Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke wandtegels bij deze keuken?

Volgende week is het dan zover, de oude keuken uit het nieuwe huis wordt verwijderd en de nieuwe IKEA keuken wordt door ons geplaatst.
Maar wat wij altijd moeilijk vinden is een (betaalbare) wandtegel vinden. We hebben het nu beperkt tot 2 soorten tegels.
Aan jullie de vraag, welke tegel vinden jullie het beste passen?
Keukenkastjes: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S99027977/#/S29116236
Werkblad: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50283054/
Tegelkeuze 1: http://www.max4home.nl/tegel-softline-pergamon-wenge-mozaiek-25-0x40-0-cm.html
Tegelkeuze 2: http://tegelmegashop.nl/wandtegels/wandtegels-wit-mat-33x100-box-decor.html

Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden!


Vesper Lynd

Vesper Lynd

25-07-2016 om 17:34

Linkje doet het niet

De link naar de kastjes doet het bij mij niet, maar bij elk kastje zou ik tegel nr 1 doen (multicolour). En ik zou nooit voor een wit aanrecht kiezen. Dat heb ik gehad en je wordt er helemaal gek van. Op een gegeven moment wordt het ook niet meer schoon.

Astrid

Astrid

25-07-2016 om 18:09

Tegel nummer 1

mooi, geeft kleur en spanning.
Wit aanrechtblad heb ik gehad, een rampenplan, elke week in de bleek, al staat het wel mooi

angel3

angel3

25-07-2016 om 18:50

Geen tegels

Wij hebben ook wit aanrechtblad van hardsteen. Dat blijft mooi. Ligt er al 7 jaar op en is nog knal wit.
Anyway ik zou aan achterkant nooit tegels doen. Vieze voegen.
Tweede tegel is ook niet glad toch? Lijkt me niet handig. Dus dan nummer 1. Maar je kunt ook overwegen bv glasplaat of speciale verf of behang van pimp your kitchen.

Juno

Juno

25-07-2016 om 19:25

Neutraal

Ik zou voor de neutrale tegels gaan en de keuken afstylen met accessoires. Ik denk dat je die kleurrijke achterwand enorm snel zat bent en dat hij er binnen vijf jaar gedateerd uitziet. Het geheel wordt dan wel wat wit, zo met blad en achterwand. Persoonlijk zou ik eerder voor een afwasbare muurverf gaan wat je ook weer makkelijk kunt veranderen. Palmgroen of zo.
Ik heb de afgelopen vijftien jaar muurverf gehad in mijn keuken en dat bevalt echt erg goed. Ooit ook tegeltjes gehad en dat wil ik dus nooit meer. Van die tomatensausspetters in je voegen.

Elfje65

Elfje65

25-07-2016 om 19:36

Eens met Angel

Geen tegels en de link doet het niet. Een strakke achterwand vind ik mooier. Als je een witte keuken met wit aanrechtblad neemt dan zou ik een mooie zachte kleur als achterwand nemen. Anders wordt het welwat flets.

bieb63

bieb63

25-07-2016 om 19:41

Ik ga voor tegelkeuze 1!

Juist in een keuken kan je een beetje 'spannend' doen.

Zeetakje

Zeetakje

25-07-2016 om 19:48

Verf.

Wij hebben glasvezelbehang met schrobvaste verf. Achter de kookplaat wel een plaat van hetzelfde materiaal als het aanrecht. Het was bij ons bedoeld voor tijdelijk, omdat we nog geen mooie tegels hadden kunnen vinden, maar we vinden het eigenlijk heel mooi en het is echt schrobvast. Hebben voor het eerst geverfd na een jaar of 8 en niet eens omdat het lelijk was, maar omdat we het (omdat we dachten dat het tijdelijk was) gewaagde kleurtje zat waren. Betaalbaar en makkelijk.

Nee

Mijn vijf centen...ik hou niet zo vd tegelkeuze die je voordraagt. Ik hou erg van die Portugese of Moorse tegels. Elke tegel anders. Staat heel hip en fris bij n verder witte keuken.

bieb63

bieb63

25-07-2016 om 19:52

Dorry

hebben wij ook: een protugese tegelwand. Fantastisch!

