Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

TinaA

TinaA

17-11-2013 om 16:38

Welke matras van Ikea is fijn en of goed getest?

Ik ben op zoek naar een nieuw bed en matras. Nu heb ik ooit in een vakantie huisje op een ikea matras geslapen. Het was zo fijn zacht en ik sliep als een roos. Weer thuis gekomen op mijn veel te harde matras slaap ik weer niet goed. Veel wakker en moet op mijn buik want anders slaap ik niet. Op het vakantie adres sliep ik toentertijd prima op mijn rug. Het was een matras met een dunner matrasje erop. Nu mijn vraag: welk ikea matras inclusief bed is aan te raden. Oja het was een lattenbodem, dus een matras dat bij een lattenbodem van ikea past. Alvast bedankt. Nog even ik ben 168 en weeg 55. Als ik op een te hard matras lig kan ik niet op mijn zij liggen omdat ik dan geen steun krijg bij mijn middel en mijn schouder kan ik niet kwijt. Snappen jullie wat ik bedoel? Alvast bedankt!

Dalarna

Dalarna

17-11-2013 om 16:45

tja

Goed getest maakt niet uit als jij er niet lekker op ligt, ga eens om 10 uur op zaterdag lekker testen en je mag binnen 3 maanden gewoon ruilen (al moet je wel betalen als je de volgende matras weer laat bezorgen natuurlijk).

Beter 2 matrassen

Je kunt beter twee matrassen kopen en in één bed leggen als jullie gewichten sterk uiteen lopen.

Rafelkap

Rafelkap

17-11-2013 om 16:51

lattenbodem

Wat ik pas had uitgezocht over latten bodems: je kan het beste 1 kopen met heel veel latjes, hoe meer latten hoe beter de ondersteuning. Ikea heeft er 1 met 42 latten.

hier vind je nog tips: http://www.beddenadvies.nl/meestGesteldeVragen.php

Verder geen tips. Wie volgt?

Fiorucci

Fiorucci

17-11-2013 om 17:32

Sultan

Wij zijn erg blij met ons Ikea Sultan binnenveringsmatras. We hebben twee aparte met daaroverheen een tweepersoons dekmatras. Gewoon gaan liggen en kijken welke je prettig vindt!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-11-2013 om 19:29

Die heb ik ook.

En hij slaapt echt zalig! In ieder geval een stuk beter dan het peperdure foammatras dat we bij ons bed gekocht hadden. Dat zat binnen een paar maanden vol met kuilen. Je kunt een winkel danwel Beter Bed noemen, maar dat zegt blijkbaar nog niet alles....

Anneke

Anneke

17-11-2013 om 20:18

Wij hebben...

Wij hebben het model onder het paardenhaargevulde matras. Is al een paar jaar oud. Met foam-laag. Man vond het helemaal niets om een matras van IKEA te nemen, nu zegt hij ook dat hij lekkerder ligt en mooier blijft dan de vorige Auping matras...

Marjanne

Marjanne

17-11-2013 om 21:04

ikea

Ik heb een ikea tjaford dekmatras op mijn matras gelegd die ik wat te hard vond. Dat is echt een verademing. Ik slaap nu heerlijk op mijn zij en rug (voorheen alleen op mijn buik) Het enige nadeel vind ik dat hij warmer is dan een gewone matras. Dit hoorde ik ook al van andere gebruikers van traagfoam matrassen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.