Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke naaimachine?

Ik heb nog nooit een naaimachine gekocht. Ik had er een geërfd. Die is bij de voorlaatste verhuizing uit elkaar gevallen. Plastic vergaat misschien niet, maar het breekt wel.

Na al die jaren afwachten moet ik er nu toch echt aan. Maar welke?

Ik wil spijkerbroeken kunnen repareren. Tafellakens tot ongewoon grote lappen aan elkaar monteren, etc.

Oh ja. Niet te duur natuurlijk. En niet te ingewikkeld. Rechte stukjes kan ik wel. Maar jurken met roesjes weer niet.

Bij voorbaat dank voor de adviezen.

Barvaux

Barvaux

20-05-2015 om 18:38

Ben je nu weer verhuisd dan?

Jessica O

Jessica O

20-05-2015 om 21:59

euh

Ik hen dol op mijn pfaff, maar goedkoop zijn ze niet. Heb je geen goede naaimachine handel in de buurt zitten? Die verkopen vaak goede 2e hands, altijd voordeliger.

mari39

mari39

20-05-2015 om 22:19

pfaff

Zou ookw mijn keuze zijn. Ikheb er een en hiervoor had ik een singer. Was ook goed, maar ik merk wel verschil met de pfaff. Deze is sterker, krachtiger, en boven en onder transport. Dit zorgt dat stoffen niet van elkaar verschuiven.
Als je nieuw te duur vindt, dan is een 2e hands wellicht een optie.

2e hands

http://www.schoutenzigzag.nl/html/aanbieding_.html
2e hands winkel in de Raadhuisstraat in Amsterdam. Als je de oude nog hebt krijg je korting.

Naaister

Naaister

20-05-2015 om 22:29

ja hoor

hier ook een Pfaff, is al 15 jaar oud en ik heb er slechts één keer wat mee gehad, wat zo weer opgelost was. En ik gebruik hem minstens 1 keer per week.

Moni

Moni

20-05-2015 om 22:30

Een simpele

Ik zou gaan voor een simpele naaimachine. Jouw eisen zijn niet zo hoog. Een Pfaff is duur. Voor die paar dingen die jij hebt, kun je dan beter naar een naaister gaan.

Wij hebben een heel eenvoudige Lewenstein. Was een advies van een
naaimachinewinkel in onze woonplaats. Kan wat we nodig hebben, meer ook niet. Ik heb 'm nu al 18 jaar. Alles werkt nog prima. En ja, het ding wordt ook weinig gebruikt.

Lidl en Aldi hebben ook 1x per jaar een naaimachine in de folder staan. Die lijken me ook helemaal goed voor jouw doel.

Kijk eens op Marktplaats.

Naaister

Naaister

20-05-2015 om 22:31

toeters en bellen

Die van mij heeft geen toeters en bellen, want die gebruik je toch nooit, maar wel een hele sterke motor. Hij komt echt door alles heen. Ik weet niet of daarin nog verschil zit per model.

tynt

tynt

21-05-2015 om 00:50

Singer

ik heb een eenvoudige singer(1507?). 100 euro max. Broeken omzomen, simpel hemdje maken maar meer moet je mij ook niet laten doen. Werkt fijn vind ik.

barvaux

barvaux

21-05-2015 om 01:37

spijkerbroeken

... doe je toch met speciale naalden? Tenmnste, vroeger wel.

Naaister

Naaister

21-05-2015 om 07:18

Klopt,

die kun je voor elke machine krijgen. Maar bij spijkerbroeken werkt het wel prettiger als je een beetje krachtige motor hebt.

M Lavell

M Lavell

21-05-2015 om 08:18 Topicstarter

Hoeveel is een beetje?

Jaja, alweer verhuisd. Althans er is een huis bij waar wij de zo'n beetje de helft van ons leven doorbrengen. Juist daar begint het gemis aan een naaimachine te knagen. Gordijnen, beddenspreien, schaduwdoeken, kledingreparaties, honden- en paardendekens.
Marktplaats is hier ver weg maar we hebben 'boncoin' en Lidl en nog vele andere megaketens met zo nu en dan een machine in de aanbieding.

Maar waar moet ik nu op letten? Een sterke motor, hoeveel toeren heb je dan? Of drukt dat zich in andere grootheden uit in naaimachineland?
Ik twijfel zo als ik er weer een zie, of dat nu op boncoin in de supermarkt is.

Is die Toyota zijn 100 euro waard?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.