Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

MariaR

MariaR

08-01-2013 om 15:56

Willen jullie eens meedenken? hoeveelheden kinderfeest.

Hallo,

Volgende week organiseer ik een naamfeest voor mijn zoon (is transgender, gaat nu als jongen leven en neemt zijn nieuwe naam aan). De hele klas mag komen. Ze hebben een aparte zaal om te swingen, daar staat voor de kinderen een tafel met drankjes en chips/pinda's. Ik dacht aan sinas en cola en wat vruchtensappen. Maar welke hoeveelheden voor dertig kinderen?
bedankt alvast

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mover

Mover

08-01-2013 om 16:03

Ik zou

niet weten hoeveel liters je moet inslaan. Hangt van zaken af:
hoe laat begint en eindigt het feestje.
is er behalve chips/pinda's nog meer te eten.
leeftijd kinderen
schenk je limo in glazen of plastic bekertjes (bekertje is 0,15 / glazen vaak wat groter)

Wij kunnen hier bij de buurt-appie van te voren langsgaan, en in overleg kan ik dan de teveel gekochte flessen -ongeopend uiteraard- na het feest terugbrengen. Scheelt een hoop stress. Misschien kan iets dergelijks ook bij jouw super of slijter?

Veel feestplezier!

Ik zou.....

gewoon veel te veel kopen.

Frisdrank/sap blijft toch heeeel lang goed? Nou, wie weet hou je 5 of 6 flessen over...die zullen in de loop van een jaar toch heus wel op gaan (en qua investering valt het ook wel mee lijkt me) No way dat ik zou willen dat het drinken op was.

(oh, en anders koop je op reserve een paar flessen Karvan Cevitam. Kun je in geval van nood zo kannen vol bijmaken)

Maar ondanks dat..idd...hoelang duurt het feest? en hoe oud zijn de kinderen? (mijn ervaring is dat er genoeg pubers zijn die zo een liter prik wegklokken op een feestje. Dat zie ik een jonger kind niet zo snel doen...

Enne...bijzondere gelegenheid hoor! jeetje. Wordt je zoon nu een dochter? of je dochter een zoon? Op het VO waar ik lesgeef is laatst een jongen in een meisje veranderd, ook met een 'officiele' overgangsdatum, andere naam, noem maar op...

Ingrid

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

08-01-2013 om 16:27

Ik zou

Een liter per persoon rekenen en een afspraak met de buurtsuper maken. En inderdaad wat aanmaaklimonade doen voor nood. Chips alleen als het in voorverpakte zakjes zit, wordt anders erg gauw een troep. Rauwkost doet het vaak erg goed en dan bijvoorbeeld nog dropveters.
Ik heb ooit een disco voor zoon gedaan, daar 3 soorten drinken waarvan 1 prikvrij voor de beugelkinderen, chips, rauwkost, witte muizen en een zoet baksel van onszelf. Later op de avond dienbladen met frietjes. Ik had de beschikking over een horecagelegenheid waar ik de keuken kon gebruiken.
Ik had ook een chillplek voor als ze even niet wilden dansen.
Rosa van der Zanden

bibi63

bibi63

08-01-2013 om 16:49

Gall & gall

Ik weet dat je bij de gall & gall ook afspraken kunt maken over terugbrengen van ongeopende (frisdrank)flessen.
Gr. Bibi

1 consumptie per half uur

Als richtlijn neem je geloof ik voor volwassenen 1 consumptie per half uur pp. Nou denk ik dat dat voor kinderen niet minder is - hooguit zijn de glazen dan wat kleiner. Bij een 0,2 dl in een bekertje is een liter pp dus genoeg voor 2,5 uur.

Die blikken Karvan Cevitam is trouwens een goed idee, dan heb je zeker genoeg. Maar inderdaad: overschotten blijven eindeloos goed.

Groeten,

Temet

MariaR

MariaR

08-01-2013 om 18:08

Meer info

Het feest is van drie tot zes uur. Direct uit school dus de kinderen zijn hongerig/ dorstig. De kinderen zijn 12 en 11 jaar. Het is disco dus er wordt veel geswingd. Ik ga het in bekertjes serveren. Ze mogen het zelf pakken op een grote tafel. Ik moet zelf ontzettend klein inkopen want heb heel weinig bergruimte, geen kelderkast of zo waar ik kan opslaan.

(Ennuh mijn zoon gaat van meisje naar jongen)

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

08-01-2013 om 23:18

Voedsel

Als het direct na school is, moet er misschien eerst wat vulling in de kinderen. Taart ofzo om het te vieren. Die van mij klappen van de honger na schooltijd.

Rosa van der Zanden

Hanny61

Hanny61

09-01-2013 om 11:11

Eten

Hot dogs, pannenkoeken of frietjes zijn hier altijd een succes op een feestje. Zeker zo aan het eind van de middag, dan lusten die prepubers wel wat. Als je zelf niets kunt bereiden, kun je ook frietjes halen bij een snackbar (of laten brengen).
Als het voor jou lastig is, om overgebleven drinken thuis te bewaren, is een afspraak met de plaatselijke slijter of supermarkt inderdaad een goed idee. Mocht dit niet lukken, zou ik voor de aanmaaklimonade gaan, dat neemt niet zoveel ruimte in. Overigens (misschien nog een tip) wordt er hier veel ijsthee gedronken.
Veel plezier op het feest, geweldig dat het nu zo ver is!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.