kinderen enorm leuk en kunnen ze ook best heel goed (met wat hulp en controle) en het is nog educatief ook, ze leren er een boel van.
Zo hebben ze hier alles 'geleerd'. Als er nu onverwachts bezoek komt, struin ik even door de kast en vind geheid nog wel een kant en klaar pak en laat dat 1 van de kinderen 'even' klaarmaken (niks aan,als je de ouderwetse manier ook kan). En als ze er niet zijn doe ik het zelf. Ook met taarten idem.
Met zelfgemaakte degen kun je ook enorm variëren. Je kan aan cakejes b.v. cacaou toevoegen, je kan vanillie toevoegen, je kan er versieringkjes opdoen, je kan er appeltjes indoen of welk ander fruit dan ook, je kan er andere verhoudingen aangeven (raadpleeg kookboek) zodat het muffins worden, de kans op mislukkingen is vrijwel nihil als je de basis maar goed kent.
Kant en klaar pakken gebruiken om te bakken met kinderen komt op mij over als 'kant en klare spagetti' uit de supermakt opwarmen in de magnetron en dan je kinderen zeggen dat ze spagetti 'gekookt'hebben. Ja tuurlijk is dat leuk...maar niet écht spagetti koken.
Wat betreft je vraag...nee geen ervaring met genoemde muffins. Ik gebruik die kant en klaar pakken ook wel eens...en enkelen zijn gewoon niet zo lekker. Er zit niet zo veel smaak aan...ze zijn snel uitgedroogd. Er zijn wel betere qua smaak en mijn ervaring is dat dat de gevestigde merken toch wel zijn.
Maar in vergelijking met echt 100% zelf gemaakte zijn ze allemaal alsnog van mindere kwaliteit. Hoe minder je zelf moet doen/toevoegen, hoe slechter ze smaken over het algemeen. Lijkt me ook wel logisch...Hoe kan 'gedroogd en in miniscule stukjes ei' nu net zo goed smaken als een vers ei? Als dat zo was zouden de verse eieren allang zijn afgeschaft, want echt handig om te verpakken/vervoeren en aan te bieden voor de verkoop zijn eieren nu ook weer niet
groeten albana

Vic

Vic

05-02-2012 om 10:08

Xenos-merk?

Heb je de pakken van het Xenosmerk, of is het een echt 'bak-merk'? Ik gebruik ook altijd mix uit een pak (van Honig o.i.d.) en dat gaat over het algemeen goed. Ook die prinsessencakejes of andere met plaatjes zijn eigenlijk nog nooit mislukt. De versiering is mierzoet en zou ik zelf niet kiezen, maar ja ...

Fleur Mas

Fleur Mas

05-02-2012 om 15:17

Nee

Ik heb het gekocht bij Xenos,het merk is de gooische banketbakker, ik maak ze normaal ook van Honig of koopmans ofzo, maar dit was cheesecake/framboos-vanille/en chocolade sinasappel,dus ik dacht,nou,het is weer eens wat anders,maar ik vind ze echt niet te pruimen,groet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.