Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke sport?

ik heb 2 jaar aan fitness gedaan, groepslesjes totalbody, billen benen armen, buikspieren de hele mikmak en dan vrij intensief en dan nog een half uurtje rennen op de loopband, elke keer was ik weer trots op mezelf na afloop. Buiten rennen heb ik 1 keer geprobeerd maar dan kan ik het niet en mijn knieen gaan dan weer pijn doen. Nu zijn die groepslessen op mijn dag en tijdstip gecanceled en vervangen door yoga wat ik 2 keer echt heb geprobeerd leuk te vinden maar ik heb er niets mee en ik ga er ook niet van zweten, niet pittig genoeg, ik wil mezelf echt in het zweet werken en spieren ontwikkelen.

Dus afgelopen week een keer paardrijden geprobeerd (als kind was ik gek op paardrijden), maar ik heb nog pijn aan mijn zitvlak (flinke blauwe plekken opgelopen) en mijn benen hebben een dag raar gestaan, het stof en de viezigheid vond ik ook niet echt relaxt (ik mis dan de douche en de sauna van fitness). Die pony's en paarden verzorgen vind ik dan wel weer leuk, samen met oudste zo'n pony borstelen en afzadelen vind ik enig, jongste er schreeuwen voor de stal erbij (Mandarijntje ook paad aaiuh !! IK OOK MOET !)

dus wat moet ik dan eens gaan proberen ? Zwemmen heb ik een tijdje gedaan maar dat is ook niet leuk hier (zwembad om de hoek), dan lig je met 10 half naakte bejaarden in een bad baantjes te trekken, ook niet ok dus.

spinnen, is dat leuk of train je daar alleen je benen mee ?

ja ik moet een sport waar ik echt spierpijn van krijg en flink bij af zie. Of moet ik gewoon doorzetten met dat paardrijden en een broek gaan kopen met dik gewatteerd zitvlak en een dun paard eisen zodat ik niet weer als een net bevallen vrouw rond strompel ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rieke

Rieke

20-11-2011 om 12:34

Manda

http://www.tacoyo.nl/trainer_detail.php?id=36

doe maar eens een proefles. leuke man ook. daar ga je wel van zweten en train je al je spieren.

Manda Rijn

Manda Rijn

20-11-2011 om 13:02 Topicstarter

Dank rieke

ik lees echter ergens "ludieke wijze met muziek" en dan schiet ik al snel in een afkeer

ik ben nu op de website van Nijhoff aan het kijken, ziet er veelbelovend uit met verschillende groepslessen 'bodyshape' ed.

maar ik moet misschien paardrijden ook nog een kans geven, met name om mijn oudste gelukkig te maken want die hoopt dat als ik het ook heel erg leuk ga vinden ik een paard ga kopen

Fiorucci

Fiorucci

20-11-2011 om 13:03

Poweryoga

Van poweryoga ga je zondermeer enorm zweten..)

Zumba

op die leuke muziek moet je gewoon dansen.

Katrien

Katrien

20-11-2011 om 14:50

Tennis

Ik heb net weer een uur tennisles achter de rug. Ik zweet met te pletter, heb overal spierpijn, maar wel de voldoening van eens lekker te sporten.

Het hangt natuurlijk van de trainer af. De trainer die ik nu heb, houdt er een flink tempo in.

Katrien

Tijgeroog

Tijgeroog

20-11-2011 om 15:46

Klimmen

Op een klimmuur. En ondanks mijn zwakke knieen heb ik er met klimmen nooit last van.

meeuw

meeuw

20-11-2011 om 16:16

Spinnen = afzien

Dat je met spinnen voornamelijk je benen traint is natuurlijk waar, maar het is ook reuze afzien als je serieus meedoet. Echt, daar worden liters gezweet in die lessen. Het is zo'n beetje de meest calorie verbrandende les in het groepslessenpakket.
Persoonlijk fiets ik liever buiten, maar op onze sportschool is het de drukbezetste les, vooral in de winter.

Wat is je doel?

Je zou zeggen dat dat paardrijden behoorlijk afzien is met die zere billen en schreeuwende dochter...) Maar vast niet wat je bedoelt.

Balen dat je sportmoment vervallen is.... Wat is, los van het zweten en afzien, je doel bij het sporten? Gewoon lekker sporten, conditie opbouwen, lenig worden, vet verbranden en/of spieropbouw? Volgens mij is die vraag leidend bij wat je het beste kunt gaan doen.

