Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Truus

Truus

27-12-2011 om 16:52

Wie wint de tig miljoen?

Wij weten nog niet eens of we een lot kopen.... maar mijmeren over zo'n hoofdprijs blijft leuk. Al denk ik ook wel vaak wat negatiever. Je doet het nooit goed qua weggeven van geld aan familie/vrienden. Daarnaast lijkt het me lang niet altijd leuk om iedere dag een tuinman/nanny/schoonmaakster over de vloer te hebben. Wil je blijven werken, dan neemt niemand je nog serieus. Nadenken over financien en zorgen dat je zo weinig mogelijk belasting betaalt, brrrr. Tig auto's, vakantiehuizen, boot, etc is niet aan mij besteed omdat het alleen maar meer gedoe geeft.

En eigenlijk denk ik dat ik het helemaal niet kan. Ik heb ooit een flinke financiele meevaller gehad (geen erfenis, geen loterij, ongeveer twee ton, bijna niemand weet daarvan) en ik ben nu twee jaar verder en ik heb bijna niets van dat bedrag opgemaakt. Het bedrag staat, met rente, dus onaangeroerd op de bank. Ik heb een duur cadeau gekocht voor mijn vriend en voor mijzelf een dure fiets. Mijn plan was om het eens goed te laten hangen bij de Bijenkorf, gewoon kopen wat je wilt zonder naar prijskaartjes te kijken en met tig tasjes de deur uitlopen. Ik kwam thuis met cadeautjes voor de kinderen en een geurtje voor mezelf, woehaa. Zelfs nu ik een nieuwe auto nodig heb, kost het me veel moeite om dat bedrag aan te breken voor een extra leuk, bijna nieuw karretje.

Twee ton is natuurlijk een schijntje bij tig miljoen. Twee ton lijkt me leuker om te krijgen (maar als ik bij mezelf afreken, dan heb ik er nog steeds niet iets leuks mee gedaan). Bij tig miljoen hoef je helemaal nergens meer naar te kijken maar of het leven daar zoveel leuker van wordt?

Wat me wel heel leuk lijkt: de kinderen een leuk startbedrag meegeven (ik heb veel vriendinnen die zo'n startbedrag hebben gekregen en je wordt er echt niet slechter van), Porsche Boxter voor erbij, naar de Seychellen ipv drukke Franse kust, prachtige reizen én vooral een eigen stichting om iets in Afrika te betekenen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hmmm

Nou ik zou het wel weten. Nieuwe meubels, nieuwe gordijnen. Nieuwe auto ipv onze benzine slurpende chrysler voyager.

Naar new york met het hele gezin. Hypotheek aflossen.

Een miljoen is echt wel genoeg. En met een ton ben ik ook heel blij. Ach, 25.000 zou ook leuk zijn.

Ik weet zeker dat ik het geld direct zou besteden.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reclame

Over dit soort situaties had de Rabobank toch een serie reclames?

Ik zou denk ik eerst beginnen met die stichting voor Afrika, en vandaaruit verder werken.
Uit zoiets groots kun je veel voldoening halen denk ik, meer dan uit nog een luchtje van de Bijenkorf.

Maar ik ben bang dat 2 ton sneller opraakt dan je denkt.

Petr@

Petr@

27-12-2011 om 18:33

Ik heb een lot

dus wie weet )
Met die tig miljoen lossen we eerst alle "schulden" af (hypotheek en aandeleninkoop van het bedrijf waar man werkt) en dan zou ik wel een nieuwe vloer willen en de achtertuin door een tuinarchitect laten doen.
En voor de rest heb ik eigenlijk geen wensen, maar kan natuurlijk wel van alles verzinnen ))

Beoogd Miljonair

Beoogd Miljonair

27-12-2011 om 18:54

Lot

Op het werk spelen we met een aantal mee. Met halve loten. dus kans op 15 miljoen. Als we winnen moeten we het delen, maar dan houden we er allemaal toch een paar ton aan over. Ik zie het wel voor me. Ik koop ergens een vrijstaand huis en ga daar met ons gezin wonen. Lekker iin de vrije ruimte. Lijkt me zalig.

