Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Suze

Suze

11-01-2014 om 22:57

Welke slagroomspuit?

Ik heb een vraag over slagroomspuiten voor vers geklopte slagroom.

Ik heb nu een slagroomspuitzak. Spuit lekker, maar de naad is al snel opengegaan, dus een (groot) deel van de slagroom komt er via de naad uit (en niet via het mondje) - dat is natuurlijk niet de bedoeling. Verder is het een beetje gedoe om de zak met de hand van binnen schoon te maken, maar wel te doen.

Daarvoor had ik een plastic slagroomspuit (zo'n harde, dus geen zak, maar soort koker met spuitmond), maar die was moeilijk van binnen schoon te krijgen, dus was ook onhandig. Ik weet niet meer of hij kapotging, maar is niet lang meegegaan.

Nu wil ik iets nieuws kopen, maar het liefst eentje die niet zo snel kapotgaat en wel (makkelijk) schoon te krijgen is.

Wie heeft ideeën, tips, concrete merken/winkels waar ik hem kan kopen?

Inanna

Inanna

11-01-2014 om 23:27

ikea

Ik heb de Drömmar set van IKEA, een spuitzak met verschillende mondjes. Ik vind het niet lastig schoonmaken, mondje er uit, zak binnenstebuiten en afspoelen. Kost €4,99.
Zie: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50133050/
Ik heb hem nu een half jaar ofzo en hij is nog niet stuk, zou wel heel erg snel zijn ook. Ik verwacht voor dat geld natuurlijk niet dat het 10 jaar meegaat, maar toch.
Ik vind het persoonlijk prettiger werken dan met een slagroomspuit. Die heb ik wel één en die maakte ik schoon met een flessenborstel.

amk

amk

12-01-2014 om 01:03

dille kamille

een katoenen met plastic binnenkant : http://www.dille-kamille.nl/nl/shop/c/102/a/2307/spuitzak-2stuks-katoen-met-12-spuitmondjes-roestvrij-staal

Gebruik 'm zeker al een jaar of 8 en niet kapot te krijgen.
Je kunt ook een losse zak met losse spuitmondjes kopen, is goedkoper, maar zo is ie helemaal compleet. Ik loop niet meer te zoeken naar het juiste mondje.

Ik draai 'm na gebruik binnenstebuiten en hij gaat gewoon mee met de afwas. Daarna hang ik 'm aan het wasrekje.

Tango

Tango

12-01-2014 om 21:11

Gewoon zo'n plastic ding

Ik heb gewoon zo'n hard plastic ding met verschillende mondstukjes. Geen idee meer waar ik hem gekocht heb, w.s. Blokker of zo. Ik wist eigenlijk tot voor kort niet meer dat ik hem had maar dochter ging laatst cupcakes maken en toen heb ik hem weer tevoorschijn gehaald. Werkte prima, dochter was er helemaal blij mee. Het ding kan zo in de vaatwasser, mondstukjes ook. Ook met de hand is hij wel schoon te maken, maar inderdaad wat lastiger, misschien moet je dan zo'n flessenborstel kopen.
Spuitzak heb ik ook weleens gehad, maar vond ik wel wat vieziger worden naarmate je hem vaker gebruikte of lang in de kast liet liggen.

Jesse_1

Jesse_1

12-01-2014 om 21:20

Nadeel

Nadeel van zo'n hard plastic ding is dat het lastiger is om de slagroom (of wat voor spuitspul dan ook) er in te krijgen.
Wij hebben net zo'n zak, en die keer je idd gewoon binnenstebuiten waardoor hij niet echt moeilijk schoon te krijgen is.

amk

amk

12-01-2014 om 22:09

nauwkeuriger

ik kan ook veel meer gevoel gebruiken bij een spuitzak, zo'n hard plastic geval heeft dat niet voor mij.

carootje

carootje

16-01-2014 om 09:29

wegwerpzakje

Ik heb laasts bij de blokker een set wegwerpspuitzakjes gekocht, 20 stuks voor 3 euro ofzo. Je hebt een startersset waar spuitmondjes bij zitten, maar die vond ik eigenlijk niet zo handig, dus ik heb de spuitmondjes van mijn oude spuitzak gebruikt.
Ben er blij mee, vond het schoonmaken van een katoenen zak ook een rotwerk en voor mijn gevoel werd ie nooit echt helemaal schoon.

Annet

Annet

18-01-2014 om 18:48

ook wegwerp, maar dan van de Aldi

Ik gebruik die spuit ongeveer 3x per jaar. Het setje gaat lang mee.....

ilonka

ilonka

19-01-2014 om 12:15

Bakwinkels

Wij hebben 2 spuitzak ken van 2 verschillende bakwinkels. Wel wat duurder dan wat ik hier boven lees, maar worden zeer regelmatig gebruikt.

Met afwassen inderdaad binnenste buiten en daarna aan de lucht laten drogen.

Nadeel vind ik alleen dat als je grote spuitmondjes wilt gebruiken dat er dan geen spuitzak op maat is en dat je zelf van een zak een stukje af moet knippen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.