Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Julia

Julia

11-11-2016 om 19:26

Welke lichtwekker (met natuurgeluiden) is goed?

Ik zoek een wekker die je wekt met licht en een natuurgeluid (zee, jungle, ruisende wind, zoiets). Iemand een tip?

Budget is een paar tientjes, het is een kerstcadeautje voor mijn oudste.

Vogel

Vogel

12-11-2016 om 10:27

Philips

En dan via Marktplaats, oudere modellen vallen prima binnen je budget. Die dingen slijten niet echt volgens mij, dus dan is tweedehands nog goed voor jren plezier. Mijn zoon wordt standaard wakker met vogeltjes, maar er zitten ook zeegeluiden op en kikkers.

Julia

Julia

12-11-2016 om 13:04

Zo-een bijvoorbeeld?

http://tinyurl.com/jlruges

Ik heb idd op mp gekeken, zie dan vnl oude modellen. Zitten er geen onderdelen aan zo'n ding (lamp of zo) die dan niet meer verkrijgbaar zijn? De modellen die ik op mp zie, zijn nieuw nergens meer te krijgen.

Specht

Specht

12-11-2016 om 13:16

Kijk uit met marktplaatslamp

Een van onze kinderen had zo'n lamp maar toen de Ik meen led-lamp kapot was, kon heel de lamp niet meer gebruikt worden.

Julia

Julia

12-11-2016 om 13:31

Zou dit wat zijn?

https://comforttrends.nl/alarmklok-met-natuurgeluiden

Ik ben idd wat huiverig voor een mp-aankoop.

Julia

Julia

12-11-2016 om 13:34

Hmm

Zie nu dat hij geen licht geeft, tenminste niet zoals de echte lichtwekkers. En dat leek me nu juist zo prettig voor hem.

Is dat zo, is dat idd prettig? Of word je dan ook gewoon een halfuur eerder wakker? Dat hoeft nou ook weer niet. Zijn wekker gaat om 06.15 en hij wordt echt heel naar wakker van een gewoon wekkergeluid. Vandaar de natuurgeluiden. Maar ik dacht dat het misschien ook prettig was als zijn "systeem" langzaam maar zeker op het naderen van de dageraad werd voorbereid. Of is dit sowieso reclamepraat?
Als hij straks om 05.45 al wakker wordt omdat er zo'n vuurtoren naast zijn bed staat te schijnen, ben ik nog verder van huis.

Alison

Alison

12-11-2016 om 13:53

Wakker

Ik heb al jaren zo'n lichtwekker. Gek genoeg kan ik niet zeggen dat ik wakker word van het licht. Misschien onbewust wel? Bewust word ik pas wakker als de radio aangaat. Dan luister ik naar het nieuws en daarna sta ik op.
Met of zonder lichtwekker blijft opstaan vervelend
Wat ik wel heel fijn vind is dat de kamer verlicht is als ik wakker word. Ik slaap het liefste zo donker mogelijk maar als ik wakker ben moet het meteen zo licht mogelijk.

IPicasso

IPicasso

12-11-2016 om 16:07

Hier

Ik kan ook niet zeggen dat ik door het licht van mijn wekker ineens fris en fruitig wakker word. De geluiden zijn wel fijn. Ik heb eigenlijk een hele tijd het licht niet aan laten gaan omdat ie daar al een half uur voor wektijd mee begon. En daar werd ik dan wakker van. Scheelde me dus zuivere slaaptijd Deze week licht weer aangezet en werd er nu juist helemaal niet wakker van.
Ben wel van plan mijn wekker een week aan mijn puber uit te lenen. Die heeft haar wekker op radiostand staan, best hard ook, maar wordt daar gewoon niet wakker van. Misschien dat licht op de hoogste stand wel wat doet.
Heb zelf een Philips lichtwekker maar zag destijds bij de mediamarkt ook goedkopere lampen.

Vogel

Vogel

12-11-2016 om 18:02

Geen probleem

Wij hebben er twee via MP, een oud model met radio en natuurgeluiden, en een nieuwer, eenvoudiger model. Hier een handige puber die wel een schroevendraaier kan vasthouden en een lampje durft te vervangen. Wat overigens nog niet nodig is geweest.
Ik vind het zelf wel prettig, heb het idee dat ik geleidelijker wakker wordt. Het scheelt wel of ik met mijn gezicht naar de wekker lig of niet.
Voor de puber die zich notoir verslaapt hielp het overigens niet, en het kind dat altijd fluitend uit bed springt doet dat ook met de lichtwekker.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.