Nooit meer geldzorgen

Dat lijkt me nog het heerlijkst van zo'n loterij : het idee dat je je nooit meer zorgen hoeft te maken over onbetaalde rekeningen !!! Wat zou dát een hoop stress schelen in mijn leven ! Maar nee, ik heb geen staatslot, er waren dringender boodschappen, dus de 30 miljoen gaat aan mijn neus voorbij....

Het schijnt

dat zelfverdiend geld anders aanvoelt dan zo'n megabedrag dat je zomaar in de schoot valt.

Ik zou best wat willen winnen, maar geen miljoen, laat staan tien of twintig.

10.000 lijkt me al heel mooi. Van die megabedragen zijn nog lastig te beheren ook, bankgaranties gaan tot hoever ook alweer? Moet je gaan beleggen en zo, bah nee, spreekt me totaal niet aan.

Inderdaad

vooral geen geldzorgen meer hebben lijkt me zo fijn. niet alles meteen hoeven kopen, maar vooral geen zorgen over sparen, pensioen, baan kwijtraken enzovoort. dat maakt het leven toch wel een stuk relaxter.

ik heb een paar materiële wensen maar dat zijn 'nice to haves' zoals een gashaard owww die zou ik meteen laten zetten. ik heb alleen vloerverwarming en mis een warmtebron voor als je verkleumd thuis komt.

He ja, een gashaard

misschien ga ik dat nog eens doen zónder die prijs!

Hombre

Hombre

27-12-2011 om 20:53

Wel zorgen

Het lijkt misschien anders maar ook met miljoenen op de bank heb je zorgen. Als het veel is wil je het toch beheren voor de volgende generatie of voor je favoriete goede doel. Daarnaast heb je het probleem dat de hele structuur van je leven verandert, van alles dat moest hoeft ineens niet meer. Dat is voor de meeste mensen ook flink wennen, het schijnt dat sommigen de poen gewoon op de bank laten staan en er nauwelijks iets mee doen.

Die irritante iphone/ipad handtekening kan ook uit! Settings/OO/Handtekening

Hombre

Hombre

27-12-2011 om 21:05

Ok 30 miljoen

Ik doe nooit mee, want de kansen zijn natuurlijk te verwaarlozen, maar een beetje dromen is leuk. We blijven wonen waar we zitten, want een villawijk is minder leuk voor de kids. Hypotheek afbetalen natuurlijk. Extra verdieping op het huis, lift doortrekken. Twee mooie nieuwe auto's, een grote en een leuke cabrio of zo. Buitenhuis aan de kust op een lekker rustig plekje.

Misschien een huis aan de cote d'azur.
Oh ja, vliegles en een vliegtuig. Lijkt me leuk.
Gewoon door blijven werken, maar daar zit je dan, met meer poen dan al je bazen bij elkaar. Toch gek...

Die irritante iphone/ipad handtekening kan ook uit! Settings/OO/Handtekening

Bennikki

Bennikki

27-12-2011 om 22:40

Niemand vertellen

dat lijkt me essentieel. Je hebt 30.000 euro gewonnen, ipv 30.000.000. Krijg je geen scheve ogen, geen jaloezie, geen gebedel.
Vervolgens gaat dan (in mijn geval) 10.000.000 naar Artsen zonder Grenzen (helden). Ik vind 30 miljoen helemaal geen leuk bedrag, veel te veel. Ik koop ons huis (4 ton ofzo) zet 100000 opzij voor een studie van de kinderen, ga 3 weken naar Disneyworld Florida (is een secret pleasure van me), 6 weken naar Hawaii, 3 maanden naar Australie/Nieuw Zeeland, een maand of 2 naar Midden-Amerika.. Koop alle boeken die ik wil, en een vakantiehuisje in het bos waar iedereen die ik ken die rust nodig heeft gebruik van kan maken.. We kopen een fantastisch bed en ik laat mijn tanden nog witter maken dan die van de hondenfluisteraar.. We nemen mijn ouders mee op een supervakantie naar Engeland.. En ik wil heel graag een aantal prachtige schilderijen.
Poeh, dan ben ik nog niet eens 1 miljoen verder.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-12-2011 om 01:12

Ach als dat eens gebeurde!

