Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Juno

Juno

21-03-2015 om 18:03

Welke staafmixer?

Bij de Hema had ik een tijdje terug staafmixer gekocht, maar mèn wat een kreng is dat! Toen van de week het niet lukte om een gekookte aardappel door de soep te pureren heb ik hem van pure frustratie weg gemikt.
Maar goed, het is wel een apparaat dat ik veel gebruik. Een keukenmachine heb ik niet. Wat is een fijne, goede staafmixer?

Moni

Moni

21-03-2015 om 18:26

Probeer terug te zoeken in het archief

Er was laatst een draad hierover en het vermogen bleek heel belangrijk te zijn.

Juno

Juno

21-03-2015 om 18:33

Moni

Ik zie wel een draadje over hakmolens, bedoel je die?

guera

guera

21-03-2015 om 18:38

braun

Ik heb een braun 250 watt en die heb ik serieus al 15 jaar.
En ik gebruik hem best regelmatig eigenlijk. In het begin niet zoveel maar toen kwamen er kinderen en babyhapjes. Nu soepjes, smoothies en pesto of slagroom.etc. Ik gebruik hem overal voor. En hij doet het nog steeds helemaal super.

Ook Braun

450 Watt. Ik doe er niet zo lang mee als guera, hooguit een jaar of 3,4, maar toch vind ik ze erg goed. Hij wordt hier heel intensief gebruikt (fruithappen, smoothies, soepen, sauzen, jus, pesto, you name it). Heb tussendoor wel eens een andere gehad (Philips geloof ik) maar die was na een halfjaar al overleden. Dus ik koop om de paar jaar dezelfde.

Moni

Moni

21-03-2015 om 18:43

Ja, ik denk die

Die ging toch over combinatie van staafmixer en hakker?
Ik gebruik zowel de staafmixer apart als in combinatie met de hakker.
Waarschijnlijk heb je voor de hakker een hoger vermogen nodig.

Juno

Juno

21-03-2015 om 19:18

Deze?

Braun MQ735 Sauce
Zoiets? Is dat fijn? Ik heb wel een mixer. Niet heel goed, ook van de Hema. Spijt, spijt spijt maar had toen dringend een mixer nodig om het kerstdiner af te krijgen en geen tijd om uitgebreid reviews te lezen .

Moni

Moni

21-03-2015 om 19:33

Ziet er goed uit

Lijkt op wat ik heb, maar dan nog meer vermogen. Ik heb 600 watt.
Tot nu toe verwerkt dit ding alles wat ik wil, ook noten en zo. Die stop ik in de hakker. Pesto ook met harde stukjes kaas. De staafmixer vind ik daarvoor niet handig. Die maalt te fijn naar mijn smaak. Voor soep en zo is die weer perfect.

De mixer is prima voor slagroom en zo. Alles was ook met de hand kan.
Om hard te kunnen mixen, gebruik ik nog een ouderwetse handmixer met twee gardes. Bijvoorbeeld voor eiwit. Of voor zwaardere mengsels. Dan werken de stevige gardes beter dan het flexibele ding op een staafmixer.

Ook een braun

Zeker al 20 jaar. Goed merk volgens mij als ik dit draadje zo lees......

marinade

marinade

21-03-2015 om 20:43

Bamix

Alweer 16 jaar een Bamix. Vermogen 200, maar 18000 rotaties per minuut en dat is veel meer dan andere staafmixers (dit zocht ik net op). Pureert echt in een vloek en een zucht. Ook geweldig voor smoothies en eiwit kloppen.

Braun

Ook hier een Braun en ik weet niet hoe lang ik die al heb. Het was destijds een goedkope (kan wel zijn dat ie 30 gulden was, dus dan zou -ie zo'n 13 jaar oud zijn) dus het vermogen is vast niet hoog. Kan in twee delen uit elkaar zodat het mixgedeelte in de vaatwasser kan. Werkt al die tijd al prima. Ik gebruik m met name veel voor soep.

Gelet op de tendens in dit draadje zou ik inderdaad maar een Braun aanschaffen.

Groeten,

Temet

Inanna

Inanna

22-03-2015 om 11:01

Braun

Ik sluit me aan bij de rest, ook hier een Braun, 13 jaar geleden gekocht om de babyhapjes van zoon te pureren. Was de goedkoopste die ik toen bij de Blokker kon vinden. 250 watt, doet het prima voor soep.

Juno

Juno

22-03-2015 om 12:03

Straks

Zo direct ga ik boodschappen doen, als ik het voor de goede prijs on de winkel zie liggen koop ik hem. Anders wordt het online. Bedankt voor alle adviezen!

Haha

Hier ook een Braun. Multimix, dus combi hakmolen, mixer en staafmixer. Fijn apparaat en ik heb hem nu alweer zo'n 15 jaar en hij werkt nog steeds perfect. Ik heb ook een keukenmachine en een blender maar dit apparaat is veel fijner.

Nastia

Nastia

22-03-2015 om 13:19

Hier

Wij hebben een Philips, al bijna 20 jaar en hij doet het nog prima. Wordt regelmatig gebruikt. Vermogen heb ik geen idee van, het is een simpel ding, doet wat hij moet doen.

Juno

Juno

03-05-2015 om 16:40

Update

Ik heb de Braun MQ735 Sauce gekocht en hij bevalt erg goed. Doet snel wat hij moet doen, makkelijk schoon te maken. Het enige wennen is de startbeveiliging, ik moet bovenop een knop indrukken voordat de maalknop het doet en het enige onhandige is het kliksysteem om de verschillende onderdelen in elkaar te zetten: normaal zet je het op elkaar, draait en klikt maar hier zijn het tegengestelde golfjes die précies op elkaar moeten. Mijn ruimtelijk inzicht is niet zo goed, ik heb bijvoorbeeld ook moeite met stekkers van de computer.
Afgezien daarvan, heerlijk apparaat, aanrader!

+ Brunette +

+ Brunette +

03-05-2015 om 20:31

Stalen staaf

Ik weet niet of ze nog bestaan, maar neem niet eentje met een staaf van plastic, die gaan er na verloop van tijd heel goor uitzien, ze absorberen de kleurstoffen van de groenten en kruiderijen.

Juno

Juno

03-05-2015 om 20:38

Brunette

Het is een stalen staaf. Toeval, daar heb ik hem niet op uitgezocht.

Koentje Koets

Koentje Koets

07-05-2015 om 10:25

klopt van dat plastic

die had ik eerst ook, deed het nog prima maar ziet er zo goor uit! Ik hbe u een tomado, met een staafmixer, maar ook een met grote mesjes voor minder vloeibare dingen. Hij is maar 380 wat maar hij voldoet. Ik heb soms wel het idee dat het wat lang duurt voor hij mijn groete smoothie op drinkniveau heeft. Gaat dat bij andere sneller?

Tomado

Mijn moeder heeft een Tomado van voor haar trouwen, ding is zeker 50 jaar oud. Alleen de stekker wordt wat gammel, die moet binnenkort vervangen worden. Maar verder, prima ding, 50 jaar lang regelmatig gebruikt!

Mijn eigen Braun Minipimer had ik voor ik kinderen had, dus die is ook minstens 16 jaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.