Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Liesbeth

Liesbeth

05-03-2018 om 13:20

Welke stofzuiger heeft deelbare stofzuigerstang?

Ben op zoek naar een nieuwe stofzuiger maar wil graag een heel specifiek kenmerk dat ik tot nu toe niet heb gevonden op nieuwe stofzuigers, maar dat mijn ouder simpele stofzuiger destijds wel had: de mogelijkheid de stofzuigerstang te delen, zodat je zonder bukken makkelijk randjes kunt zuigen met alleen het uiteinde van de stang (zonder zuigmond).

Ik zie wel stofzuigers waarbij je de de handgreep los kan maken van de stang, maar dan moet je nog steeds diep bukken om bijv plinten te zuigen. Ook kan soms het mondstuk/voet losgemaakt worden, maar dan moet je de stang helemaal optillen om die los te maken, dus dat zoek ik ook niet.

Gewoon, halverwege de stang en knop om de stang te kunnen delen, zodat je niet heel diep hoeft te bukken om het los te maken en niet diep hoeft te bukken om randjes te zuigen. Het is van de zotte dat zoiets simpels zo lastig te vinden is op moderne stofzuigers. Of zoek ik niet goed?

Op plek waar ik de stang wil kunnen delen, kun je bij moderne stofzuigers de stang langer of korter maken. Ik vraag me af wie daarop nou zit te wachten. Met zo'n hele stofzuigermond kun je toch geen plintjes zuigen? Vaak is zo'n moderne stofzuigermond ook nog eens loodzwaar en dus nauwelijks te tillen.

Ben ik nou echt de enige die een dergelijke eigenschap zoekt in een stofzuiger of zijn er mensen die wel een stofzuiger hebben waar de stang gewoon uit elkaar kan? Ik hoor graag welk merk!

Yaron

Yaron

05-03-2018 om 19:41

In elkaar

De stang van onze Miele stofzuiger kun je in elkaar duwen, waardoor hij ongeveer de helft van de lengte krijgt, is dat ook een idee?

Jacquel

Jacquel

05-03-2018 om 19:49

Ik weet niet of ik je probleem goed begrijp,

maar bij mijn Philips haal ik eerst het mondstuk eraf en dan schuif ik de telescopische buis in. Oké, het is één handeling extra, maar sowieso zuig ik vaak zonder het mondstuk.

Liesbeth

Liesbeth

05-03-2018 om 20:58

hopelijk wat duidelijker

Bedankt voor de reacties.
Dat de stang korter kan, is niet wat ik bedoel, want dan zit aan het uiteinde nog steeds het mondstuk. Ik wil dus graag met alleen de stang (zonder opzetstukken) even een randje kunnen zuigen.

Dat wat Jacquel doet, zou dus kunnen. Maar moet je dan niet de hele stofzuigerstang plus mondstuk eerst optillen om het mondstuk eraf te halen? Bij de stofzuigers die ik geprobeerd heb, vond ik dat een hele lastige klus, die ik mezelf niet zie doen tijdens het zuigen.

Goh, zijn er geen stofzuigers meer waar de stangdelen met van die palletjes aan elkaar zitten geklikt?

Lente

Lente

05-03-2018 om 22:12

Ik zie geen probleem van het optillen van de stofzuigerstang.

Dat gebeurt hier geregeld. Dan haal ik inderdaad de borstel eraf en kan daarna alleen met de stang zuigen. Of ik zet er een andere borstel op.
Waarom is dit een probleem?

Jacquel

Jacquel

05-03-2018 om 22:34

Eerst de stang inschuiven

en dan het mondstuk erafhalen? Dan hoef je niet te bukken, als dat het probleem is. Anders begrijp ik het niet zo goed

Alison

Alison

05-03-2018 om 23:05

Vanmiddag nog gedaan

Zuigborstel er af en dan kan ik met de volledige buis onder de kasten en langs het fornuis en op de plinten enzo. Ik dacht dat alle zuigers dat hadden?
Of ik begrijp het niet, dat kan ook In dat geval zit ik te raaskallen en negeer je dit maar

Jasmijn

Jasmijn

06-03-2018 om 08:12

je ik ook (Miele)

Ik heb nu een half jaar een miele (zie linkje van 40er) en zie nu pas dat inderdaad heel simpel de borstel los kan. Ik haalde dus inderdaad de buis eraf en stond dan bukkend met het handstuk de plinten te doen (ben net even naar de stofzuiger gelopen en het klikt heel simpel los) suf dat ik daar nooit eerder aan gedacht hebt in mijn systeem en ook bij mijn ouders thuis, ging dat dus bukkend met dat bovenste stuk in je hand, dus nooit bedacht dat je dat ook handiger kunt doen.

Jasmijn

Jasmijn

06-03-2018 om 08:16

oh fout

Oh ik lees nu pas dat je niet wilt bukken (of de stang wil op tillen) maar ik deed dat net dus en dat is een fluitje van een cent hoor, die buizen zijn niet zo zwaar, maar idd. wel anders dan dat je wilt. Ik vrees dat je jezelf een nieuwe routine moet aanleren, maar weet niet of dit echt vervelender zal werken hoor.

Dymphne

Dymphne

06-03-2018 om 08:32

Welk merk had je?

Ben nu wel razend benieuwd naar welk merk je had. En misschien een idee om klantenservice dan te bellen of zij nog types hebben met die optie? Of is het merk ter ziele gegaan in de crisis?

Jasmijn

Jasmijn

06-03-2018 om 08:59

nieuw snufje

Volgens mij hebben inderdaad alle nieuwe stofzuigers van die telescoop stangen. Nieuw snufje wat dan meteen op alle stofzuigers zit. Misschien kan je op marktplaats of bij de kringloopwinkel een oude stofzuiger op de kop tikken en kijken of je de slang kan gebruiken op je nieuwe stofzuiger? Of heb je je oude stofzuiger nog, dan zou ik eens een rondje langs je kennissen gaan om te kijken of de slang ook op hun machine past, dan weet je een beetje waar je op letten moet.

Halverwege los.

Bij mij kan ook het zuigstuk eraf en dan heb ik een lange steel voor plafond en plinten.
Maar dat bedoel jij niet. Jij wilt halverwege de stang in tweeën kunnen splitsen.
Dat kon met mijn vorige stofzuiger wel, maar mijn huidige Miele ook niet. Ik kan ook de steel niet inschuiven, vind ik ook wel jammer.

Nou kan je wel vaak de telescoopsteel inschuiven, bij veel stofzuigers, dan heb je natuurlijk ook een halve steel over.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

06-03-2018 om 12:01

Miele

Mijn Miele Complete C1 heeft een buis in twee delen, en je opzetstukken kun je aan alle delen en ook aan het uiteinde van de slang plaatsen. Ik snap alleen de vraag niet goed, dus weet niet of dit is hoe je het zoekt

Jacquel

Jacquel

06-03-2018 om 12:42

Liesbeth

Kun je uitleggen wat je zo moeilijk vind aan het losmaken van het mondstuk? Hoe houd je dan de stang vast? Toch niet daar waar je hem vasthoudt als je stofzuigt? Het is veel makkelijker als je je handen verplaatst, dichter naar het mondstuk. Dan is het echt een fluitje van een cent.

Ik snap oprecht het probleem niet.

Phryne.

Volgens mij moet de jouwe hem worden! Als mijn Miele er over een jaar of 20 mee stopt wil ik ook jou type. Handig!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.