Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wie zoekt even mee in 't archief?

Kan 't niet uitstaan!
Dag of 10 (?) geleden zo'n avond van hele avond laptop op schoot en lekker surfen door allerlei OOL rubrieken. Kom ik ineens iets tegen van een vader over zijn zoon; ze blijken beide beelddenkers.
Dat was een enorme herkenning, niet alleen voor jongste dochter (13) die 't lastig heeft op school momenteel maar ook voor mezelf. Nou moe; dit herken ik, en dat, en dat ook! Meteen man aangepord en verder zitten googlen. Wat schetst onze verbazing; week erna gaat dochter voor 't eerst naar studiebegeleiding en zonder enige suggestie van onze kant krijgen we aan 't eind vt gesprek te horen dat dochter een typische beelddenkster is.

Daarna even weekje weg geweest en nu wil ik reageren om die man te melden dat hij door zijn postings ons op dit spoort heeft gezet: kan ik 't nergens meer vinden!
En zoeken in 't actuele forum levert niks op.

Wie vindt 't wel? Dank alvast!
Mare

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

20-05-2011 om 22:25

Fladder heeft op 12 april een draadje gestart over beelddenken in Gezondheid.

Mare

Mare

21-05-2011 om 19:42 Topicstarter

Jaha, dat is 'm!

Hee fijn, dank dames!

Ga even een reactie posten. Altijd goed om te laten weten dat je er iets aan hebt als iemand de moeite neemt om zijn verhaal te melden...

groet!
Mare

Mare

Mare

21-05-2011 om 19:59 Topicstarter

Kan niet meer reageren...

... laatste reactie is van 2 mei, dus draadje is kennelijk gesloten.
Jammer, had ik maar eerder moeten reageren

mirreke

mirreke

24-05-2011 om 12:49

Mare, ik gaf je laatst toch die link over

ikleeranders.nl. Misschien toch iets voor je dochter. Waar het min of meer over gaat is iemand een methode aanleren om leerstof anders te benaderen, op een manier die bij plaatjesdenken (of jouw specifieke manier van andersleren) past. Ik zie berichten voorbij komen over kinderen die ineens wel topo kunnen leren, of woordjes, of latijnse werkwoorden, enz. enz. Laat je dochter anders eens op die site kijken.

Mare

Mare

25-05-2011 om 17:58 Topicstarter

Hee mirreke! (ot)

Wat goed dat je er nog even op terug komt!
Weet niet meer wat ik in het andere draadje nog had verteld? Het heeft ons wel op een pad gezet, waardoor steeds duidelijker wordt dat er inderdaad iets speelt waardoor zij de geleerde tekst niet goed opslaat, en (dus) ook niet goed kan reproduceren op het juiste moment.

Ikleeranders is een heel interessante site, door jouw opmerking hier hebben man en ik gisteravond weer lang zitten surfen en lezen. Vooral over beelddenken, want daar lijkt het wel heel erg op. Grappig genoeg had ze een paar weken geleden haar 1e studiebegeleidingsles bij een instituut, en aan 't eind daarvan zei de begeleidster dat ze onze dochter een typische beelddenkster vond, en zij werkt nu met haar aan een leermethode die mind-mapping heet. Dus het verbinden aan plaatjes, aan beelden. Het spreekt onze dochter erg aan.

We hebben ook contact gehad met het instituut dat de NIO-test had afgenomen, om te vragen wat hun indruk was nav de resultaten. Zij kunnen daaraan niet zien of er een leerprobleem is, behalve dan een opvallend verschil in taalvaardigheid (VMBO-T) tov de rest (VWO). Zij hebben het over een WISC3 test, maar kunnen ook het beelddenken testen. We willen ook maar niet links en rechts laten testen, dus liefst wel door een goed instituut en dan zo breed mogelijk binnen de hulpvraag zeg maar.

Ondertussen aarzelen we nog steeds sterk of het nu wijsheid is haar toch over te laten gaan naar VWO. Qua cijfers voldoet ze aan de overgangsnorm, en zelf wil ze heel graag. Maar ja... we hopen dat de test en de verdere begeleiding wat helderheid brengt.
Lastige beslissing hoor. Maar goed, het hoort eigenlijk in een ander draadje natuurlijk, maar wilde je even bedanken voor je belangstelling en je goede tip!

Mare

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.