Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

wendelien

wendelien

08-02-2012 om 21:09

Winkelen in hasselt? (b)

Jaaaaa, ik mag mee op shoppingexpeditie met iemand die blijkbaar tot de "grotere maten" wordt gerekend, want maat 46. Wie weet waar de leuke winkels zitten in Hasselt (bij de zuiderburen) en hoe is het met parkeren? Tips voor leuke lunchgelegenheden zijn eveneens welkom!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
wendelien

wendelien

09-02-2012 om 11:20

Iemand bekend in hasselt (b)?

Ja, het is natuurlijk ook helemaal geen shopweer, vandaar dat ik hoop op tips om enige structuur aan onze expeditie te geven...

Hasselt is leuk

Tja, niet echt inhoudelijke informatie, maar meer een bevestiging dat shoppen in Hasselt echt leuk is! Ze hebben er echt bijzondere winkels, weer eens wat anders. Wij waren er vorig jaar. Helaas geen idee meer waar we de auto geparkeerd hebben, maar goed, je volgt gewoon de bordjes P-centrum en dan kom je er wel. (dat is wat wij gedaan hebben) Het wijst zich vanzelf. En anders even googelen: 'winkelen Hasselt' levert al wat leuke adresjes op. Zelfde geldt voor 'parkeren Hasselt'.
Veel plezier!

Inderdaad

Wij zijn vijf jaar geleden geweest, wij vonden het erg leuk om te winkelen. Wij hebben ook een huifkarrit gemaakt geloof ik naar de Japanse tuin.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Japanse tuin

Ja, inderdaad de Japanse tuin hebben wij ook gezien, maar goed, dat was in de zomer! Lijkt me nu minder, en dit was een shopuitstapje.

Katrien

Katrien

09-02-2012 om 18:48

Heel erg bekend in hasselt

want ik woon er!

Is parkeergeld geen issue, dan kan je gewoon in het centrum parkeren in één van de ondergrondse parkeergarages.

Gratis parkeren kan ook op een paar plaatsen, maar eerlijk gezegd moet je dan wel vroeg zijn, in het weekend vòòr 10u, tijdens de week bij voorkeur voor 9u. Maar als je wil, wil ik die plekken wel even doorgeven.

Leuke winkels zijn er overal, de echte grote maten winkels, maar ook veel "gewone" kledingwinkels waar je soms wel wat vindt in maat 46. Morgen ben ik in 't stad (wij wonen net buiten het centrum) en dan zal ik eens op de winkelnamen letten (want ik ken de winkels wel, maar niet altijd de naam en dat is toch handiger).

Genoeg leuke lunchgelegenheden, afhankelijk van smaak en budget. Als je me laat weten welke prijsklasse en welk genre je zoekt, zal ik een paar adressen doorgeven.

Katrien

wendelien

wendelien

09-02-2012 om 20:14

Katrien!

Heel graag krijg ik de namen van je van mooie en leuke winkels!
Het gaat om in elk geval mooie en liefst feestelijke kleding voor een bruiloft voor een vlotte 60+er, die ook meteen de rest van haar garderobe wil aanvullen. Het mag wat kosten, maar ze is niet van de haute couture. Qua parkeren is het fijn als dat niet al te ver van de winkels kan, aangezien ze door omstandigheden momenteel niet al te best uit de voeten kan. En een leuk en goed lunchadres is natuurlijk ook welkom.
Ik ben echt benieuwd. Alvast bedankt!

Katrien

Katrien

09-02-2012 om 21:30

Wendelien

Kan je nog tot morgen wachten? Ik zal eens aan mijn moeder, ook een vlotte 60+er vragen waar zij bij voorkeur gaat voor feestelijke kleding. Als je niet tot morgen kan wachten, zal ik zelf eens in mijn geheugen graven...

Als je pal in het centrum wil parkeren, kan je best in de ondergrondse parking TT parkeren. Enige nadeel is dat er geen lift is (of er is wel een lift, maar die is meer buiten werking dan dat ze werkt). Je kan ook parkeren in het Dusartplein, dat is ook bij het centrum en daar is wel een werkende lift (toch de laatste keer dat ik er was).

