Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Teledubbie

Teledubbie

21-09-2016 om 17:29

Welke smartphone?

Ik dub over een smartphone maar mijn nick had ook teledombo kunnen zijn. Ik heb nu een smartphone van mijn werk en die gebruik ik uitsluitend om mee te bellen, wat niet zo vaak voorkomt want het meeste gaat per mail. Ik heb zelf nog een heerlijke kleine handige niet-smartphone met een dijk van een accu die maar af en toe aan de lader hoeft, heerlijk. Daar bel en sms ik prive mee (prepaid) maar niet zo vaak, wij zijn niet zo bellerig en meer van geen bericht is goed bericht en we zien elkaar thuis wel weer. Thuis gebruiken we nog de telefoon met vaste aansluiting.
Maar ik voel me zo langzamerhand wel een fossiel. Iedereen gaat er vanuit dat je een smartphone hebt waar je foto's op kunt laten zien en mee kunt appen en stante pede internet op kunt. Dus ik vind dat ik eraan moet gaan geloven.
Maar welke? Net als nu een losse telefoon en sim? Of abonnement met een 'gratis' telefoon erbij? Welk merk, welke eigenschappen? Ik heb al gezocht naar adviessites en koophulpen maar daar moet je dan eerst invullen hoeveel geheugen je wilt, hoeveel cameraresolutie en meer van dat. Weet ik veel?!
Ik wil kunnen bellen, maar niet vaak. What's app is handig, dat kan ik nu niet. Foto's, er zijn er niet meer zonder denk ik maar zal ik weinig gebruiken. Internet, kan zo nodig handig zijn maar ik zal zeker niet de hele dag zitten surfen. Gewoon een goedkoop toestel met een goede accu die doet wat hij moet doen. Wie helpt met ideeen, ook ideeen voor zoeksites waar ik wel wat mee kan zijn welkom.

Helena

Helena

21-09-2016 om 17:39

Goedkoop

Ik ben ook niet erg op de hoogte, maar ik heb een simpel toestel voor 89 euro gekocht. Er zit niet heel veel geheugen op, maar ik doe er geen spelletjes op.

Daarnaast heb ik nu een tweejarig abonnement van Ben voor 8,- per maand. 300 belminuten, 1000 mb en nog wat sms-tegoed. Maak ik nooit op, maar omdat het een verlenging van mijn oude abonnement is, was dit goedkoper dan iets met minder mb internet. Voor 10,- pm moet je echt wel iets vinden.

Wat ga je ermee doen? Zul je buiten veel internet gebruiken? Treintijden opzoeken? Google maps gebruiken?
Thuis en op mijn werk heb ik wifi, dus ik gebruik weinig mb's.

Verder laad ik de foto's die ik maak automatisch naar een Flickr-account, zodat ik wekelijks mijn foto's kan weggooien. Heb ik niet zoveel geheugen nodig.

Je kunt naar een winkel gaan, maar dat zijn verkopers, je kunt ook een bevriende puber vragen je te helpen. Die snappen het en kunnen je helpen op internet.

Lente

Lente

21-09-2016 om 20:04

Ik zou de smartphone van je werk gaan gebruiken

dat doe ik ook.
Zelf bel ik weinig dus dat geeft geen probleem bij het abonnement van mijn werk.
Whatsapp kan gewoon via werktelefoon. Mijn familie/vrienden bellen nooit naar mijn werk-telefoon. Het nummer geef ik wel op als er een reparateur komt of als ik iets besteld heb. In de praktijk wordt ik daarvoor maximaal 1x per maand gebeld. Sms komt vaker voor.

Mijn privé mail komt ook binnen op de smartphone van het werk. Daar heeft niemand last van. Whatsapp voor het werk doe ik niet of nauwelijks.

Foto's gaan ook via werktelefoon. Die gaan naar een soort dropbox zodat ik ze thuis ook op de computer kan zien.

