Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

koukleum

koukleum

29-12-2014 om 12:54

wie kent 'opwarmers' die warm worden oiv zuurstof?

leek me wel handig om achter de hand te hebben voor skiën. Je kunt ze 'openmaken' of zo en als er zuurstof bij komt, wordt het warm.
zou dat wat zijn?? zijn niet heel duur, 3 euro per pakje. Handig voor noodgevallen of zo??

Barvaux

Barvaux

29-12-2014 om 12:57

tja

Kun je gewoon halen bij perrysport bijvoorbeeld. Je kunt ook je vingers gewoon veel meer bewegen, zo houd je ze warm.

Moni

Moni

29-12-2014 om 13:32

Ander soort

Gewoon bij de Wibra gekocht, Xenos heeft ze ook. De hebben een leuk vormpje. Er zit een vloeistof in en een metalen plaatje. Als je het plaatje knakt, wordt de vloeistof vast en flink warm.
Ze werken perfect. Enige nadeel is dat de vloeistof weer vloeibaar moet worden. Dat doe je door ze even in kokend water te leggen. Wij nemen sowieso een waterkoker mee op vakantie dus wij vinden dat geen probleem.

Zijn in ieder in gebruik stukken goedkoper door herhaald gebruik.

koukleum

koukleum

29-12-2014 om 14:02

ah.

handig, dus op meer plekken te koop... wist het niet, je let daar niet echt op normaal dus is wel handig als ik dat zo hoor.
en meer bewegen: tja, ik heb nogal snel koude vingers.. bewegen helpt dan echt niet meer.

Tijgeroog

Tijgeroog

29-12-2014 om 16:02

Betere handschoenen

Ik zou dan vooral investeren in betere handschoenen, of nog liever wanten. En dunne handschoentjes daarin, dus een extra laagje. Daar kun je heel veel veerschipper mee maken. Met zo'n opwarmer zul je je handen toch uit de handschoenen moeten halen, en bovendien kun je hem niet opnieuw gebruiken voor ie weer in het hete water gelegen heeft. En dat is op de skipistes lastig te doen.

koukleum

koukleum

29-12-2014 om 19:04

ja ook handschoenen

het is ook echt voor 'nood' die opwarmers;
helpt dat, dunne handschoentjes en dikke er overheen? lijkt me zo strak zitten...
zoek nog goede handschoenen, zijn ben ik bang mega duur, maar is wel investering waard denk ik.

Moni

Moni

29-12-2014 om 19:08

Er bestaan binnenhandschoenen

Die zijn vrij dun en zacht. Voor mijn schoonzus is dit de enige manier om op wintersport warme handen te houden. Het voelt niet extra dik.
Wanten zijn ook veel warmer dan vingerhandschoenen. Als je daaronder binnenhandschoenen aanhebt, kun je makkelijk de want even uit doen als je je vingers nodig hebt.

Tijgeroog

Tijgeroog

29-12-2014 om 19:19

Ja, dat helpt

Extra laagje werkt altijd goed. Ik heb altijd van die dunne gebreide handschoentjes standaard het halve jaar in m'n jaszakken zitten. Met wintersport deed ik die onder m'n (redelijk simpele) wanten, die zijn wat ruimer dan gewone handschoenen, en veel warmer. Maar tegenwoordig heb ik ook strakke hardloophandschoenen van de decathlon, vier euro geloof ik, en die gaan ook goed in gewone handschoenen. Speciale binnenhandschoenen heb ik pas later gevonden, en niet meer nodig, dus daar heb ik geen ervaring mee.
En ik heb gemerkt dat wat extra geld in goede handschoenen de investering waard is. Ze gaan een aantal jaar mee (hier inmiddels 5, en nog prima), dus dat geld kun je over die jaren verdelen. En ik heb veel warmere handen zonder top of the bill handschoenen gekocht te hebben.

Wandelaar

Wandelaar

30-12-2014 om 00:05

Wanten

Ik had eerder al eens ergens gelezen dat wanten beter warm houden dan vingerhandschoenen. Vanwege mijn Raynaud wil ik heel graag mijn vingers warm houden dus heb ik vorige winter wanten gekocht. Helpen doet het niet. Mijn handen zijn in de wanten net zo koud als in de vingerhandschoenen. Maar die binnenhandschoenen ga ik wel eens proberen. Ik heb nog van die dunne liggen van het hardlopen. Eens zoeken waar die gebleven zijn.

Marie

Marie

30-12-2014 om 00:33

zippo handwarmer

Wij hebben ooit een zippo handwarmer gehad en die werkte heel goed en heel lang.
Google maar eens op zippo handwarmer of benzine handwarmer.

Ik weet - klinkt eng en gevaarlijk, maar is het niet.

Tijgeroog

Tijgeroog

30-12-2014 om 09:24

Raynaud

Ik had last van raynaud toen ik borstvoeding gaf, in m'n tepels. Toen ben ik vitamine b6 gaan slikken, dat kun je voor een paar euro bij de apotheek krijgen. (Niet bij de drogist. Daar verkopen ze alleen vitamine B-complex pillen) en dat hielp binnen een paar dagen. Ik ben een tijdje doorgegaan met slikken, daarna gestopt en het is niet meer teruggekomen. Geen idee of het ook bij vingers helpt.
http://www.borstvoeding.com/problemen/aandoeningen/raynauds.html#6

Marie

Marie

30-12-2014 om 10:16

Bokt

Kwa laatst op een ander forum hierover ook vragen tegen, wellicht staat daar nog een bruikbare tip tussen?

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=118&t=1819786&p=91550304&hilit=raynaud&sid=702554a62866369e70465c5d6c92bc9c#p91550304

Idd benzinewarmer....

Heerlijk. Die van zippo zijn erg duur, maar er zijn ook goedkopere die prima zijn. Hengelsportzaak heeft ze zeker weten. Grote voordeel:, herbruik en hervulbaar, dus geen afval, en op lange termijn goedkoper. En ze blijven veeeel langer warm dan die wegwerpdingen. Wel een uur of 8 minimaal.

Ingrid

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.