Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

21-12-2011 om 22:30

Welke senseo?

Mijn Senseo-apparaat is bezig stuk te gaan. Hij lekt al heel lang, en vanavond kreeg ik hem niet meer dicht (moest palletje bij scharnier handmatig naar binnen duwen). Toen ik hem 7,5 jaar geleden kocht had je vier soorten apparaten, waarbij eigenlijk alleen de kleur verschilde. Net heb ik gegoogeld op vergelijken Senseo, en krijg ongeveer 50 verschillende soorten.
Welk type zouden jullie aanraden? Maakt het nog uit welk merk, want van oorsprong had je koffiepadmachines alleen van Philips. Ik wil maximaal ca. 100 euro uitgeven (liefst minder).
(PS Grapjes over Senseo deren me niet, ik noem het toch koffie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Laminaat

Laminaat

21-12-2011 om 23:28

De vierkante

Die vierkante vind ik visueel de meest acceptabele (SENSEO® Quadrante) en dan wel de zwarte. Senseo is senseo, dus qua koffie maakt het niets uit. maar die vierkante past zo efficiënt in een hoekje van het aanrecht.
Ieder zijn smaak.
Groetjes,
laminaat

Rosase

Rosase

22-12-2011 om 00:23

De latte

Echt Zalig! De koffie vliegt er doorheen hier.

Wilma

Wilma

22-12-2011 om 08:44

Hier ook de vierkante, eindelijk

Mocht van schoonma iets uitzoeken en het is gewoon heel erg overbodig (want de senseo ging maar niet stuk een nieuwe senseo geworden. Eindelijk de vierkante, ook de zwarte. Die vind ik gewoon echt een stuk mooier dan die ronde ondingen, staat ook veel netter op 't aanrecht. Bij MediaMarkt was ie 79 euro (nog veel geld hoor), terwijl ie bij Blokker en weet ik veel "nu voor 89 euro" staat.

Die Latte enzo zou ik alleen doen als je echt vaak koffie latte drinkt, anders moet je steeds dat bakje schoon maken (want anders wordt de melk zuur) en da's een gekloemel. Weet ik van een vriendin van mij. Ikzelf drink maar soms een cappucino, dus dan klop ik zelf de melk wel op in de magnetron.

Puck

Puck

22-12-2011 om 09:31

Laminaat

"Senseo is senseo, dus qua koffie maakt het niets uit. "
En dat klopt dus niet. Ik drink zelf helemaal geen koffie, maar Puckman vindt de Senseo bij zijn moeder niet te drinken terwijl hij de Senseo uit ons apparaat wel lekker vindt. Allebei de originele Philips Senseo alleen ander type, allebei dezelfde koffiepads, maar toch een gropot verschil in smaak.
Als je een mooie koffiepadmachine wil dan vind ik een Inventum HK20 Koffiepadmachine Café Invento de Luxe LCD mooi, maar het is onhandig dat je het laatje met de koffiepad eruit moet trekken: kan dan op je aanrecht lekken.
De latte hebben wij ook overwogen maar het melkreservoir moet iedere keer schoongemaakt worden en zoals Wilma al zegt is dat een friemelwerk. Dan kies ik ervoor om als ik latte macchiato of cappucino maak om met een melkschuimer melk te maken, krijg je ook veel mooier schuim van.

Vic

Vic

22-12-2011 om 09:45

Toeters en bellen

Ik vind het voldoende als mij Senseo alleen maar gewone koffie maakt. Verder denk ik dat alle huidige apparaten mooier zijn dan het rode gevaarte dat nu op mijn aanrecht staat. Zou de goedkoopste ook goed zijn (die is volgens mij ca. 50 euro)?

Sterk, normaal, slap

Als onze senseo het begeeft kies ik voor een variant waarbij ik uit drie sterktes kan kiezen. Ik houd van de sterke variant. Neem bij de gewone senseo's altijd mijn kopje onder het laatste water weg.

Ik herken overigens ook dat de senseo bij mijn vader heel anders smaakt (lang niet zo lekker) dan die thuis, met dezelfde pads.

Vic

Vic

22-12-2011 om 12:57

Temperatuur

Hebben jullie ook dat de temperatuur van je koffie vaak heel erg verschillend is, of ligt dat aan de ouderdom van mijn apparaat? Het varieert echt van loeiheet tot soort van lauw.

Vic

nee, dat herken ik niet de wisselende temperatuur.

marie

marie

22-12-2011 om 13:52

Vic - eerste bakje

Hallo
In de gebruiksaanwijzig mijn hele oude Senseo (eerste lichting) staat dat je eerst een kopje heet water moet zetten, om het apparaat op te warmen. Dan pas een koffiepad erin. Want dan is de koffie heet.
En dat werkt inderdaad goed. Een enkele keer vergeet ik dat wel eens en dan is het eerste bakje inderdaad lang zo warm niet.
Ik merk ook gelijk als ik bij iemand op visite ben die dat niet doet en dan moet ik zo'n half lauw bakje opdrinken.
Trouwens heb ik het idee dat mijn oude Senseo veel warmer wordt en minder lawaai maakt dan de "moderne".

Rosase

Rosase

23-12-2011 om 00:12

Schoonmaken?

Valt best mee hoor.
Maar ik houd dan ook errug van de Latte. En juist omdat het wat bewerkelijker is, drink ik mijn bakje met extra smaak op.

Maar als je gaat voor de simpele koffie met schuim is een simpele senseo genoeg. Die zijn tegenwoordig niet meer zo heel erg duur geloof ik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.