Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

welke oven?

Beste bakfanaten,
ik heb geen oven en wil binnenkort heel veel koekjes, cakejes, mini muffins etc gaan bakken. (In van die siliconen bakvormen)
1. De afmetingen van de oven moeten zijn: lengte 65cm - breedte 56cm - diepte 50cm.
2. Ik moet er meerdere bakplaten in kwijt kunnen.
Graag lees ik tips over welk type oven ik het best kan aanschaffen (electrische of hete lucht), wat de voor- en nadelen zijn van elk.
Bij voorbaat dank

40er

40er

23-04-2016 om 20:17

persoonlijk

Ik vind elektrische fijner dan hete lucht.
Als ik nu weer moest dan wilde ik een grotere dan ik nu heb en 1 die zelf reinigend is (pyrolyse ofzo).

Caesar

Caesar

24-04-2016 om 08:30

Huh?

Hete luchtovens zijn toch elektrische ovens?

Echt goede oven

Wil je een echt geweldig goede oven, neem dan een Aga. Droogt niet uit, heel gelijkmatige warmte. Jo Wheatley, een van de eerste Great British Bake Off winnaars heeft er ook een. T is trouwens ook n fantastisch fornuis. En t verwarmt je huis, droogt je vaat en droogt je was, smelt je boter of chocolade perfect etc etc. Je mag n keer komen kijken en proefdraaien als je wil.....

Wilgenroosje

Wilgenroosje

24-04-2016 om 10:26

Oven

Met een heteluchtoven circuleert de warmte door de hele oven, waardoor je op meerdere lagen tegelijk kunt bakken. Een electrische oven geeft boven/onderwarmte. Hiermee kun je niet met meerdere bakplaten tegelijk bakken. (Een heteluchtoven moet wel in het stopcontact trouwens, dus is, als je het zo bekijkt, ook electrischt ; ))

Zwelgje, als je op verschillende lagen tegelijk wilt bakken heb je een heteluchtoven nodig. Of een oven die beide functies heeft. Wij hebben laatst bij Ikea zo'n (inbouw) oven gekocht, voor niet teveel geld. Gebruik soms hete lucht, soms boven/onderwarmte.

40er

40er

24-04-2016 om 11:01

dorry

Een aga in de afmetingen 65x56x50.....

marinade

marinade

24-04-2016 om 15:56

Aga

..... Misschien even erbij zeggen dat omgerekend je koekjes dan met goudgeld gebakken worden. En dat er wellicht een kleine verbouwing nodig is om het gevaarte te plaatsen )

Marinade

De mijne is 2e hands. Ik was net zoveel kwijt geweest voor n normaal fornuis. En verbouwen wil ik t niet noemen. Keuken aanpassen en afwerken. Daar waren 4 uurtjes van een gasfitter en timmerman samen voor nodig.... Maar t hoeft niet he.... Er is een groot verschil in kwaliteit tussen oven A en B. Of ga op n bakcursus. Dan weet je pas echt of die bepaalde oven iets voor jou is.

marinade

marinade

24-04-2016 om 22:08

Dorry

Ah, zo. Ik heb alleen ooit eerstehands bedragen gezien, en die logen er niet om. Ze zijn zeker prachtig, robuust etc. Het zou niet echt aan mij besteed zijn, ik kook graag, maar bakken, neuh. Dus mijn Siemens-oven van 16 jaar oud is prima, hetelucht en grill-functie.

bieb63

bieb63

25-04-2016 om 22:14

nou.....

Ik heb een oven die functies grillen, onderwarmte, bovenwarmte en beiden heeft én hete lucht (en nog wat standen geloof ik). Ik zal je zeggen: Ik heb nog NOOIT iets anders gebruikt dan de hete lucht functie, voor alles dus..... en altijd goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.