Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Window displays

Amerikaanse schoondochter zat zich tijdens de autoritjes onlangs in Nederland (positief) te verwonderen over de "window displays". Ik keek met haar mee en zag dat ik erg ouderwets ben door veel planten in de vensterbank te hebben ( maar wel erg apart hier in Schotland, haha ).
Dus: wat hebben jullie in de vensterbank staan ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

15-12-2011 om 12:27

Op dit moment

Opzij alleen maar kerstmannen, achter niets, vanwege het kerstdorp wat ervoor staat. Normaal staan daar planten, maar die zou ik nu geen water kunnen geven en voor staan een kaarsenstandaard, een foeilelijk vaasje gekregen bij ons trouwen van oma, dus blijft het staan en een antiek strijkijzer. Eerst had ik alle vakantiesouveniers in het raamkozijn, maar daar heb ik nu een aparte vitrinekast voor.

Vic

Vic

15-12-2011 om 12:35

Kerstdingen

Normaal staat er niet zoveel op mijn vensterbanken. Wat lege potjes waar ooit planten in hebben gestaan die het bij mij nooit lang volhouden. Nu voor: een lege plantenpot, een kerststalletje, plantje van dochter, een kaars in de vorm van een kerstman en een klein vitrinebakje met steentjes erin (creatieve uitspatting na een vakantie). Achter (dus niet aan de straatkant): kersthuisjes met lichtjes erin, een vaasje met een neproos. Oh en wat dingen die er niet horen, het spel Doolhof en een zakje scoobidootouwtjes.

amk

amk

15-12-2011 om 12:37

4 planten en 1 beeld

meer vensterbank heb ik niet.
En dat wisselt ook niet zolang deze planten het nog blijven doen. Ze overleven langer dan gedacht, heb ze in januari 2007 gekregen en ze leven nog steeds ondanks weken geen water geven of te veel.

Fiorucci

Fiorucci

15-12-2011 om 12:49

Hier....

Vier katten die genieten van de verwarming.

Aha, een vensterbankdraad

Ik heb te veel vensterbanken beneden (5 en een half) om per vensterbank op te noemen. Bovendien moet ik nog ruimte maken voor kerststukje(s) die zoon straks meeneemt van school. Iig veel planten (geen bloeiende), paar houten Thaise opbergdozen, twee vazen, minikerstboompje, kerststalletje en twee kerststerren. En (bij gebrek aan betere opbergplek) bladmuziek voor de gitaren.

Niks

Alle ramen in de woonkamer lopen tot de grond door. Dat vind ik op zich heel mooi, maar ik heb dus ook geen vensterbanken waar ik me op kan uitleven en Shonagh's MIL mee kan plezieren.

Nou ja, misschien maar goed ook, want ik vrees dat er vooral net niet doodgaande planten en rommel op zouden staan.

Chris

Puck

Puck

15-12-2011 om 14:40

Niets

onze ramen hebben geeb vensterbank

Wel

hier een grote erker voor met vensterbank:
2 kristallen vazen, 2 dezelfde planten bij elkaar, een paar fotolijstjes, stenen die we hebben meegenomen van vakantie.
achter: 1 vensterbankje met 3 fotolijstjes en een mat porseleinen beeldje.

niet meer zoals mijn moeder vroeger, de hele vensterbank vol planten en allemaal in verschillende kleuren potten

Caitlynn

Caitlynn

15-12-2011 om 17:13

Van alles

Ik ben gezegend met een breed vensterbank. Ik heb twee kleinere plantjes en een grote plant erin staan. Die grote plant staat al 8 jaar op dezelfde plek. Verder een beeld die ik heb geërft van mijn oma. Er staat ook een grote bewerkte bal waar je olie in kan branden, heel mooi, maar wel een miskoop, want dat ding is veel te groot, ik kan hem nergens anders kwijt in mijn woonkamer. En omdat het kerst is een kersttak met lichtjes met daaromheen kerstballen in allerlei maten en een sneeuwpop van stof. O ja en de telefoon staat in een hoekje weggemoffeld naast de ontvanger van de deurbel.

Guinevere

Guinevere

15-12-2011 om 18:45

1 vensterbank

Beneden hebben wij 1 lange vensterbank. Wat staat er in: 3 potten met een dode plant, een trein, de telefoon, een stapel troep en het modem. Oh ja, en de kalender voor 2012 die we van de chinees kregen.

Speurder

Speurder

15-12-2011 om 20:18

3 vensterbanken

Ik heb drie vensterbanken die niet heel breed zijn.

