Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Helena

Helena

20-04-2015 om 10:58

Welke laptop voor zoon van 12? (huiswerk, minecraft)

Ik zoek een laptop (budget ligt rond de €400) voor zoon die komend jaar naar VO gaat. Hij zal nauwelijks mee naar school hoeven. Hij zal vnl gebruikt worden voor minecraft schat ik zo in, dus het is wel belangrijk dat hij dat kan draaien. Idealiter zou hij ook een spel als league of legends trekken.

Ik zie werkelijk door de bomen het bos niet meer, heb al via kieskeurig en de consumentenbond gekeken, maar vind het moeilijk te zien of een laptop minecraft aankan. Ik google op systeemeisen, videokaart moet dan AMD R7 240 of 270x zijn (whatever that may be), maar wat heb ik daaraan als er bij de specificaties van een laptop staat: "Intel HD Graphics"?! Ik kom er niet uit.

Kan iemand hier me gewoon uit eigen ervaring een laptop aanraden?

Helena

Helena

20-04-2015 om 11:13

Tweedehands?

Ik zit er ook over te denken om een goede, maar dan tweedehands te kopen. Bijvoorbeeld hier

http://www.computeroutlet.nl/laptops.html

Zou dat verstandig zijn?

Ad Hombre

Ad Hombre

20-04-2015 om 11:19

Helena

De bovenste zijn echt te langzaam. Bij de onderste staan zelfs Minecraft Ready, dus ze kennen hun doelgroep! Ik speel geen Minecraft dus ik heb geen idee wat daar bij komt kijken. Voor gewoon gebruik is genoeg geheugen 2GB+ en een snelle processor nmm het belangrijkst.

angel3

angel3

20-04-2015 om 11:21

medion

Wij hebben bij Aldi een Medion laptop gekocht voor zoon. Was rond de 400. Er zit een i5 processor in wat zwaar genoeg is voor dit soort spellen. i3 is eigenlijk te licht heb ik begrepen. Het gaat oa om de snelheid van de processor en de opslagcapaciteit. Google even op: welke processor nodig voor minecraft of welke grafische kaart?
De medion computers zijn echt goede deals via Aldi dus eventueel even wachten op een Aldi aanbieding?

Ad Hombre

Ad Hombre

20-04-2015 om 11:25

Ik zou een goedkope (nieuwe) Dell of HP laptop kopen met:
- Genoeg Ram geheugen, dus 2GB of meer
- Extra garantie (drie jaar volgende werkdag op locatie)

Die garantie is erg prettig. Genoeg horrorverhalen gehoord. Ik koop persoonlijk alleen Dell laptops (wel van de duurdere Latitude of XPS categorie) en sluit altijd zo'n garantie af. Een vriend moest pas zijn gloednieuwe Sony Vaio laten repareren en was het ding gelijk een paar weken kwijt. Dat is voor mij onacceptabel en heb ik in de pakweg 15 jaar dat ik Dells (met extra garantie) koop nooit meegemaakt.

Helena

Helena

20-04-2015 om 11:36

Videokaart

Ik kom er vooral niet uit met die videokaart. Het lastige is dat 1. ik er geen verstand van heb en 2. verschillende kaarten in verschillende termen/kwalificaties beschreven worden, waardoor ik ze niet kan vergelijken.

Bijvoorbeeld deze:
http://www.computeroutlet.nl/laptops/hp8730w-c2d2-4-4gb-250gb-dvdrw-win7-17inch-2jr-garantie.html#productbeschrijving

Er staat "zeker minecraft ready", dus zal wel goed zijn, maar de videokaart is een NVIDIA 512MB. Is dat dan hoger dan de eerder als vereist vermelde NVIDIA GTX 750?

Jij zou dus beslist een nieuwe kopen, Ad Hombre? Hier (outlet) geven ze wel nog 2 jaar garantie. Ik vind het geen ramp als hij hem even kwijt is voor reparatie. Wel vervelend, maar niet onoverkomelijk. Ben alleen bang dat hij al met een achterstand begint met een tweedehandse, en dus over anderhalf jaar toch een nieuwe moet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.