Ooit

Ooit krijg ik n extra keukentje in mn winkel. Vandaag er zomaar n koperen kraan voor gevonden. En dan komen er Portugese tegeltjes op de achterwand!!!

Astrid

Astrid

25-07-2016 om 21:00

aii

daar zou ik een schele migraine van krijgen.
Denk (ja ook na mijn keuze voor 1) dat TS gewoon zelf moet kiezen tussen haar tegels. Je kijkt er toch aardig wat jaartjes tegenaan. Je wilt toch niet dat je later zegt: ik haat die tegels maar het moest van OOL

Mooi

Mooi

25-07-2016 om 21:06

Inrichting

laatst zagen we bij vrienden dat ze twee componenten verf hebben gebruikt ipv tegels. Is afwasbaar, opnieuw lakbaar en mengbaar in gewenste kleur... zag er leuk uit bij hun.

Bennikki

Bennikki

25-07-2016 om 21:28

Mijn keuze

Zou zijn tegel 2; tegel 1 vind ik druk en onrustig, in een keuken staan vaak al zoveel dingen dat het al snel te veel wordt. In navolging van de dames hierboven zou ik inderdaad watervaste verf aanraden ipv tegels.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

25-07-2016 om 22:01

Neutraal?

Ik lees hierboven iets over neutraal en 'gaat vervelen'. Dat vind ik altijd zo'n onzin. De keuken is bruin (plaatje doet het nu wel), hoe neutraal (saai) wil je het hebben. Wat mij betreft gooi je er nog heel wat spannendere tegeltjes tegenaan dan de bruin/beige/wit van optie 1.
Ik heb zelf overigens wel witte tegeltjes Maar in een groene keuken.

Zelfde als Vesper.

Je vraagt een keuze te maken tussen 1&2, dan is het nr.1.
Maar....ik vind ze beide saai. Echt zo van:" zo, hier kunnen we weer 20 jaar mee doen."

Het mag wat sprankelender allemaal.

voegen

Als je voegt met donkergrijze voegspecie worden je voegen niet zo snel vies (of misschien wel, maar je ziet het niet, en dat komt voor mij op hetzelfde neer).

Groeten,

Temet

Temet.

Alleen wordt het dan wel druk, al die afgebakende donker grijze strepen bij een bruin/witte keuken.
Ik heb donkere voegen op de badkamervloer, maar wel donkere tegels.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-07-2016 om 23:19

Met 2 wordt het saai, tegel 1 vind ik wel leuk.

Taruh

Taruh

26-07-2016 om 05:53

tegel 1

want tegel 2 is niet schoon te houden. En dan een smalle voeg zodat het goed schoon te houden is.

Veel is ook afhankelijk van de kleur van je vloer. Ik kan nu bij mijn keuken geen mooie vloer vinden. Ik wil geen tegels of laminaat, maar een mooi patroon in vinyl is er op dit moment ook niet.

Zelf heb ik net deze keuken geplaatst:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S19907894/#/S99002972
met blad:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30274362/

Met daarbij strak witte tegels:
https://www.hornbach.nl/shop/Wandtegel-wit-mat-19-8-x-24-8-cm/7996655/artikel.html
en een randje
https://www.hornbach.nl/shop/Listello-CM-57101-natuursteen-bruin-4-9-x-30-5-cm/7698205/artikel.html

Kleur in een keuken is leuk, maar het moet wel passen bij de rest van je huis en is afhankelijk van licht inval en smaak.

En idd ik hoop er voor de komende 15 jaar toch wel vanaf te zijn.

Heb 'm nu 2 maanden en ik ben er nog steeds heel erg blij mee.

Let wel op, bij een Ikea keuken is alles net een beetje anders als bij een standaardkeuken, weet je electramonteur dat ook? Want bij mij zijn er toch echt behoorlijk wat aanpassingen gedaan nog aan de kastjes maar ook aan de plaats van contact dozen en aan- en afvoerleidingen.

Piep

Piep

26-07-2016 om 09:17

Persoonlijk

100 mensen 100 meningen.

Wij hebben een strakke witte hoogglans keuken, en het zwarte granieten aanrechtblad tegen de achterwand door laten lopen.