Manda Rijn

Manda Rijn

20-11-2011 om 17:40 Topicstarter

Doel

is het weghouden van de dikzak politie die soms met sirenes langs rijdt als ik op de weegschaal stap.

verder, conditie, ik rook en ter compensatie wil ik verder wel gezond leven, ja ik ga weer een stoppoging doen, nu even niet, komt wel weer goed.

ja ik wil slank, licht gespierd en fit zijn, dat is het doel. Ik hoef er niet uitgelijnd in mijn hoofd uit te komen dus, daar heb ik andere middelen voor.

(goh wat ben ik geestig vandaag, vind ik zelf dan, mijn omgeving vind me vooral cynisch).

Rieke

Rieke

20-11-2011 om 17:40

Manda

doe maar gewoon een proefles, meer down to earth en nuchter kun je je niet voorstellen. de term ludiek is idd niet slim gekozen. ik geef er zelf les in en ben afkerig van opvallen en grappig doen. en zeker niet ludiek.

oregano

oregano

20-11-2011 om 20:53

Body balance

Hoi Manda,
Door je vraag krijg ik ook weer de kriebels. Mijn hardlooppogingen stranden steeds door een harsnekkige blessure en ik vind er ook niks aan. Maar wil ook wel wat gezonds doen (ik rook ook nog...alleen 's avonds dat wel .
Vorig jaar heb ik een tijdje body balance gedaan en dat vond ik wel leuk! Want er is weinig wat ik leuk vind. Het is intensief maar ook ontspannend (het laatset gedeelte) en wat ik vooral zo leuk vond is dat het gegeven wordt op erg swingende muziek! Ik had toen zelfs de nummers gedwonload en op CD gezet voor in de auto (met oa Valerie van Amy Winehouse, wat van coldplay, Steve Brown, en sommige nummers weer heel rustig). Misschien kun je bij jou in de buurt een proefles volgen. Ik vond het niet zweverig, meer een soort fitness/yoga combi.
http://www.lesmills.com/netherlands/bodybalance/about-bodybalance.aspx.
Ik ga denk ik in januari weer eens beginnen,
Succes!
Groet oregano

Manda Rijn

Manda Rijn

20-11-2011 om 21:06 Topicstarter

Dank oregano

maar het is te veel mentaal en rustgevend. Ik moet gewoon flink in het zweet, echt afzien.

combi van rennen (2 km achter elkaar, minuutje wandelen en dan weer 1 km) buikspieren intensief en benen, billen, rug. Elke spiergroep dus flink aanpakken.

Ik heb dus ook pilates gedaan, was even leuk maar spierpijn kreeg ik er niet van.

Manda...

ik heb in t verleden zowel bodybalance gedaan als pilates, en het is niet te vergelijken. Hoewel je bij body balance niet echt loopt te hijgen is het behoorlijk pittig. En echt afzien.

Pilates vond ik persoonlijk daarbij vergeleken erg 'suf'.

En de muziek van body balance was altijd erg mooi.

ja, ik mis de sportschool neit echt *nu hardlopen & golfen) maar body balance was altijd mijn favoriete uur...

Ingrid (keer een proeflesje...who cares?!)

oregano

oregano

20-11-2011 om 21:18

Wel echt zweten hoor ☺

Met die Bodybalance....Vooral het gedeelte hamstrings en buikspieroefeningen, pufpufpuf. Inderdaad niet te vergelijken met gewone yoga of pilates, dat is ook niks voor mij. te ongeduldig en levert me ook te weinig zweten op. Het is meer gym of fitness maar dan leuker.
Maar goed, misschien is het niks voor jou, maar dat dacht ik nl zelf ook en het bleek heel anders te zijn dan ik dacht.
Sucsario!

Manda Rijn

Manda Rijn

20-11-2011 om 21:19 Topicstarter

Body fit?

http://www.sportschoolnijhoff.nl/nijhoff/sporten/15-body-shape-bbb.html

en dan intensief, ik snap alleen niet of dat high alleen dan op die woensdagavond is (en dus low op maandag, onhandig omschreven. Ik bel ze wel even want ik moet toch weten of ik daarna nog kan rennen of dat je dan weer extra bij moet betalen.

Zumba ook een keertje gedaan, niets voor mij, dat gehuppel op muziek.

Spinning heb ik nog nooit gedaan, zal dat eens een keertje proberen.

