Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

winterbroeken voor kinderen van Uniqlo - echt uit de collectie?

De afgelopen twee winters (of eigenlijk van herfst tot in het voorjaar) heeft mijn dochter (11, klein van stuk) vrijwel voortdurend broeken van Uniqlo gedragen. Zij heeft een enorme hekel aan broeken die (soms maar een beetje) strak zitten, en deze winterbroeken zitten redelijk ruim en zijn, door een fleecevoering, lekker zacht van binnen. Twee jaar geleden heb ik ze voor het eerst gekocht, afgelopen najaar nieuwe exemplaren in een maatje groter. Ze had ze in verschillende kleuren en droeg ze tegen elkaar in. Maar kleine kinderen worden groot - of tenminste groter - dus de broeken van het afgelopen jaar zijn nu hoogwaterstijl en moeten weg.

En nu kan ik op de site van Uniqlo niet zien dat die dingen nog in de collectie zitten! Wat nu te doen? Ik neem aan dat als ik op de site zie "autumn/winter 2020" er niet nog een uitbreiding van de collectie in november aankomt, dus wachten op die dingen lijkt me weinig zin te hebben. Of heb ik iets gemist? Zit er stomtoevallig iemand op dit forum met een kind dat ook die broeken droeg/draagt en die mij gerust kan stellen? En zo niet - wat ik vermoed - weet iemand dan waar ik broeken kan krijgen die a) dik genoeg zijn voor de winter (hoeft geen thermobroek te zijn, maar geen dun katoentje) b) geen joggingbroek c) geen jeans d) niet nauwsluitend en bij voorkeur e) niet aansluitend rond de enkels.

Ik heb dochter al gezegd dat als haar ideale broeken er niet meer zijn ze dus maar moet leren leven met minder ideale broeken, maar ik voorzie een winter vol gemor als ik de ene broek (niet van Uniqlo) die ze nu heeft die aan bovengestelde eisen voldoet uit haar greep moet zien los te wrikken omdat hij in de was moet.

Ja, ze heeft nogal een eigen mening als het op kleding aankomt. Op zich niet per se een probleem, tot het moment dat de mode-industrie jouw voorkeuren niet blijkt te delen. En je een moeder hebt die het niet goed vindt dat je de hele week dezelfde kleding draagt

Groeten,

Temet

vlinder72

vlinder72

17-09-2020 om 13:50

mailen

Ik zou ze mailen en het vragen. Het is de winter 2020/2021 dus je weet maar nooit of er toch nog dingen bij gaan komen.

Maar vraag het na je weet maar nooit of er nog wat broeken van vorig jaar ergens in de uitverkoop liggen en misschien kan je die dan nog kopen.

En ik ken het probleem. Ik heb zo'n zoon met een uitgesproken mening over kleding. Een drama was het toen de enige broek die hij wel wou dragen uit de collectie ging. Mijn zoon droeg dus wel de hele week dezelfde broek. Wel verschillende exemplaren maar het was altijd dezelfde broek. Gelukkig wou hij wel afwisselen met shirts want anders was het wel erg saai geworden.

Temet

Temet

17-09-2020 om 15:26 Topicstarter

Vlinder

Ik kan het proberen, maar ik heb weinig hoop eerlijk gezegd, ik vind de site van Uniqlo ook niet direct uitnodigen tot een mailtje.

"Mijn zoon droeg dus wel de hele week dezelfde broek. Wel verschillende exemplaren maar het was altijd dezelfde broek"

Mijn dochter droeg dus vorige herfst/winter ook drie exemplaren van dezelfde broek (gelukkig wel drie verschillende kleuren). Die broeken zijn nu te klein, en nu heeft ze dus nog maar 1 broek die ze lekker vindt zitten en die geschikt is voor de winter. En dan wordt "de hele week dezelfde broek" ook letterlijk de hele week dezelfde broek, als ik niet ingrijp.

Groeten,

Temet

40er

40er

17-09-2020 om 17:03

En anders

Bij een coupeuse er wat laten tekenen op deze maat en dan laten maken voor haar.

Flavia

Flavia

17-09-2020 om 17:44

of via Instagram of Facebook

vaak werkt via instagram of facebook je vraag stellen sneller dan via de mail.

Amsterdam.

Ze hebben een filiaal in Amsterdam, misschien kan je daarheen bellen? Als er in de broek een artikelnummer staat is het voor hun eenvoudig om op te zoeken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.