Ik houd dus juist weer erg van strak.

Graniet is een stuk duurder en je geeft aan het niet te duur te willen maken. Wij hebben in de toilet de muren glad laten stucen en daar overheen een afwasbare coating. Super strak, past overal bij en makkelijk af te wassen.

Succes met je keuze, en veel plezier met je nieuwe keuken.

Taruh

Al eens aan linoleum/marmoleum gedacht?

Heb zelf zwart marmoleum met wit dingetje erin (marmoleum is altijd gemengd van kleur), daar zie je bijna niks op. En het is goed te dweilen, ook handig in een keuken.

Maar goed, ik ben een fan van marmoleum, ik weet inmiddels dat dat lang niet voor iedereen geldt.

Groeten,

Temet

zebra

zebra

26-07-2016 om 20:04

tegel 1

vind ik persoonlijk het mooist.

Wat wij destijds hebben gedaan is om de achterwand niet te betegelen maar in dezelfde kleur en materiaal (dacht ik) te laten doen als het aanrechtblad, is wel gemarmerd van kleur overigens.

mirreke

mirreke

27-07-2016 om 09:32

ja marmoleum

En dan in een leuke frisse kleur!

pind@

pind@

27-07-2016 om 09:32 Topicstarter

Leuke reacties!

En weer zo anders als op mijn Facebook
Wat antwoorden:
@Dorry: ik vind Portugese tegels geweldig. Echter echtgenoot niet.
@Taruh: mijn man is zelf de elektromonteur (zijn dagelijks werk) en het is onze tweede IKEA keuken. Komt goed.
@Astrid: hahahaha deze tegels moesten van OOL. Dat zal meevallen

En voor de rest die afwasbare muurverf aanraden: ik hou het in mijn achterhoofd. Misschien als we echt geen keus kunnen maken uit de tegels (tegels heeft op dit moment mijn voorkeur), dan kunnen we eerst voor afwasbare verf gaan.

Taruh

Taruh

27-07-2016 om 10:13

Pind@

Ikea heeft het keukensysteem in 2015 drastisch veranderd, dus ik herhaal toch de waarschuwing even. ☺

Vesper Lynd

Vesper Lynd

27-07-2016 om 14:35

Oude witjes

Ik heb die Portugese tegels eens gegoogeld maar dat is zelfs voor mij wat te fleurig Maar dat ecru/bruin/crème daar word je toch helemaal triest van?
Ik vind oude witjes altijd wel leuk. In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden heb je die ook met een vleugje kleur. Erg leuk om dan 16 kleuren ongeordend door elkaar te laten plaatsen. Dan nog een beetje gezelliger en praktischer aanrecht, en je hebt best een leuke keuken

Triva

Triva

27-07-2016 om 15:55

ongeordende tegeltjes

Ben ik nu weer de enige die niet tegen 'ongeordende' tegeltjes kan? Ik zie dan altijd waar het juist té geordend was, dus teveel regelmaat tussen de verschillende tegeltjes en waar er minder regelmaat zat. Ik zou dat alleen willen als ik zelf precies aan kan geven welke tegel waar moet want ik zou niet willen dat er per ongeluk drie donkerbruine tegls naast elkaar komen waar dat verder nergens zo is.

Kortom: ongeordend is eigenlijk onmogelijk, daar moet een soort orde in anders werkt dat niet voor mij maar waarschijnlijk snapt alleen iemand die hetzelfde heeft wat ik bedoel hier

bieb63

bieb63

27-07-2016 om 16:19

haha trivia

Ik snap wat je bedoelt, maar bij ons is het perfect. Van die Portugese/Mexicaanse tegeltjes in 5 kleuren (donker rood, donker blauw, donker groen, oker geel en gebroken wit). Wij hebben ze zelf eerst op de grond uitgelegd om te bepalen welke waar. Het is 'ongeordend' geworden, maar wel met enigszins 'beleid'...

Triva

Triva

27-07-2016 om 16:22

Bieb

Jaaa, jij snapt het. Ik bedoelde dus dat ik 'ongeordend' nooit zomaar aan een tegelzetter kan overlaten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.