Ok ok ik ga even kijken of ik body balance iets vind, maar ik vermoed dat het te soft is.

oregano

oregano

20-11-2011 om 22:13

Tja, trainen met gewichtjes

staat mij al tegen en vraag me niet waarom. Raar hoe je sommige tegenwerpingen kunt hebben.......Maar toch de moeite waard vh proberen. Zou toch leuk zijn een sportief iets te vinden wat je leuk vind...Zo zit ik ook hoor...Ik zou het liefst met een vriendin weer beginnen met die body balance want ik voelde me toch altijd wel een houten klazin, en lang niet zo soepel als diegene die dit al jaren doen...
Wandelen en fietsen vind ik leuk, maar ja, dat is even een zondagmiddag en niet 'zweterig' genoeg voor mij.
Wel die hardlooplessen met Evy maar ja die stomme scheenbeenpijntjes al snel weer...Dat schiet echt niet op voor mij.
Groet, Oregano

Nely

Nely

21-11-2011 om 09:32

Misschien bootcamp?

dit wordt hier gegeven op de sportschool en is behoorlijk intensief én afwisselend.

Manda Rijn

Manda Rijn

21-11-2011 om 10:03 Topicstarter

Bootcamp

is dat elke week ? Het klinkt wel erg 'gezellig' en passend.

Ik heb mijn oudste belooft nog een keer te gaan paardrijden, prive lesje van een half uur, dat moeten mijn billen dan wel aan kunnen en ze gaf mij de tip dat ik beter moet gaan staan en niet moet bonken in het zadel (wat ik uiteraard geprobeerd heb dat paard zit ook niet op een bonker te wachten) maar dat was nogal moeilijk om te voorkomen

enig allemaal, zo sport je jaren niet, dan 2 jaar weer wel en hup je kan niet meer zonder.

tube

tube

21-11-2011 om 10:31

Toch zwemmen maar dan anders....

Trimzwemmen dan? Dat is echt geen baantjes trekken met half naakte bejaarden. Echt pittig en je hebt absoluut het gevoel dat je iets gedaan hebt. Dit is overigens niet het zelfde als aqua joggen, i.o.d.

Onze meiden zitten op wedstrijd zwemmen en bij die vereniging geven ze ook trimzwemmen.

Je krijgt technieken geleerd en conditie opbouw.

Dussssss, misschien toch zwemmen?

Tube

amk

amk

21-11-2011 om 10:37

Lag je wel

in de goede baan van het zwembad dan?
Want hier liggen de beppende bejaarden echt niet in de baan waar ik zwem. Ik durf er zelf nauwelijks nog te zwemmen. Er wordt flink door gestampt door de (meestal) mannen. Ik kan ze met moeite bij houden en moet bij de keerpunten vaak iemand voor laten gaan.

Spierpijn

Ik dacht voorheen dat bij goed sporten spierpijn hoorde, anders had je niet gesport. Maar daar ben ik van teruggekomen. Ik wilde je ook Pilates aanraden: veel dansers doen dat om hun conditie op peil te houden (!). Maar dat vind je niet heftig genoeg. Nu zijn er veel vormen van niveau sporten: rustig opbouwend tot het peil waar dansers zich aan op kunnen trekken. Heb je wel bij het voor jou juiste niveau gezeten?
Overigens gaan die zere billen na paardrijden, op een gegeven moment vanzelf weg. Het is een kwestie van de juiste spieren kweken.

Roeien

volgens mij heeft jouw woonplaats een fantastische roeivereniging aan een prachtig water. Roeien is een sport die je moet leren (dus niet na één lesje opgeven zoals bij het paardrijden), maar als je eenmaal goed kunt roeien, dan kun je je het apelazerus roeien. Soms stap ik echt trillend uit een boot, helemaal bekaf. Het is goed voor je hele lijf, je bent lekker buiten. Voordeel is ook, je kunt kiezen of je met een ploeg roeit of alleen in een skiff. Dus is een team of juist lekker alleen.

Dat was mijn tip....ga maar eens kijken op de site of bij de vereniging zelf...echt, ik ben verslaafd sinds twee jaar.

groetjes van purk

p.s. dikzak houdt trouwens niet van roeien, dus zeer effectief om in shape te blijven.

Bootcamp & tmf-cabine

Bootcamp lijkt me helemaal gaaf. En als het het over afzien hebt... )

Wat mij ook te binnen schoot was de TMF-cabine. Zweten doe je zeker, het is snel en resultaat. Plaatselijke vetverbranding en spieropbouw. Ik heb er goede ervaringen mee. Daarnaast loop ik hard voor mijn conditie. Perfecte combi.

Nely

Nely

21-11-2011 om 19:10

Bootcamp

wordt hier, voor zover ik weet, elke week gegeven. Onze zoon gaat er heen samen met een van zijn vrienden en vindt het behoorlijk intensief. Je doet heel veel verschillende oefeningen in een les.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.