Teledubbie

Teledubbie

21-09-2016 om 22:19

Helena en lente

10 euro per maand lijkt me te doen (al doe ik daar nu prepaid echt wel langer mee). Wifi is er thuis ook. Dus goed om te bedenken dat ik dan weinig mb nodig heb. Foto's naar flickr, geen idee van maar als dat handig is ga ik uitzoeken hoe dat gaat.
Lente, ik ga echt mijn werktelefoon niet prive gebruiken. Ons bedrijf is heel streng en ik neem geen risico daarmee. Er zijn collega' s heel hard op aangesproken. Gebeld worden kan ook niet als ik werk, ik kan niet zomaar gestoord worden bij mijn werk. Zelf bellen doe ik dan op een tijd dat het wel kan. Privemail komt bij ons thuis binnen op de vaste computer. Ik hoef dat onder werktijd niet te zien.

hier

Hier ook een niet-van-harte smartphonegebruiker. Ik heb een Lumia (550 meen ik, hij was 109 euro ofzo) en een abonnement van Simpel (van die reclames van 'de belrevolutie'): 10 euro per maand, onbeperkt bellen en sms-en binnen Nederland en 1GB data, waar ik makkelijk binnen blijf, want inderdaad: thuis en op werk wifi.

Abonnementen met gratis telefoon betekenen vziw dat de telefoon in de praktijk niet echt gratis is. Volgens mij is zelf telefoon kopen en een los abonnement of prepaid het goedkoopst.

Whatsapp is inderdaad handig, in twee vriendinnengroepen werd met enige opluchting gereageerd op het feit dat ik nu ook zo'n ding heb "hoeven we jou niet meer apart te mailen".

Groeten,

Temet

overigens

Ik ben zeer tevreden over mijn Lumia, maar voor Windows-telefoons zijn er wel minder apps beschikbaar. Zo is bijvoorbeeld de reisplanner app niet voorhanden, wel een alternatief (treintijden),dat het ook prima doet. Maar goed, het is misschien wel iets om in de overweging te betrekken.

Groeten,

Temet

Juno

Juno

22-09-2016 om 11:51

Huawei

Mijn dochter heeft een Huawei die nu €150 kost. Heel fijn en licht apparaat, goede foto's, duidelijk scherm, herkenbare pictogrammen. Simlockvrij, hier hebben de kinderen een prepaidkaartje van de Hema er in. Ander kind heeft een Wiley Swift Fox, die kwam erg goed uit de reviews van de budgettelefoons. Ik vind de pictogrammen niet zo duidelijk en herkenbaar en hij is niet zo fijn in de hand als de Huawei. Als ik zelf een telefoon ga kopen wordt het een Huawei maar dan niet het nieuwste van het nieuwste.

Teledubbie

Teledubbie

22-09-2016 om 21:14

Goede tips!

Ik denk dat ik prepaid begin, heb ik nu ook. Als blijkt dat ik toch meer verbruik dan een goedkoop abonnement dan kan dat alsnog, toch?
In de hand liggen, ja ga ik op letten, goed idee. Mijn man had ooit een toestel dat iedere keer bijna uit je handen glipte, hebben we postelastieken omgedaan om iets beter vast te houden, dat is onhandig.
Jaha Temet, herkenbaar, het zal mijn vriendinnen ook opluchten, zit ik ook eiendelijk in de appgroep!

vlinder72

vlinder72

22-09-2016 om 22:42

bumper

In plaats van postelastieken kan ik je een bumper aanraden. Werkt hetzelfde en beschermt je telefoon ook nog eens.

Marjoleine64

Marjoleine64

23-09-2016 om 12:12

Motorola

Ik heb vorige jaar een moto-G (3rd generation) gekocht. Toen nieuw, en in mijn ogen de beste in het middensegment. En binnen een paar maanden zag ik allemaal mensen in mijn omgeving die precies dezelfde redenering gevolgd hadden. Ruim 200 euro voor een prima smartphone. Hij heeft inmiddels een nieuwere iets grotere opvolger, maar is nog steeds verkrijgbaar (nu 180 euro, de nieuwe voor 225). Goede camera, 16GB geheugen dus ruim voldoende voor alle apps (en ongemerkt gebruik ik er daar toch wel veel van zo na een jaar). Ik heb er een spotgoedkoop KPN abonnementje bij, nog geen 5 euro per maand voor 150 min/SMS + 100 MB (en daarna langzaam). Ooit lang geleden mee begonnen als aanbieding als alternatief voor prepaid, en nooit meer wijzigen want alle andere zijn veel duurder. De 100 MB data is er spontaan bijgekomen zonder dat de prijs omhoog ging, nu zo'n 2 jaar geleden.

Mijn zoons zijn allebei gegaan voor een one-plus. Jongste vorige jaar voor een one-plus 2, oudste dit jaar voor een one-plus 3. Die zijn wel wat duurder dan de mijne, maar ook echt beter. Volgens zoons net zo goed als de i-phone, maar veel goedkoper. Alleen via internet te koop, niet in de winkel). Jongste gebruikt nog prepaid, oudste heeft inmiddels wel een abonnement.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.