Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

carin99

carin99

14-10-2013 om 12:58

Welke transport fiets is goed (voor meisje 11 jaar)

Dochter van 11 is toe aan een nieuwe fiets. Als ze volgend jaar naar de middelbare gaat moet ze ongeveer 7 km fietsen elke dag. Ik zoek dus een stevige, veilige, handige (ruimte voor tas). Nu heeft dochter het over een transport fiets waarbij je je tas op de voorkant van haar fiets kan plaatsen. Nu zie ik inderdaad bijna elke puber met zo'n fiets. Is dit echt zo'n handige fiets? Er is ook keuze genoeg, zucht. Wie weet welke fijn fietst? Ik hoor het graag.

Halfords

Onze puberdochter heeft sinds een jaar een zwarte omafiets van Halfords (Cumberland Blackboard) met rek voorop. Het is een stevige fiets en is van goede kwaliteit. In de aanbieding gekocht voor 200 euro. Dochter fiets er elke dag mee naar de middelbare.

Rek

Bedenk me trouwens dat we het rek voorop los hebben gekocht bij de Hema en er zelf op hebben gezet. Ideaal ding!

clo

clo

14-10-2013 om 17:39

cortina

http://www.cortinafietsen.nl/2.2/?do=BikeView&id_bike=850&artcode=CT3RRBD57MZT

Dochter heeft deze gekregen in brugklas en doet daar nu al zes jaar mee. Wij hebben hem voor 499, Weet niet wat je uit wil geven? Fijne fiets, stevig frame, weinig toeters en bellen.

Zoon wil hem nu in jongensversie

cortina

hoi
dochter heeft afgelopen jaar ook een cortina fiets gekregen toen ze naar de middelbare school ging. Hij is erg stevig, en heeft zoals clo al zei weinig toeters en bellen. en dat betekent dat er ook niet te veel kapot kan gaan. geen draden die snel kapot kunnen worden getrokken, geen plastic breekbare kleine frummels. Alles is even stevig en degelijk. maar wel 3 versnellingen, en het rek voorop.

overigens heeft dochter elke dag een mega zware boekentas en dan vind ik zo'n rek voorop helemaal niet zo fijn. je merkt het goed bij het sturen als er zo'n gevaarte voor op zit. Ik heb daarom nu een monkeymee gekocht (zie google), zodat ze de rugtas achterop eenvoudig vast kan zetten. Voorop komt dan haar gymtas.

Tijgeroog

Tijgeroog

14-10-2013 om 20:12

Transportfiets...?

Ik weet niet of een transportfiets zo handig is.
Ik heb zelf een Dutch ID. Fijne fiets, rek zit vast aan het frame en niet aan het stuur, waardoor het veel minder zwaar stuurt.
Maar het is wel een transportfiets, dikke banden enzo. Dat fietst niet zo lekker door, dus als ik wat verder moet fietsen en geen of weinig bagage heb pak ik een gewone fiets, want dat rijdt veel vlotter en soepeler. Als je dochter 7 km naar school moet rijden vind ik een transportfiets daarom niet zo geschikt"

clo

clo

14-10-2013 om 20:50

wel fijn

Die dikkere banden vindt dochter net veel fijner. Voorheen had ze een met dunnere banden en dat was een drama in de winter. Hoevaak ze dat eerste jaar wel niet is gevallen. Dat heb je met die dikkere banden niet. Dochter fietst iedere dag 19 km (heen en terug.

over rekjes en rekken

Rekjes voorop en dikke banden maken het lastiger (of soms zelfs onmogelijk) om de fiets in een fietsenrek te stallen. Als dat wel de bedoeling is, is dat misschien iets om rekening mee te houden bij de keuze van de fiets.

Groeten,

Temet

Tip!

Mocht je nog geen keuze hebben gemaakt, is dit een goede site met mooie aanbiedingen! http://www.fietsenopfietsen.nl/transportfietsen.html

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.