Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dani

Dani

22-01-2013 om 15:03

Welke stoel is krabvast

Wij hebben twee schattige poesjes van een half jaar oud nu. Ze krabben aan bank en stoelen, ondanks krabpalen en opvoedkundige (ahum) maatregelen van onze kant.
De bank vertoont niet veel beschadiging maar de stoelen (van die zachte alca.. Huppeleflup stof) zijn compleet kapot. Gelukkig waren ze al an veranging toe, maar mijn vraag is, wat voor soort materiaal is een beetje krasvast? Wie heeft eravring? Hard kunststof en hout had ik zelf al bedacht, maar we iets zachters heeft onze voorkeur...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mix

mix

22-01-2013 om 17:50

Hier

een bank met een stof: new touch. Jaar of 6 geleden gekocht bij seat's and sofa's.
Of de bank nog onder die stofnaam bestaat weet ik niet, maar het is een soort zacht suede, je kunt er zeg maar vleugen in strijken met je handen. De man zei toen al dat het ideaal was met huisdieren en/of kleine kinderen.
Dat klopt, ook wat nare vlekjes gaan er makkelijk af. Enige nadeel is dat er toch wat waterkringen achterblijven ondanks gebruik van gekookt water, dus ik probeer het zo droog mogelijk weg te halen.
De katten hebben het in 6 jaar nog niet voor elkaar gekregen dit te vernielen, ondanks hardnekkig proberen
De haren blijven er wel opzitten, maar ipv de stofzuiger (veel te zwaar werk) pak ik nu een nauwelijks vochtig doekje en wrijf de haren er zo af.

mix

mix

22-01-2013 om 18:01

Een link

hier een link waarop een dergelijke stof te zien is die ik bedoel. Het gaat om het roestbruine bankstel onder het grotere plaatje.
http://www.sofa.com/nl/shop/banken/iggy?orderby=by_rating

Dubbelzijdig tape op meubel

en kat direct bij de krabpaal zetten, nageltjes tegen de krabpaal duwen en dit telkens blijven doen.

Vic

Vic

22-01-2013 om 22:27

Dubbelzijdig tape

Je kunt dat ook tegen de krabpaal zetten en dan flink de pootjes aandrukken.

JansjeRommy

JansjeRommy

22-01-2013 om 23:23

Dubbelzijdig tape

Of het tape achter het behang plakken en de katjes ertussen..
En nu even on topic. Wij hebben ook een bank van dat soort aangeduide stof en dat gaat prima. Maar daarna kochten we bij Lifestyle twee fauteuils waarvan de stof erop leek maar veel slapper was en die stoelen waren al heel snel aan flarden. Eigenlijk wil ik wel een nieuwe bank, maar dat durf ik dus nu ook niet echt.

Dani

Dani

23-01-2013 om 08:23

Behangplaksel

Haha, nee, opvoeden is leuk maar is bij poezen toch onbegonnen werk... zodra je je omkeert doen ze het tçoh. Daarom liever spullen die er beter tegen kunnen of waar zje het minder op ziet.

(kunst)leer? Ik dacht aan zo'n buizen-model met kunstleer of corduroy bekleding

Weet je hoe je waterkringen voorkomt mix?

door het te laten drogen met een natte/vochtige theedoek eropgelegd ipv in de open lucht. Droogt helemaal kringvrij op.

mix

mix

23-01-2013 om 10:14

Vivo ot

dank je, dat ga ik uitproberen. En dan wel met vochtige doek de plekjes van buiten naar binnen weghalen eerst neem ik aan?

Mix ot

ja natuurlijk. Had altijd dat bekleding met lelijke kringen opdroogde, totdat iemand mij er op attendeerde dat je er een vochtige doek op moest leggen. Het droogt natuurlijk wel wat langzamer, maar bij mij ging het om een bureaustoel en die zet ik lekker in de zon. Dan is het toch zo droog.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.