Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-02-2014 om 14:48

welke tondeuse voor hond?

Na 15 jaar lijkt het erop dat onze tondeuse voor de hond het niet meer doet. We hebben een Wahl en net was ik bezig om onze Lana te kortwieken toen het ineens klaar was.
Vorige keren haperde het ding ook wel eens. Toen heeft mijn man her en der wat bijgesteld enzo en toen deed ie 't weer even.
Morgenochtend bekijkt hij het weer even, maar ik wil me vast inlezen in welke tondeuse ik moet aanschaffen als het niets meer wordt.

Heeft iemand van jullie ervaring met een tondeuse en welke raad je dan aan? Het gaat om een klein langharig kruisinghondje die zo'n 3 keer per jaar getrimt wordt.

grt Dendy ( die nu met een half geknipte hond zit

Tijgeroog

Tijgeroog

12-02-2014 om 14:57

Dendy

Ik heb werkelijk geen idee, maar ik vind het nu voor een keer wel jammer dat we hier geen foto's op het forum kunnen plaatsen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-02-2014 om 15:02

Tijgeroog

Tis echt heel erg Ik was bovenop begonnen en dan meteen lekker kort. Ze heeft nu een blote rug en aan de zijkant hangt het nog lang te zijn.
Gelukkig is het vanavond nog redelijk vroeg donker, dus we hoeven niet voor schut te lopen met het uitgaan.

Zoofari

Mijn man kwam een paar jaar geleden thuis met een tondeuse, was in de aanbieding, zei hij, met wel 3 jaar garantie!

Een Zoofari, haartrimmer voor dieren.

Wat maakt het uit, zei hij, haar is haar hoor!

We gebruiken de tondeuse nu al een paar jaar voor hem, tot volle tevredenheid, een superding.
(Moet wel steeds even lachen als ik hem uit het doosje haal waar zo'n leuk hondenplaatje op staat)

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-02-2014 om 15:12

Lol Jasam

Leuk.

Maar helaas gaat dat andersom niet op. Ik heb het wel eens geprobeert met een gewone tondeuse, maar dat lukte helaas niet.

Lis@

Lis@

13-02-2014 om 21:45

ja! dat weet ik

Ik heb net een hele goede tondeuse gekocht voor mijn doodle.

(Link verwijderd door Forumbeheer)

Dit is een groothandel voor trimbenodigdheden. Je kunt ook als particulier hier kopen. Ze geven je prima advies. Ik ben er geweest met mijn hond maar je kunt ook gewoon even bellen en dan vertellen ze je alles.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-02-2014 om 22:00

hmmm

Laat ik nou net een Wahl hebben besteld Mijn tondeuse is echt kaduuk en ik kan die hond echt geen dag langer voor schut laten lopen. Als het goed is heb ik m morgen.
Ik twijfelde tussen een Andis en een Wahl. Mijn oude was ook een Wahl, is dus 15 jaar meegegaan. En dus heb ik maar gegokt dat het redelijke kwaliteit is.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-02-2014 om 14:10

Ik ken geen merken

maar ik weet wel dat het echt beter is om een tondeuze voor hondenhaar te kopen. Of knippen. Ik knipte onze cocker spaniel met een kapperschaar, vanaf dat de gewone mensen tondeuze het begeven had. Die hond was meteen onze laatste langer-harige hond. Geef mij maar kortharig

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-02-2014 om 14:41

Knappe hond.

Inmiddels is de tondeuse binnen en ziet onze hond er weer toonbaar uit.
Het was duidelijk een goed idee een nieuwe te kopen, want het ging een stuk soepeler dan met de oude.

Kaaskopje, knippen is bij deze hond geen optie. Zij is een hele vreemde kruizing, een lief maar heel lelijk expemplaar. Haar vacht is ook heel vreemd met overal zachte fluffy en daardoorheen stugge plukken. Als het te lang wordt gaat ze ook ruiken. Het enige wat ik ermee kan is gewoon heel kort scheren.