Wanneer gaan jullie? Op dinsdag en vrijdag is er markt en dan is het druk aan het Dusartplein.

Normaalgezien staan de verschillende ondergrondse parkings goed aangeduid als je Hasselt binnenrijdt.

Voor de lunch heb je "De Goei Goesting", is wel duurder, maar wel lekker (http://www.degoeigoesting.be/), er is ook Het Borrelhuis, tegenover het Jenevermuseum (http://www.borrelhuis.be/). Nog een favoriet adres van ons is "De Orangerie" (http://www.orangerie-hasselt.be/). In de Walputsteeg, waar de Orangerie is gelegen, is er ook nog een restaurant "Tafel 13" (http://www.tafel13.be/), ook duurder, maar heel lekker. Oh, en The Century, ook lekker.

Of je gaat naar de Grote Markt en zet je op een verwarmd terras voor de lunch. Ook lekker en je kan gezellig mensen bestuderen...

Als je nog iets wil weten, geef maar een gil!

Katrien

wendelien

wendelien

09-02-2012 om 21:49

Katrien!

Morgen is prima. Als het goed is gaan we a.s. zaterdag op pad.
En alweer bedankt!

ilsepilse

ilsepilse

10-02-2012 om 11:20

Oh hasselt

is leuk ! 2jr geleden ook geweest, gelogeerd in hotel en dan de volgende dag naar de outlet in Maasmechelen, kreeg toen ook leuke eethuisjes van een vriendin uit Hasselt!
enjoy!

Katrien

Katrien

10-02-2012 om 19:21

Wendelien

Mijn moeder was jammer genoeg niet zoveel hulp, want ze kende eigenlijk geen winkels bij naam, ze gaf me locaties en omschrijvingen. Ze wist ook niet ze in die winkels tot maat 46 gingen.

Maar als je er een stratenplan bijneemt:

- In de Koning Albertstraat (winkelstraat) heb je Paradisier. Dat is, volgens hun website, voor de vrouwen vanaf 35 jaar en specifiek tussen 50 en 70. Er hangt ook wel oubollige kledij, maar je vindt er ook leuke dingen.

- Dan is er een winkel op de hoek van de Aldestraat en de Zwanestraat. Volgens mijn moeder gaan ze daar zeker tot maat 46, maar op basis waarvan ze dat dacht, wist ze niet.

- In de Kapelstraat zijn er ook een paar mooie winkels, het duurdere segment en ik heb geen idee van de maten die ze aanbieden.

- In de Raamstraat is er Santolino. Vroeger ging ik daar regelmatig (ik heb ook een grote maat) en hadden ze een aantal merken die grotere maten aanbieden. Maar ik ben er al héél lang niet meer geweest en op de website vind ik jammer genoeg niet terug of ze die merken nog steeds aanbieden. Maar je kan altijd gaan kijken.

- Buiten het centrum, op de Sint-Truidersteenweg is er XL-mode, een grote maten winkel, met ook weer wat oubollige kleding, maar ook leuke kleding. Daar ga ik (tijdens de solden want ook weer wat duurder). Maar dit is dus buiten het centrum, best met de auto er naar toe. Alleen weinig parkeerplaats vlakbij, ik parkeer me een paar straten verder.

- En natuurlijk heb je de ketens (C&A enz) en ook Ulla Popken.

- Er zijn ook heel wat boetieks, je kan altijd eens kijken tot welke maat ze gaan.

Ik ben morgen ook in 't stad (moet naar de boekenwinkel). Wie weet kruisen onze wegen zich zonder dat we het weten...

Katrien

wendelien

wendelien

11-02-2012 om 20:35

Hartelijk dank katrien!

Helaas bleek ik gisteravond en vanochtend vroeg van internet verstoken, dus we zijn maar op goed geluk uitgerukt. (Voortaan moet ik mijn vragen eerder posten, zo blijkt maar weer!) Desondanks heel goed geslaagd (gewoon bij Gerry Weber) en een erg leuke dag gehad. Heerlijk en gezellig geluncht bij No Dieci. 't Is echt een mooie stad en wat staan er overal prachtige beelden en sculpturen. Heel erg bedankt voor de moeite!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.