Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

madelief

madelief

18-04-2010 om 21:56

Wie heeft een electrische openhaard?

Wij zijn opzoek naar een openhaard, nu las ik over een electrische haard. Het klinkt ideaal wie heeft er ervarig met zo'n haard? Bevalt het?

ik hoor het graag!
Madelief

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik vind

een electrische openhaard net zoiets als een namaak stenen keukenblad. Als ik een huis zou kopen waar er eentje in zou zitten dan ging het ding er meteen uit.

NIet om lullig te doen maar kan je niet voor een echte openhaard gaan ?

Marije

Marije

19-04-2010 om 08:49

Buren

Onze buren hebben een elektrische haard. Handig, want je hebt geen rookkanaal nodig. En tuurlijk is een echte open haard mooier, maar soms kan een elektrische haard een stuk praktischer en haalbaarder zijn. De buren hebben um ingebouwd, het ziet er best gezellig uit en het is lekker warm. Het is alleen niet het gezellige geknapper van een echt vuurtje.

Puck

Puck

19-04-2010 om 08:53

Nep

Ik vind zo'n elektrische open haard zo ontzettend nep. Ziet er totaal niet uit als een echte open haard. Onze buren hebben er een. Het ding vreet stroom. Verder verwarmde het ding de kamer zodanig dat de CV niet meer aansprong waardoor het in de rest van het huis ijskoud werd. Ze gebruiken hem nu nauwelijks meer. Als je even een mogelijkheid hebt zou ik voor een houtkachel gaan denk ik.

Jolanda123

Jolanda123

19-04-2010 om 10:43

Gashaard zonder afvoer

Waarom kijk je niet naar een gashaard zonder afvoer?
voordelen van gas zijn dat je niet hoeft te lopen met hout, snel aan en uit, goed regelbaar qua temperatuur.

De huidige generatie gashaarden hebben niet eens meer persé een afvoer nodig

Het geweldige is dat gas goedkoper is als electriciteit, en je toch de warmte en de gezelligheid hebt van "echt vuur".

Gr. JO

Femke:-)

Femke:-)

19-04-2010 om 21:46

Wij hebben zo een gashaard!

Zalig!!!!!

En dan niet met van die nepblokken erin, nee, van die kooltjes..Hij is heel modern. Met echt vuur!

Heerlijk als hij aanstaat. Het is direct warm. De hond nestelt zich er ook altijd voor, als hij aanstaat.

Met onze gashaard heb je wel een afvoer nodig trouwens. Hij is ingebouwd in de trapkast (wij hebben een hoekhuis) en daardoor is de afvoer in de buitenmuur. Mijn nichtje heeft de afvoer in de schouw gemaakt.

madelief

madelief

19-04-2010 om 22:06

Oke maar....

We hebben nu een opanehaard maar we gebruiken hem nooit, er zit een scheur in de achterwand en nu schijn je hem niet te mogen gebruiken. We hebben dus wel een kanaal maar ik weet niet of je daar nu wel zomaar een gashaard op aan kunt sluiten. IS een gashaard dus veel mooier dan een electrische? Het zag er op internet wel leuk uit! Prijzen kon ik niet echt vinden, zo'n nepper ijkt me veel goedkoper? Kortom we moeten langs zo'n winkel, zucht....
bedankt alvast!

Ja, kan

ja, in ons vorige huis hebben wij een gashaard laten inbouwen in een oorspronkelijke open haard. De pijp moet wel goed zijn, of anders vernieuwen dus.
voordeel van gashaard: geen gesjouw met hout, geen vieze as, lekker aanzetten met afstandsbediening en gelijk vuurtje.
nadeel: het is natuurlijk niet echt een knappend vuurtje.

wij hebben in ons nieuwe huis weer een gashaard, 1 met kiezels, ik ben er erg blij mee.

Puck

Puck

20-04-2010 om 08:38

In dat geval,

Als je al een rookkanaal hebt kun je dan niet informeren of dat gerepareerd kan worden. Dat lijkt me een mooiere oplossing dan zo'n elektrische nepper. Of is het een optie om een kachel (Margje, Petr@ en Purk hebben er een) te plaatsen. Die zijn er tevreden over hun sfeermaker.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.