Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

welke zakloze stofzuiger bevalt goed?

Hoi!
Wij wonen in een huis aan een zandpad,hebben een nogal verharende hond en op een of andere maniet verslijten we een stofzuiger heel snel.
Nu hebben we een AEG en de haren en t stof gaan bv door de zak heen naar de filter .Vraag me niet hoe t kan, we zien niets aan de zakken en vervangen m vaak.
Nu wil ik dus een stofzuiger zonder zak,kijken of dat beter gaat want dit wordt nog een dure aangelegenheid zo.Stofzuiger niet te duur maar de zakken vliegen er door heen. Wie heeft er een en is er tevreden over?
Ik wil liever niet zo'n hele dure

Marjo

Marjo

17-08-2014 om 23:08

BCC

Bij de BCC een Hitachi met hepafilter (zakloos) 2200Wtt (dat is een aardige zuigkracht).
Enige nadeel is dat hij 4 meter snoer heeft, dus ik moet in mijn appartement in twee delen zuigen. (gang/slaapkamers en woonkamer/keuken)
Hij kost 79.99
http://www.bcc.nl/huishouden/stofzuiger/stofzuiger-zonder-zak
Ik heb de eerste die er staat.
Om de twee zuigbeurten leeg ik de houder in de prullenbak.
Ik heb geen huisdieren en woon alleen, dus misschien zou jij de houder elke zuigbeurt even moeten legen.
Onder de zakloze stofzuigers is het een van de goedkoopste maar wel even krachtig als duurdere soortgenoten.

Marjo

Marjo

17-08-2014 om 23:11

zand is denk ik redelijk funest voor een gewone stofzuiger. Je zou eerst kunnen vegen en dan zuigen, of investeren in een zakloze industriele stofzuiger?

Knutselkei

Knutselkei

20-08-2014 om 11:07 Topicstarter

ik veeg al vaak van te voren

maar we hebben tegels met een diepere voeg ertussen, daar zit altijd best veel in, al stofzuig ik eigenlijk elke dag wel.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-08-2014 om 13:27

ik heb deze

http://www.bobshop.nl/nl/klein-huishoudelijk/stofzuigen/stofzuigers/aeg/asc6935-stofzuiger/p41483?ref=sea&gclid=CI-Cir_docACFRHHtAod_VEAVw

Met een lekker lang snoer en genoeg vermogen.
Wij hebben 2 honden waarvan 1 langharig is.

maistro

maistro

30-01-2015 om 12:08

Zakloze stofzuiger

Ik geloof het allemaal wel met die dure prijzen tegenwoordig. Een miele of een dyson betaal je alleen voor de naam. Geniet nu al 2 weken van onze zakloze stofzuiger 2400w doet het stukken beter dan onze oude dyson. heb er 5 tientjes voor betaald! zie http://z-stofzuiger.nl/a-856474/beste-stofzuiger/

Angela67

Angela67

30-01-2015 om 12:12

spam alert (gemeld)

als je dan reclame maakt, schrijf dan correct Nederlands : prijzen zijn niet duur, prijzen zijn hoog.

Petra Pakje

Petra Pakje

30-01-2015 om 14:35

Nooit meer een SZZLS

Misschien zit je er niet op te wachten, maar ik heb zo'n ding gehad, en wil er NOOIT meer een.
Het schoonmaken van de bak was namelijk een enorm karwei. Plukken haren en stof eruit trekken, zelf helemaal onder het stof komen te zitten. Je doet het het liefst buiten, maar als het waait, zit je helemaal onder en als je 't binnen doet kun je daarna weer stofzuigen.

Het was echt een rotklus. Niet even uitschudden boven de kliko en dan klaar, maar met je handen hele wolken en plukken stof eruit trekken omdat ze erin vast zaten. Vreselijk.

Het liefst had ik een stofzuiger gehad om die bak schoon te maken.... (!)

Marjo

Marjo

30-01-2015 om 15:02

hè echt?

Ik doe de klep open boven mijn prullenbak in de keuken, stofprop valt er uit. Daarna filter er even uit voor de haren, die zitten meestal ook als een prop. Terug klikken, klep dicht en klaar. De taferelen die Petra beschrijft herken ik absoluut niet. Maar ik maak hem dan ook wel na elke 2 maal zuigen even schoon, misschien scheelt dat?

Half a twin

Half a twin

30-01-2015 om 15:30

herken het probleem van Petra ook niet

Ik haal de stofopvangbak van mijn stofzuiger, schuif een plastic zak om de onderkant en druk op de ongrendelknop, dan valt de stofprop in de zak en klaar. Soms even de bakmet water uitspoelen, als je iets hebt opgezogen dat niet helemaal droog was bijvoorbeeld, anders de bak weer terug en klaar voor de volgende zuigbeurt. Een keer in de tig keer zuigen de filter uitspoelen. Ik vind mijn D.s.n helemaal geweldig.Nooit meer eenstofzuiger met zak.

Petra Pakje

Petra Pakje

31-01-2015 om 22:24

Dan zal dat het wel zijn

Ik maakte hem pas lees als ie vol was.

Ik snap het niet

Ik heb ook een zakloze, namelijk de Roomba; een robotstofzuiger en die heeft nou eenmaal geen zak. Maar mijn gewone stofzuiger heeft gewoon zakken. Het idee van die stofzakken was toch dat je dan handig alle rotzooi in éen keer weg kon gooien en het apparaat zelf verder schoon bleef? Ik snap werkelijk niet wat er nou handiger is aan een zakloze stofzuiger, eerlijk gezegd.

Maar goed, dat was de vraag niet

Groeten,

Temet

Half a twin

Half a twin

02-02-2015 om 11:18

Geld

Zakken voor een stofzuiger kosten veel geld, evenals filters. Mijn laatste stofzuiger met zak en filter had op het laatst iedere 4 maanden een nieuwe filter nodig van dik 30 euro. Zakken zijn ook niet gratis. Die stofzuiger was prijzif in aanschaf en bleef geld kosten, ieder jaar zo'n 50 euro. Die zakloze heb ik betaald en kan doorzuigen zonder extra kosten. Af en toe de bak legen enhet filter uitspoelen en klaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.