Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mix

mix

20-04-2012 om 17:33

Welke stofzuiger?ervaringen gevraagd

Vandaag mijn eerste akkefietje gehad met mijn stofzuiger van bijna elf jaar en voordat de tijd van afscheid nemen aangebroken is, wil ik hier even mn licht opdoen.

Ik ben op zoek naar een nieuwe. Heb nu een nisfilk seasons, maar zo oud dat zelfs google images niet echt een plaatje oplevert
Situatie: tegelvloer, vloerbedekking op trap, laminaat boven en (nu nog) stoffen bankstel.
2 katten met halflang haar aanwezig die nu hun ragfijne wintervacht loslaten en dat is een ramp.

Ik ben op zoek naar:
-gigantische zuigkracht
-lang snoer, lange "steel"
-lichtgewicht indien mogelijk en moet goed meerollen
-geschikt voor het opzuigen van veel haar.

Prijsklasse: zolang het een supermachine is met redelijk wat levensjaren vind ik het niet zo erg om er iets meer voor neer te leggen.

Mijn vraag: heel graag merken/prijs en je ervaring.

Nog een extra vraagje: mensen ervaring met een stofzuiger zonder zakken en zoja: is dat wel of niet bevallen (met huisdieren in huis)en waarom?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mama 5

Mama 5

20-04-2012 om 18:09

Hier

Miele cats and dogs. Dat is echt een heel prettig ding, we hebben hem al jaren en hij zuigt nog als een tierelier.http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=54472

De zakken zijn wel duur, maar dat is dan jammer. De b-keuze zakken zijn beduidend minder effectief.

lennest

lennest

20-04-2012 om 22:03

Super swiffer?

Je hebt veel 'harde' vloeren, werkt een grote swiffer dan niet beter? Een echte swiffer is veel te smal, reden dat we via een dagpas van de sligro een enorme swiffer hebben gekocht: ruim 35 cm breed, van het merk Vero. We hebben de
proef op de som genomen door eerst te stofzuigen en daarna met de Vero, je wilt niet weten hoe die doek er daarna uit zag!
Voor de bank en de trap zou ik we goedkope stofzuiger kopen, je zou zelfs kunnen denken aan een goede 'kruimeldief'.

mix

mix

21-04-2012 om 00:09 Topicstarter

Vloer en extra vraag over bank

het is nogal een groot oppervlak, dus als ik moet swifferen dan zou ik meerdere doekjes nodig hebben, of bedoel je een ander systeem?
Ik heb een stoomreiniger om te dweilen, het gaat echt om de kruimels en haren enzo. De banken daar haken de haren nogal in, dus denk dat ik het niet red met een kruimeldief.

Ik ga de site over de stofzuiger even bekijken.

Brengt me gelijk op mn volgende vraag...er moet een nieuwe bank en ik zou zo graag afwillen van die harenzooi op de bank dat ik dacht aan iets van kunstleer ofzo. Maar net vanavond neemt 1 van de katten gebruik van mijn dochters tas als krabpaal en die tas is dus echt verruineerd. Iemand nog een idee hoe dat op te lossen? Als ik straks zo'n bank heb en na 1 week hangen de vellen erbij dat is ook wat zonde

Fiorucci

Fiorucci

21-04-2012 om 08:20

Mix

Mijn man zit in de meubelstoffen zoals je weet en hij krijgt deze vraag vaak. In alle eerlijkheid: Er is uiteindelijk weinig bestand tegen huisdieren. Je kunt hooguit kiezen voor een gladdere stof, zodat het stofzuigen ervan makkelijker zal gaan.

mix

mix

21-04-2012 om 08:59 Topicstarter

Fio

slik... haha pff De stof die ik nu heb heet New Touch, is speciaal ontworpen omdat ie zo goed tegen huisdieren werkt. En idd: ze kunnen krabben wat ze willen, je ziet het niet. Wat je wel ziet: alle watervlekken van het afnemen en dat doe ik al met gekookt water zoals die meneer toen zei. De armleuningen en zittingen gaan glimmen en de zitkussens vertonen kuilen.
Een bank van beton met wasbare kussens...zoiets zal het moeten worden

Rieke

Rieke

21-04-2012 om 09:01

Maar weer eens ingooien

Ik ben al jaren zeer tevreden met Henry, extra lang snoer, zeer basic stofzuiger, speciaal dik filter voor luchtjes van hondeharen. Ik heb een groot huis en kan met 2 keer stopkontakt wisselen de hele benedenboel doen. Voor boven heb ik een kleinere stofzuiger, daar komt de hond niet.

