Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

nieuwe fan

nieuwe fan

03-12-2010 om 09:17

Welke uitbreiding is leuk van cuboro?

Ik dacht niet dat het me nog zou gaan lukken maar voor minder dan de helft van de nieuwpriijs heb ik een als nieuw uitziende doos Cuboro standaard gekocht.
Nu heb ik geld over voor een uitbreidingsset . Wat is een leuke uitbreidingsset om mee te beginnen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nee!

dat meen je niet?

Wat een giga bof zeg.

Ik zou het een beetje laten afhangen van de leeftijd van je kinderen. profi of metro of duo zou ik pas bij wat oudere kinderen doen, anders multi. Die is altijd een succes, met de versnellers.

Er zit wat mij betreft ook een beetje een opbouw in. Na je standaarddoos is het eerst leuk om versnellers e.d. te hebben. Die vind je in de profi of multi (uit mijn hoofd). Duo is leuk maar ingewikkeld, vooral om 2 banen doorelkaar te lopen. Mijn zoon wil hem graag maar da's vooral omdat het er spectaculair uitziet. Eigenlijk is het maar 1 truc.

Wij gaan deze kerst, na standaard en multi, voor metro, omdat ik het (als volwassene dus) mis dat we niet de hoek om kunnen met een tunnel.

Lekker belangrijk... en totaal onverantwoorde aanschaf, ik blijf het maar zeggen.

Even zoeken op internet en je kan de overzichten vinden van welke blokken in welke doos zitten. Wij hebben nu bij hibba.nl gekocht, die hadden het vorig jaar nog niet in assortiment, maar ze leveren aangenaam snel.

Vraag me wel af waarom dit spul alleen bij internetwinkels te vinden is en waarom zelfs houten speelgoedwinkels nog steeds volliggen met zooi. Het lijkt wel of Cuboro er niet sjiek genoeg uitziet, alsof ouders vooral met het oog kopen. Ik zou het ideaal vinden als je gewoon even kon kijken in een winkel.

Vic

Vic

03-12-2010 om 12:04

Niet leuk uitzien

Ik heb eens gegoogled en ik denk toch dat dat een van de oorzaken is. Het ziet er niet heel spannend uit, en ik begrijp ook niet zo goed hoe je van die vierkante blokken een knikkerbaan kunt maken.

Vic

Vic

03-12-2010 om 12:51

Pelle

Nah, het lijkt me toch vrij ingewikkeld. Ik ben dan ook niet zo'n bouwer

Tango

Tango

03-12-2010 om 22:02

Prijs

Een andere reden lijkt me toch de prijs. Er zullen toch maar een beperkt aantal mensen zijn die zo'n bedrag neer willen tellen voor een knikkerbaan. Zeker een reden dat het niet in alle houtwinkels ligt.
Ik zou het er ook niet voor uitgeven hoor. Onlangs heb ik wel een houten knikkerbaan gekocht, maar dan een doos van de HEMA, tweedehands via Marktplaats, voor 10 euro. Ik vond dat wel een mooi prijsje. Haalt het natuurlijk niet bij Cuboro, maar goed, ik heb ook geen kind met wiskundig inzicht geloof ik.

Tango: volume maken

Ik heb de afgelopen dagen weer door wat winkels heengelopen.. hoe goedkoper de winkel des te groter dozen.

Troep en zooi noem ik dat.

Cuboro blijft duur en kinderen kunnen prima opgroeien zonder dergelijke mooie beukenhouten blokken.

Maar ik krijg het geld gewoon niet uit mijn portemonnee voor veel plestik speelgoed dat mijn kinderen 1x in elkaar zetten en dan niet meer aanraken. Playmobil van 90 euro, of Lego van 60... dat koop ik niet meer.

En al helemaal niet die goedkopere grotere dozen. Ik krijg echt het idee dat er dan puur op volume wordt ingekocht.

Je kan de Cuboro ook niet vergelijken met een andere knikkerbaan voor een fractie van het bedrag. Daar valt veel minder aan te veranderen en te bouwen.

Als ik door de Toyx XL loop hoor ik in mijn hoofd "troep en zooi troep en zooi troep en zooi".

Ik heb dit jaar amper Siku auto's kunnen vinden, overgenomen door hippe Hotwheels. Er is een enorm schraal aanbod als je naar kwaliteit zoekt. Veel goedkoop houten speelgoed valt uit elkaar als je er 2x naar kijkt.

Guinevere

Guinevere

04-12-2010 om 14:44

Vraagje

Kan iemand mij vertellen wat de grotere speelwaarde van een Cuboro-knikkerbaan tov een traditionele houten knikkerbaan is? Meer opties doordat je met die kleinere blokken meer bochten kunt maken?
Ik ben zelf best tevreden over onze Eichhorn knikkerbaan, kennelijk is het inspirerend want de kinderen proberen van alle materialen zelf knikkerbanen te maken. Het plastic knikkerbaangeval dat ik voor 0,50 euro meenam bij de kringloop boeide maar heel even, blij dat ik dat ding voor een prikkie op de kop tikte en niet voor 10 euro ofzo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.