Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dorien

Dorien

18-06-2016 om 09:43

Wijnvlek in broek

Leuk feestje gister, helaas gooide iemand haar rode wijn over mijn witte broek. Ik heb hem bij thuiskomst gisteravond in een emmer koud water gezet, maar hoe nu verder? Biotex, soda, vlekkenspul? Of een nieuwe broek? Wat zeggen de ervaringsdeskundigen?

een tip

Die ik toevallig van de week kreeg van iemand (maar dus nog niet zelf geprobeerd hebt!) is om er vanish oxy maar dan niet de 'gewone' maar de tapijtreiniger op te spuiten. Volgens haar krijg je daar echt alle vlekken mee weg. Dus wie weet. En ik hoor het graag als het werkt

ontzettend dapper

een witte broek, daar heb ik me nog nooit aan gewaagd. Rode wijn vlekken, mwoh, ik heb er niet zulke goede ervaringen mee, maar denk ook HG vlekkenspray voor meubels proberen voordat je de broek weggooit. Dat laatste kan altijd nog.

lauren

lauren

18-06-2016 om 10:38

witte wijn

Nu ben je waarschijnlijk al te laat maar als je meteen nadat het gebeurd is, de vlekken dept met witte wijn, dan schijnen ze er uit te gaan. Hetzelfde heb ik ook wel eens gehoord over spa rood maar dat heb ik zelf niet geprobeerd. Of plat leggen en er een flinke stapel zout op leggen. Dat zuigt de kleur eruit of zo. In de zon hangen kan ook (het ouderwetse bleken), alleen moet die wel schijnen natuurlijk. Hier regent het weer eens.

Elfje65

Elfje65

18-06-2016 om 11:35

Witte wijn en heel veel zout

Maar nu te laat. Idd Oxyaction of de witte broek in de bleek zetten als het er daarna nog niet uit is.

lauren

lauren

18-06-2016 om 11:41

niet bleek

Geen bleekmiddel gebruiken. Chloor kan de weefsels aantasten, zeker als je teveel gebruikt en het wit kan gelig worden. Pak dan liever echfa wit. Dat heet geloof ik tegenwoordig anders maar is beter dan bleek.

En als niks lukt....

De hele broek een nachtje in een emmer rode wijn zetten. Dan is ie in ieder geval weer egaal. En wie weet wordt het een leuk kleurtje....

Weggooien kan altijd nog.,,,

Dorien

Dorien

18-06-2016 om 12:38

Thanks

Vanish heb ik al meer goede verhalen over gehoord, dat ga ik vandaag maar eens scoren. Even kijken naar de tapijt-versie. Ter plekke heb ik niet zoveel durven doen, het was in een restaurant en ik moest nog met de trein naar huis en ik wilde het niet veel natter of erger maken.
Jaha Ingrid, dat zei mijn zoon ook al.... Maar die vlekken zijn een soort van lelijk paars geworden, zo'n broek wil ik niet. Schoondochter had een beter idee, zwarte textielverf. Is ook altijd nog een optie. Maar eerst de vanish vandaag.

lauren

lauren

18-06-2016 om 14:36

zon

En in de zon drogen. Dat kan echt helpen (ook bij spaghettisausvlekken)

angel3

angel3

18-06-2016 om 19:58

Witte wijn

Helpt echt supergoed!

Angela67

Angela67

18-06-2016 om 20:02

verven

met dylon textielverf kun je 'm altijd nog verven!
gr Angela

Tango

Tango

19-06-2016 om 12:49

Wel bleek

Bij echt witte kleding gebruik ik juist altijd wel bleek. Wanneer je het meteen daarna uitspoelt (dus als de vlek is weggetrokken) wordt het niet geel. Ik zet de kleding ook niet in de bleek maar spuit een beetje op de vlek, even in laten werken evt. met een borsteltje erover en dan dus meteen uitspoelen. Heel soms kan de stof er niet tegen, maar ja, als je de vlek er niet uit krijgt gooi je de broek ook weg natuurlijk.

Dorien

Dorien

19-06-2016 om 16:32

Leve de vanish!

Een paar uur in een emmertje met vanish, en de broek is als nieuw! Die zal ik onthouden! Daarna met een witte was mee en weer zo fris als wat, gelukkig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.