Natuurlijk winnen wij die 'tig' niet, maar de opluchting dat je je nooit meer druk hoeft te maken om kosten waar je niet onderuit kunt lijkt me heerlijk. Wat mij ook geweldig lijkt is om het huis dan eens uitgebreid onderhanden te nemen. Niks geen behangetje van Kwantum (waar ik op zich helemaal niet op neer kijk hoor), maar gewoon de betere behang en vloerbedekkingszaken in kunnen wandelen zonder nerveus op de prijsstickertjes te hoeven staren. Ik zou schilders en timmermannen inhuren om ons hele huis op te knappen en een deugdelijke kamer van de zolder te maken. Of ik zou verhuizen weet ik niet. Ik woon hier nog steeds best prettig. Maar met zoveel geld zou ik de sprong naar een koophuis misschien dan toch wagen.
Met zoveel geld zou ik denk ik ook duurdere kleding aanschaffen. Ik had vroeger vaker dan nu kleding die net even anders was dan 'gemiddeld' en dat vind ik nog steeds wel leuk, maar daar hangt vaak een ander prijskaartje aan dan bij M&S.
Ik zou mijn zus uit de brand helpen, dat kan ze op dit moment wel gebruiken. Mijn dochters zouden natuurlijk een bedrag krijgen en ik zou naar mijn baas toe stappen met een opgestoken dikke vinger en de groeten. Of plan B: Het bedrijf opkopen En last but not least zou ik mezelf trakteren op een stel superfraaie koffers die tegen een stootje kunnen en daarmee de wijde wereld intrekken.
Zo... nu maar afwachten wat het gaat worden.

Belle Époque

Belle Époque

28-12-2011 om 07:14

Ik zou het wel weten!

Geen joekel van een villa, wel een leuke woning met voor iedereen een eigen slaapkamer en voor mij een ateliertje! En een tuin natuurlijk Met een vijvertje. En fruit. En allerlei rozen.
En dan, en dat vind ik nog het mooiste, geen afhankelijkheid meer van PGB's en andere vormen van "gemeenschapsruif" die wegbezuinigd gaan worden, ik kan zélf ervoor zorgen dat mijn kinderen de broodnodige begeleiding kregen op weg naar hun volwassenheid, huur ook voor elk kind een persoonlijke remedial teacher die hun schoolopleiding op de voet volgt en ingrijpt waar nodig is, zodat ik me ook geen zorgen meer hoef te maken over de ontwikkelingen in het speciaal onderwijs en het verdere buiten de boot vallen, dat zo dreigt met de komende bezuinigingen. En de thuishulp die ik al jaren heb nam ik dan zélf in dienst, tegen een hoger salaris dan die nog geen tien euro per uur die ze nu krijgt. Dat verdient ze.
Die luxe vakantie en zo zie ik daarna wel weer. Als de toekomst van mijn kinderen maar zeker is!
(hoewel... Een oude VW Transfalia T1 inclusief eigen monteur is wel héél aanlokkelijk om z.s.m. aan te schaffen...!)

Mijmeren.........

Geen zorgen over de baan van manlief die over een paar weken op zal houden.........
Ik hoef geen tig miljoen, maar genoeg om me daarover geen zorgen te maken.
G

Fortuinloze vrijheid

Wat ik het lekkerst vind van geen lot kopen en dus ook geen grote prijs winnen is dat je je geen zorgen hoeft te maen over dat grote bedrag waar je de verantwoordelijkheid hebt.

