Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

69er

69er

05-11-2015 om 09:54

wolkencake taart

Ik ben dol op wolkencake, want die mislukt bij mij nooit
Ik had nu het idee om dit als basis te gebruiken voor een slagroomtaartje en een kwarktaartje. Op zoek naar inspiratie vond ik op de site van de fabrikant alleen mogelijkheden met een mix voor biscuitdeeg. Ik wil graag dat lekker luchtig, sponzige.. kan ik die wolkencake ook gebruiken? Ik wil echt kleine taartjes maken van zo'n 20 cm, moet ik dan de baktijd aanpassen?. Ideeën voor de opbouw/inhoud zijn ook welkom.

Denk het wel, wolkencake voor slagroomtaart

Ik zou als je een kleinere vorm gebruikt wel de oventijd aanpassen ja. En dan gewoon kijken wanneer ze bruin genoeg zijn. Pas snijden als ze echt goed zijn afgekoeld en met een heel scherp mes.
Vulling gewoon net als anders, slagroom en (rode) jam. Door de slagroom kun je eventueel nog een smaakje doen, vanillesuiker en vanille essence, of rumessence bijvoorbeeld. Als je iets stevigers wil dan slagroom (vind dat zelf altijd lastig bij het snijden) kun je ook mascarpone met poedersuiker mengen. Of botercrème gebruiken. Ook daar kun je smaakjes aan toevoegen. Chocolade bijvoorbeeld. Doe je er nog fondant of marsepein overheen? Dan wel lekker dun uitrollen.

Bij een kwarktaart vind ik een stevige bodem horen, geen wolkencake.

Ik laat zelf trouwens bij wolkencake die laag suiker die er volgens het recept overheen moet achterwege. Dat wordt bij mij altijd een raar klontje in het midden. Gewoon poedersuiker eroverheen na het bakken en dan met een sjabloon en cacaopoeder een mooi patroontje maken.

Krijg ook weer zin om te bakken, maar de käsekuchen van afgelopen weekend is nog niet op...

Juline

Juline

05-11-2015 om 21:49

Citroen is bij mij favoriet

En dan doe ik er nog een laag lemoncurd tussen. Jammie, krijg meteen weer zin om te bakken!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.