Rieke

Rieke

21-04-2012 om 09:06

De volledige naam

numatic Henry gold. Deze hebben wij.

Petra

Petra

21-04-2012 om 09:38

Mix

Een kirby stofzuiger. Heeft een lange steel, het is zo'n lang model. Met een hele grote rolborstel ervoor, haalt haren met gemak uit tapijt en bank, je kan hem ook over je matras laten rollen, zelfs daar zuigt ie alle huisstofmijtresten weg. Verder kan je de grote rolbostel eraf halen en er een slang opzetten. Het snoer is ook nog eens heel lang, waardoor je de beneden verdieping vanuit een stopcontact kan zuigen waarschijnlijk.
Hij maakt een rotherrie, dat wel, en is heel duur, maar je kan ze voor weinig op marktplaats kopen (hebben wij gedaan)

Mijn man heeft ooit een blauwe maandag voor Kirby gewerkt en demonstraties gedaan. Het is echt een goede machine, maar ook erg duur (wij hadden er toen een van het werk) en later hebben we er dus ook een gekocht die we nog steeds (nu 13 jaar later) nog steeds gebruiken. Oh er zit ook nog een soort draaiende handborstel bij om haren uit bekleding te halen (bijv. als je je hond in de auto hebt gehad ofzo)

Petra

Petra

21-04-2012 om 09:42

Mix!

Wow Mix, ik dacht ik kijk even op veilingkijker.nl en zie er eentje die wij ook hebben met alle accessoires (nee ik ben het niet die hem verkoopt hoor voor maar € 125,- zie hier; http://tinyurl.com/79z8amg

Nogmaals, het ding maakt veel herrie maar ik heb nog nooit een stofzuiger gehad met zo'n zuigkracht als deze. (terwijl ik nooit zo'n fan van de Kirby was, ik vond de schattige blauwe miele die we hadden veel leuker en er mooier uitzien) maar die werkte gewoon lang niet zo goed. (we hebben katten)

mix

mix

21-04-2012 om 12:30 Topicstarter

Top

bedankt voor de tips en ervaringen, heb alles even opgeslagen en als de tijd daar is heb ik in elk geval een lijstje!

Henry

Die zuigt alle haren van onze katten op. Goed, af en valt hij om maar dan lacht hij zo lief.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

21-04-2012 om 15:09

Hetty

Er is ook een Hetty te koop, ze is roze..)

Lynna

Lynna

21-04-2012 om 15:47

Haren in stofzuiger mond cats and dogs

Ik heb het zelfde probleem als Joyeux. Eens in de zoveel tijd ben ik aan het pielen om alle haren weer uit die stofzuigermond te krijgen. Daarna doet hij het weer wel goed.

Iemand daar een betere oplossing voor?

Vriendin

Mijn vriendin (wonende op boerderij en 3 honden en 3 poezen) heeft een gewone miele. Daarbij heeft ze 2 zuigmonden. Kan je gewoon bestellen bij onderdelenhuis, witgoedzaak of wat dan ook. En die zuigmonden doet ze zo nu en dan is de wasmachine Is de ene in de was dan kan de andere erop. Voordat ze 'm in de wasmachine doet legt ze 'm eerste te week in een sopje gewoon. En daarna dus in de wasmachine. Laten drogen op verwarming of bij kachel ofzo.
Kwam ik achter omdat ik in haar 'sopje' keek...en vroeg wat heb je daar nu inliggen?
Vriendin heeft de stofzuiger al járen. En de 2 borstels dus ook.
Wel zie je dat ze borstels aan het slijten zijn (de haren die erop zitten) maar dat heeft de mijne ook...en wij hebben geen dieren en dat ding was ik nooit en ik heb ook een miele.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.