Je hoeft je nooit zorgen te maken over scheve ogen in de familie, je nooit af te vragen of iemand je aardig vindt vanwege jezelf of omdat er wat te halen valt, je niet druk te maken over het onderhoud van je grote huis of het beheer van je wagenpark, je personeelsmanagement, dat je kinderen niet gekidnapt worden en of ze geen verwende nesten worden, aan welk van de talloze goede doelen je je fortuin moet schenken, en of ze dan wel goed omgaan met jouw geld..... heerlijk, wat een vrijheid om geen fortuin te hebben.

skik

Monique D*

Monique D*

28-12-2011 om 14:01

Skik, dat is inderdaad de andere kant van het "geluk"

Vrienden en familie die je met scheve ogen aankijken, opvoeden van kinderen zal moeilijker worden (mam, ik wil dit en dat, dat kan nu toch), mensen die zich nooit om je bekommerd hebben en ineens jouw vriend willen worden (je kan mij toch even uit de brand helpen, want je hebt toch zoveel geld), kinderen of jezelf die ontvoerd worden voor losgeld, inbrekers, allerlei mensen die van jou willen profiteren, etc., etc. Miljonair zijn heeft wel zijn andere kanten!
Maar je bent wel van een groot aantal problemen verlost (verlaging pensioenen, verhoging ziektekosten, risico verlies baan, etc.) en de wereld gaat voor jou open. Je kan ineens meer! Beperkingen verdwijnen, de vrijheid wordt groter. Je kan zomaar een luxe reis boeken naar het land van jouw dromen. Je kan dat prachtige droomhuis kopen met alles erop en eraan. Nooit meer schulden. Je kan goede vrienden / familieleden financieel helpen. Je kan jouw leven helemaal indelen zoals je zelf wil, zonder dat je de hele dag afhankelijk bent van een baan. Heerlijk toch? Maar dan mag niemand het weten dat je het hebt gewonnen..
Maar ik heb gelezen dat de kans op de jackpot 0,00001 procent is, dus het risico dat je buiten een ongeluk krijgt is nog groter.. en soms valt die jackpot helemaal niet.

ilsepilse

ilsepilse

28-12-2011 om 20:40

Zucht

geen geldzorgen...
hypotheek meteen afbetalen, dan heb je dat al gehad, met 2 ton lukt dat zeker,
30 miljoen? mss toch een ander huisje in ned, belgie en ghana, en ..
nieuwe auto die is ook al bij de 12jr...
collega heeft en stiching in Malawi, en vriendin in Zuidafrika, die steun ik zeker, dat zijn kanjers !!
en dan even genieten... en de rest op de bank zetten ...

Smiley

Smiley

28-12-2011 om 22:15

Scheiden

Ik wist het wel. Mijn top drie: scheiden, schulden afbetalen en mijn huis opknappen. En als dan nog wat over is een auto kopen en met de kinderen op vakantie gaan. We zijn lang geleden een keer naar Amerika geweest en daar wil ik ontzettend graag nog een keer naar terug.

Hombre

Hombre

03-01-2012 om 09:59

Kansen

Inderdaad, Monique, de kans op een ongeluk is groter. De kans dat je op dit moment een tumor hebt die een eind aan je leven gaat maken is NOG veel groter. Dat soort kansen negeren we liever. Dat maakt het extra bizar om zo hard te hopen op iets met een nog veel kleinere kans.

Het staat geloof ik ergens in de bijbel: Tel uw zegeningen.

Ely

Ely

03-01-2012 om 12:05

Hahaha hombre

Even zwarte humor; ik weet sinds 30 december dat ik een tumor heb en heb voor t eerst van mijn leven een staatslot gekocht. Ik dacht, als ik dan toch aan de beurt ben ))

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hombre

Hombre

04-01-2012 om 09:50

Ely

Sterkte

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.