Ik heb in de kleinste een potje met stenen, een hart van metaaldraad met onze namen erin (vakantiesouvenir) en verder alleen maar kunstbloemen. Echte overleven hier niet en niets vind ik zo kaal.....
Als je hier door de wijk fietst hebben bijna alle huizen rolgordijnen en daar hou ik echt niet van. Ik heb vitrages tot de grond en overgordijnen. De vensterbanken zijn dus het enige wat je ziet, als je naar binnen kijkt. Verder heb ik bij het grootste raam een uitsparing gemaakt waar onze kinderen kunnen zwaaien naar vertrekkende ouders, gasten, vriendjes enz.

Mijn droom is om ze breed genoeg te hebben om er in te kunnen zitten, maar dat zie ik hier niet gebeuren.

Wat doen ze in Amerika dan met de vensterbanken?

Groetjes Speurder!

Margriet*

Margriet*

15-12-2011 om 20:44

Hier kan je dochter

niets bekijken, de keuken zit aan de voorkant bij ons. Wel een vensterbank met veel flesjes met zwarte deksels (kleine verzameling), een rubberplant (heel saaie plant van manlief= mag niet weg ;-( ), handzeep, een bakje met knoflook en sjalotjes en een pepermolen, o ja lucifers belanden daar ook wel eens. En soms nog andere dingen die even een plek nodig hebben.
In Brabant valt me op dat er nooit meer te zien is dan veel heel veel vitrage, met die enorme jaren zestig doorzon ramen wel begrijpelijk, maar er is ook nog wel wat anders dan vitrage en dan symetrisch twee planten (je begrijpt, ik gruwel van vitrage).

Hier

staat in de huiskamer op de vensterbanken alemaal oud gereedschap van mijn vader en koffiemolens/strijkijzer van mijn oma's en opa's van vroeger.( en daarachter vitrage
In de keuken staan er planten en een doos tissues
in de bijkeuken probeer ik allerlei planten te zetten maar meestal is het daar spul wat ik op dat moment in mijn handen heb en kwijt moet

Bijna niks

... en dat is nou eens niet omdat ik zo opgeruimd ben [holle lach], maar een flink aantal ramen hier loopt door tot de grond, dus geen vensterbank. Een klein vensterbankje in onze slaapkamer waar wat losse troepjes op liggen, dito in de keuken, en in de kinderslaapkamer twee vensterbankjes en die zijn leeg.

De vensterbanken moeten ook leeg blijven anders kunnen de ramen niet volledig open - het zijn naar binnen openende draai/kiepramen.

Groeten,

Temet

Shonagh

Shonagh

15-12-2011 om 21:59 Topicstarter

In dit draadje weinig vensterbanken die Daughter-in-Law window displays zou noemen :o) Hier zie je of lamellen, of 1 bosje zielige bloemen in een vaas of fotolijstjes waar je van buiten af tegen de achterkanten aan kijkt. In Amerika staat er ongeveer hetzelfde in, vandaar dat het haar verbaasde.
Hier ook de keuken en zoon's slaapkamer ( met lamellen) aan de voorkant. Aan de achterkant 2 grote ramen zonder inkijk ( we wonen "hoog") met planten, kaarsen/ waxine lichtjeshouders en een beeld.

Shonagh

Shonagh

15-12-2011 om 22:01 Topicstarter

Chris h

Wat is MIL ? Ik kan bedenken dat je Mother-In-Law bedoelt , maar dan zou het DIL moeten zijn ;o)

Jessica O

Jessica O

16-12-2011 om 07:38

Hier

Kamer is gewoon gebleven, 2 Kandelaars 3 planten en 2 beeldjes bij het zijraam. Voorraam 2 planten en een kistje met 2 olielampjes en een een bloem. Kleine raampje 2 grote kandelaars.
Keuken, nomaal plant met lampjes maar nu een guirlande met lampjes erin.

Jessica

Veel venster, weinig bank

Ik heb in het zitgedeelte vijf ramen maar daar zitten geen echte vensterbanken in, alleen de randen van het kozijn. Omdat helemaal niks nogal kaal is heb ik lang gezocht naar iets geschikts. Het zijn smalle hoge vaasjes van grijs glas geworden met een plastic appelbloesemtak erin. Allemaal dezelfde, 1 vaasje per meter, genoeg om het niet zo kaal en blikkerig te laten zijn.

Valt het jullie ook op dat er 'raammode' per wijk is? In de aanpalende kakwijk zie ik opvallend vaak een model van een zeilboot in de vensterbank staan, in bejaardenbuurten verschillende soorten fleurige plantjes en beeldjes en in nieuwbouwwijken met nepjarendertig huizen een Riviera Maisonnetje: grote cremekleurige vaas of plantpot in het midden, geflankeerd door twee zilverkleurige kandelaars en iets van vergrijsd riet.

skik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.