Ondanks dat langharige honden helemaal niet praktisch zijn (want o.a. overal lange haren) zijn wij dol op rassen met een mooie lange vacht. Onze jongste hond is een echte Lhasa Apso en ik vind hem echt prachtig.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-02-2014 om 00:53

Dendy

Oh ik vind ze ook mooi hoor... van een ander! Wij hebben ooit een keeshond gehad. Man man, wat een onderhoud vergt zo'n vacht. En later die spaniel... Ik heb gemerkt dat ik ook snel een beetje viezig ben van behaarde honden. Nee ik ben definitief genezen van langer haar.

Willem-Johan

Willem-Johan

20-10-2016 om 22:45

Waar je op moet letten bij het kopen van een Tondeuse hond

Ik vindt het altijd leuk om discussies te lezen over het trimmen van honden. En vind het dan ook altijd leuk om wat tips te delen voor een goede keuze.
Waar je altijd even goed onderzoek naar moet doen is de structuur van de vacht van de hond. Een hele dikke vacht met soms ondervacht of gevoelig voor klitten is namelijk niet altijd door iedere standaard tondeuse te scheren.
Kijk altijd even of de vacht goed te kammen is met een hele fijne kam. Indien dat het geval is, is er niet z'n probleem. Maar moet je best wat kracht zetten om er doorheen te komen en vind je hond het niet zo heel fijn zal je toch opzoek moeten naar een tondeuse waarvan je de scheerkoppen kunt wisselen. De goedkopere tondeuses van de lidl, Aldi of blokker kunnen dat vaak niet. Het lijkt handig een tondeuse set met een tondeuse met z'n handeltje aan de zijkant waarmee je de snijhoogte kunt instellen. en een stapel plastic opzetkammen er bij. Z'n tondeuse lijkt wel heel veelzijdig, maar eigenlijk is hij dat niet. Je kunt de scheermessen namelijk niet grover maken. Het onderste mes is dus eigenlijk net zo fijn als een fijne kam en komt dus net zo moeilijk door een dikke vacht. Een goede professionele tondeuse maakt gebruik van een universeel snelwisselsysteem waar je verschillende scheermessen op kunt zetten. Die scheermessen zijn er in heel veel verschillende soorten zoals de SkipTooth varianten welke veel grover zijn en dus ook makkelijker door een dikke vacht kammen en scheren. Ook hoef je geen plastic opzetkammen te gebruiken die alleen maar meer weerstand bieden om door een dikke vacht te komen. De scheerkoppen zijn ook direct in verschillende scheerlengtes verkrijgbaar. Een professionele tondeuse met snelwisselsysteem voor scheerkoppen heb je al vanaf ongeveer 120 euro plus ongeveer 40 euro voor de speciale scheerkop. Kijk hier maar eens wat er te koop is. (link verwijderd door Forumbeheer) wil je nog meer weten kun je altijd bij (Link verwijderd door Forumbeheer) terecht voor eerlijk en gedegen advies.

Egel / forumpolitievrijwilliger

Egel / forumpolitievrijwilliger

20-10-2016 om 22:58

Gratis reclame mag niet: gemeld. + Oproep bijdrage

Hallo Willem-Johan,
Je begrijpt vast wel dat je geen gratis reclame mag maken.
En je begrijpt ook dat een forum forumregels heeft. Die heb je vast niet gelezen, maar raad eens wat erin staat? Dat je hier geen reclame mag maken in ieder geval! Tenzij je toestemming vraagt en betaalt, uiteraard.

Vandaar dat ik je bericht aan het forumbeheer heb gemaild, die de link naar je website morgen wel weg zal halen.
En hopelijk ook de zin die daarna komt.

Mocht je wroeging krijgen, of gewoon in het algemeen Ouders Online een warm hart toedragen (ik ben geen belanghebbende - zijzelf ook niet echt want alles gaat op vrijwillige basis voor zover ik begrijp), het gaat kennelijk niet goed met de financiën van deze bijzonder fijne website. Vandaar de algemene oproep om een steentje bij te dragen. Ik heb zelf vandaag ook wat overgemaakt.
Dan is het allemaal vast weer vergeven!

NL02 ABNA 0446 5630 13
ten name van: Vrienden van Ouders Online.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.