Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

12-10-2011 om 16:56

Welke vaatwasser

De vaatwasser is na 11.5 jaar dienst echt overleden. Nu dus op zoek naar een nieuwe.
Nu is er in september een test bij vaatwassers uitgevoerd door de consumentenbond (waar ik geen lid van ben).
Wie is er wel lid en kan mij zeggen welke vaatwassers best getest of beste koop zijn?
Het gaat om een inbouwexemplaar.
Alvast bedankt.

Vera

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

12-10-2011 om 17:35

Tip

Ik kan wel roepen dat wij zo blij zijn met onze nieuwe, stille zuinige Bosch....maar zo gaat iedereen zijn eigen merk promoten.

Ik heb wel een tip: toen we vorig jaar onze combi-oven hebben vervangen, hebben we gevraagd naar modellen die overgebleven waren van het vorige jaar. Die oven was helemaal nieuw, maar wel 200euro goedkoper, omdat het een 'ouder model' was. Ik heb het bij onze nieuwe vaatwasser ook geprobeerd, maar die zaak leverde nooit uit voorraad, dus had geen voorraad.

Groet, Mamvantwee

Beertje37

Beertje37

12-10-2011 om 20:05

Miele

Als je het geld (er voor over) hebt: Miele.
Na een Bosch en een Siemens ben ik na bijna 2 jaar nog steeds heel erg blij met mijn Miele.
In- en uitruimen is een groot plezier en hij zou heel erg lang mee moeten gaan.

beertje

Snuggle's

Snuggle's

13-10-2011 om 00:44

Beste koop

De beste goedkope koop, of hoe noemen ze dat, goedkope keus, was die van Ikea. Wij hebben die. Heel betaalbaar en doet wat hij moet doen.

Snuggle's

Snuggle's

Snuggle's

13-10-2011 om 00:44

Vorig jaar

Dat was trouwens niet de test van afgelopen september maar die van vorig jaar.
Snuggle's

En als je dan al ikea wil

neem dan gewoon dezelfde variant van whirlpool, dan betaal je minder en heb je precies het zelfde ding.

Kim Groothof

Kim Groothof

13-10-2011 om 10:08

Bosch

Een paar jaar geleden begaf onze inbouw-vaatwasser het. Op advies van verschillende winkels hebben we toen een Bosch gekocht. Tot nu toe (2 jr.) bijzonder tevreden: alles mooi schoon en stil apparaat. Scoren ook goed in de diverse reviews, aanrader.

Vera*

Vera*

13-10-2011 om 10:34

Als ik geld teveel zou hebben...

...dan zou ik zeker voor een Miele gaan.
Helaas moeten we na een verbouwing even wat zuiniger doen, dus die wordt het niet.

Vera*

Vera*

13-10-2011 om 10:37

Bosch/siemens

Voor wat betreft prijs/kwaliteit zal het denk ik wel één van deze twee merken worden.
Het 'fijne' van een kapotte vaatwasser is, is dat je tenminste nog fatsoenlijk tijdrovend met de hand kan afwassen.
Gelukkig hoefde dat gisteravond niet aangezien man de vaatwasser uiteindelijk toch weer uit de storing heeft gekregen. Voor hoelang is nog maar de vraag natuurlijk.

Vera

Absoluut bosch

Absoluut mevrouw Bosch in huis halen. Mijn eerste Bosch was van 1991 en staat nu nog vrolijk bij mijn ouders te spoelen. Wij kwamen in 1998 in een woning met bestaande Siemens van 1995, alleen maar ellende met dit kreng gehad. In 2002 is de Siemens door een Bosch vervangen en deze spoelt alweer bijna 8 jaar.

Voor mij nooit meer een Siemens, heb daar ook een koelkast van, inbouw en de vlag gaat uit als die ook kapot gaat.

Puck

Puck

13-10-2011 om 23:32

Siemens en bosch

Siemens of Bosch is lood om oud ijzer. Onze eerste vaatwasser was een Bosch en die deed het prima, Vlak voor we een nieuwe keuken kregen begaf ie het en hebben we een tweedehands AEG van 3 jaar oud gekocht. Wat een ellendeding. Nu hebben wij een Siemens en hij is super. Heel erg stil (prettig met een open keuken), erg goed resultaat en superservice. Ik had een rekje per ongeluk kapot gemaakt en kreeg het zonder problemen nieuw toegestuurd. Maar diezelfde service zul je vast ook bij Bosch krijgen, want op de factuur met een bedrag van 0 euro stonden beide namen broederlijk naast elkaar.

Vera*

Vera*

14-10-2011 om 08:49

Puck

Als je op youtube naar filmpjes kijkt zien 'ze' er ook precies hetzelfde uit.

Yaron

Yaron

14-10-2011 om 09:27

Siemens en bosch

Siemens en Bosch komen uit dezelfde fabriek, het kan wel zijn dat Bosch goedkopere onderdelen heeft, maar dat zie je niet aan de buitenkant. Ze hebben ook dezelfde servicedienst.

Mamvantwee

Mamvantwee

14-10-2011 om 12:52

Yep, dezelfde fabriek

Alleen de buitenkant en het bedieningspaneel plus logo verschilt.

Groet, Mamvantwee

Marie

Marie

14-10-2011 om 15:13

Miele online bestellen

Hallo
Wij hebben onze Miele vaatwasser vorig jaar online ergens besteld. Scheelde echt een paar honderd euro!
We hadden in ons vorige huis 15 jaar een Miele gehad (en deed het nog prima toen we gingen verhuizen) en in het huidige huis zat al een Bosch (11 jaar oud) die kapot ging. Ik kon maar niet aan die Bosch wennen, ik probeerde na een jaar nog geregeld de bestekla (die er niet is) open te trekken.
Ik ben dus heel erg blij met m'n Miele en hopelijk gaat deze weer minstens 15 jaar mee.
Dus probeer eens of je ergens online kunt slagen:
http://www.kieskeurig.nl/inbouw_vaatwasser/miele/alle#new=N&page=1&sort=pop&order=desc&q=&rq=&ps=10&pcode=afwa_inbouw&qcode=inbouw_vaatwasser&f60167%5B%5D=97114&brand_id%5B%5D=42497&brand_id%5B%5D=42497&min_default=230&max_default=2211&min=230&max=2211
succes

ody

ody

15-10-2011 om 21:37

Besteklade

Haha wij kunnen maar niet wennen aan die bestek lade.. Gebruik nu inde wasser met lade nog steeds het bestekmandje uit de oude kapotte machine. Bestek word op een of andere manier in de lade
maar niet helemaal lekker schoon.vrees dat ik hem toch niet goed inruim ofzo.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.