Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anniek

Anniek

12-09-2012 om 16:44

Welke vloer in de kamer?

Mijn laminaatvloer moet worden vervangen. Ik heb er altijd een hekel aan gehad vanwege het lawaai als je er - bijvoorbeeld - met hakken op loopt.
Volgens mij heb ik 120 m2 nodig. De ondervloer is beton en (dus?) vlak. Het is een woning van 1970.

Ik zou wel iets anders willen dan laminaat maar heb niet veel geld. Denk dat ik maximaal zo'n 2000= kan besteden, liever minder.

Wie heeft een goed betaalbare vloer, praktisch met kinderen en laag in onderhoud en wil mij daarover vertellen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Voor 16 euro per vierkante meter?

Beton schilderen met betonverf en van de rest van het geld een paar dikke vloerkleden kopen.

skik

Fiorucci

Fiorucci

12-09-2012 om 18:18

Nou skik

Voor 16 euro per vierkante meter kun je zowel laminaat als vinyl vloeren krijgen, hoor, wat doe je dramatisch..

Fiorucci

Fiorucci

12-09-2012 om 18:19

Anniek

Wij hebben al jaren zeil/vinyl in huis, en dat bevalt heel goed met een huishouden met kinderen en dieren.

Fio

Laminaat kan je inderdaad voor dat bedrag krijgen, maar dat wil Anniek niet meer vanwege de akoustiek. En omdat ze 120 vierkante meter huiskamer heeft, zal het geen standaard kamerbreedte zijn (want dan is hij 30 x 4 meter), dus dan zit je met naden enzo. Mij lijkt het trouwens hartstikke gaaf, een betonnen vloer met een paar fijne kleden erop.

skik

120!

Dat is vast niet in A'dam

Via marktplaats kun je ook wel oude houten vloeren scoren - of steigerhout. Is wat werk maar san heb je wel echt hout - lak erop en je kunt het geqoon dweilen enz. Als het lelijk wordt, weer wat schuren en lakken.

Wel een hele klus met zo'n enorme ruimte! *jaloers*

Fiorucci

Fiorucci

13-09-2012 om 06:59

Skik

Nee, maar zoals ik al zei, vinyl,zeil,etc is prima te koop voor dat bedrag. Kleden zijn mooi, maar niet altijd handig met huisdieren.

Prakje

Prakje

13-09-2012 om 07:30

Marmoleum?

Wij zweren bij marmoleum. Nauwelijks onderhoud, slijtvast en je kunt m dweilen. Wij hebben een paar jaar geleden in ons nieuwe huis, onze hele benedenverdieping laten leggen door een bedrijfje dat op marktplaats adverteerde. Kosten bij hem waren de helft de kosten bij een willekeurige andere, en lagen toen ver onder de 100 per m2 inclusief materiaal en egaliseren.

Zoeken naar een scherpe prijs levert veel op.

Gietvloer?

Ik vind persoonlijk geschilderd beton wél mooi. Dat ligt ook een beetje aan de rest van de inrichting...als je een wat industrielere inrichting hebt (veel metaal b.v.) vind ik het erg mooi. Vrienden van ons hebben dat en inderdaad ook dikke kleden erop (handig voor kinderen, die gebruiken het als bank .
Ook mooi vind ik gietvloeren. Zie hier http://www.zillydesign.nl/NL/prijzen-gietvloeren.html, maar volgens mij is dat best prijzig.
En marmoleum vind ik ook mooi.
Alles staat en valt met de rest van de inrichting vind ik. Hoe is die?

Maar dat kabaal van dat laminaat ligt dat niet aan de ondervloer die er ligt? En dat zou je met betonverf en gietvloeren en zelfs met marmoleum ook hebben. En onder betonverf kan geen ondervloer Dus zou je in de overlappende stukken nog steeds 'last' hebben van de akoestiek.
Ik denk dat je eerst over die ondervloer moet denken i.v.m. het geluid en dan van die mogelijkheden ze 1 voor 1 moet afstrepen. Gietvloeren zijn er wel geluidsdempend.
groeten albana

Anniek

Anniek

13-09-2012 om 19:21

Reacties (grootte, inrichting)

Dank voor jullie reacties. Ik moet jullie even geruststellen, ik heb geen gigantische woonkamer. Bij mij lopen keuken en woonkamer in elkaar over (vloer moet dus aansluiten) en de hal zit er ook bij (wel afzonderlijk) en de trap naar boven. Vandaar inderdaag veel hoeken en hoekjes. de 120 m2 zou zijn als alles recht was, maar dan nog heb ik dat wel nodig i.v.m. restafval (zo was het met laminaat in elk geval). Daarnaast ben ik geen bouwer o.i.d. dus heb ik nog eens stappen gezet om te meten, ik denk dat het 105 m2 is.

Verven zal niet gaan. De betonvloer is niet bijster netjes. Wel vlak maar niet super strak. Het lijkt mij geen optie.

Marmoleum? Lees ik het goed Prakje, kost dan (inclusief leggen) 100= per m2? Dat kan ik niet betalen. Praktisch lijkt het me wel.
En zeil / vinyl Fiorucci, is dat niet kwetsbaar voor scheuren en deuken van meubels? Daar zou ik nerveus van worden. Maar ik ga er wel even op googlen.

Ik vond - ik dacht bij Gamma - ook mooie tegels. Van die grote. Ik zag het in een folder bij iemand (heb zelf een nee/nee sticker op de deur). Ben zo onhandig geweest de folder niet mee te vragen. Want ook de inrichting leek wel wat op die van mij (en dus passend):
vrij veel bruine tinten; 2 kleden (voor de kinderen idd), 1 beige bank en 2 vierkante grijs/blauwe stoelen. Ik heb zo'n beetje alles van marktplaats.

Vraag: als ik tegels op beton leg (zonder vloerverwarming) is dat dan leefbaar of voelt dat echt enorm koud aan?

Prakje

Prakje

13-09-2012 om 19:32

34 pm2

Als je via MP zoekt (eerste link als je zoekt op marmoleum). Hij zit in hoorn maar legt door het hele land all in voor 34 euro per m2.

Prima vent en goedkoop (voor marmoleum dan)

Tegels

Zijn heel koud en alles valt erop stuk en het wordt zooo snel vies!
Tenminste, dat zijn mijn witte tegelervaringen. Ik vind het ook erg lelijk maar dat is een kwestie van smaak..

Fiorucci

Fiorucci

14-09-2012 om 07:17

Tegels

Tegels zijn niet kouder dan een vinylvloer op beton. Ik hou wel van een mooie tegel persoonlijk. Er zijn nu ook tegelvloeren die er echt uitzien als een houten vloer, echt heel mooi, maar die zullen wel duur zijn. Ik heb hier een vinylvloer die nu tien jaar ligt, geen scheuren hoor, dan moet je het wel heel bont maken..

Tineke

Tineke

14-09-2012 om 08:38

Laminaat

Toch, ik heb ook laminaat, en helemaal geen last van dat het te hard klinkt. Maar dat komt vast doordat we nooit op schoenen lopen in huis, want dat vind ik een beetje vies. Dus dat is ook nog een optie, koop een stapel sloffen bij de schoenenreus. Ben je vast goedkoper uit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.