Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

18-12-2010 om 21:34

Welke laarzen met dit weer?

Ik vind het zonde om met dit weer met mijn gewone laarzen te lopen, mijn geweldige groene kaplaarzen zijn nu wat frisjes en moonboots vind ik iets voor op de wintersport. Welke laarzen zijn geschikt om met dit weer te dragen en ook nog dermate charmant dat ik ze ook binnen (visite, werk oid) aan kan?

Rosa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lynna

Lynna

18-12-2010 om 22:02

Moonboots

Ik vind dit precies weer voor moonboots. Er ligt hier zo'n 20cm sneeuw en regelmatig zak ik erin weg. Ik neem gewone schoenen mee naar het werk.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

18-12-2010 om 22:41

Ik zoek juist iets anders dan moonboots

Ik ben niet altijd in de gelegenheid om te wisselen, bovendien ben ik op mijn werk ook regelmatig even buiten. En weer even binnen. Ik ben op zoek naar iets warms en wat waterdicht is maar ook nog enigszins toonbaar.
Ik heb gehoord dat Dubarry goed is maar 360 euro vind ik wel erg veel geld...

Dubarry

Ik draag met dit weer Dubarry laarzen (google maar). Met Goretex binnenkant, dus ademend en superwarm! Ik draag ze bij een spijkerbroek, een rokje en ook bij een jurk. Ze kosten wat, maar als ik er mee kon slapen zou ik het ook doen. Lopen zo fijn dat je er uren op vooruit kan. Vanaf september tot april draag ik ze. Waterdicht tot aan de bovenrand en onder de kraan schoon te maken en te poetsen met kleurpoets of neutrale schoenpoets. Wil nooit meer iets anders. Ik draag ze al 3 jaar en zijn nog steeds 100% als nieuw. Nee, geen aandelen.

Dorry

De kosten....

Sorry, maar ze zijn het echt waard. Zoek naar een winkel die verbouwingsopruiming houdt. Ik heb de mijne voor 70 euro minder kunnen kopen daardoor.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

18-12-2010 om 23:32

Poe

Veel geld, veel modellen . Welk model en welke kleur heb jij, Dorry? De Galway zie ik in het durp regelmatig langskomen, al weet ik niet of het de 'echte' zijn of die van de ANWB.
Als ik voor deze zou gaan hou ik deze winter nog even koude voeten ben ik bang. Eerst doorsparen.

Anwb of echte

Ik ben ooit ook begonnen met die ANWB laarzen, redelijk goede kwaliteit, maar na 2 seizoenen echt 'op'. Mijn schoonmoeder heeft ze vorig jaar gekocht en draagt ze wel heel veel. Je kunt de binnenzool eruit halen en je steunzool erin leggen. Heel handig voor wie dat nodig heeft.
Ik heb model Galway van Dubarry. De donkere kleur. Omdat ik heel lange benen heb, heb ik die genomen. Zo horen tot onder je knie te komen, maar bij mij zitten ze tot op de kuit. Als je wil besparen kun je de halfhoge nemen. Op marktplaats staan ook verschillende paren van dames die net de verkeerde maat gekocht hebben. Scheelt je vaak zo 100 euro, maar dan zijn het wel 2e handse. Misschien een idee?

Dorry

Rafelkap

Rafelkap

19-12-2010 om 15:38

Geen speciale schoenen

Ik heb helemaal geen speciale schoenen nodig bij deze sneeuw. Anders zou ik me een eskimo voelen, en dat voor maar x aantal dagen per jaar
Ik draag gewoon warme sokken en over de normale schoen/laars van die antislibdingen van de buitensportwinkel. Die trek ik dan weer uit als ik ergens binnenkom (om niet de vloer te beschadigen).

Tijgeroog

Tijgeroog

19-12-2010 om 15:42

Niet charmant

Met dit weer haal ik de eis "charmant" van de lijst met eisen.

Nely

Nely

19-12-2010 om 16:11

Ook niet charmant

want bij sneeuw, gladheid en andere winterse omstandigheden draag ik bergschoenen met eventueel anti-slip dingen erover als ik post moet bezorgen.

Margriet*

Margriet*

19-12-2010 om 18:37

Ook niet charmant

Zat met mijn bergschoenen (verdwenen toch onder tafel) en northface jas vrijdag in een hippe kroeg met vriendinnen. De rest van mijn outfit was wel hip. Kwamen een paar kantoorlullo's aangeschoten bij ons zitten. Toen we opstonden en ons weer sneeuwklaar maakten om terug te fietsen (wat best goed ging) vroegen we of we op de motor waren. Inderdaad ja.

Puck

Puck

19-12-2010 om 19:38

Ook niet charmant

Met dit weer gooi ik ook de eist charmant overboord. Ik ben momenteel zo ongeveer getrouwd met mijn bergschoenen. Ook op mijn werk.

19,95

Ik heb een paar heel goedkope maar warme nep uggs met profiel gekocht. Mijn oudste heeft precies dezelfde gekocht wat ze erg leuk vindt want we dragen nooit dezelfde kleding. En ze zijn niet helemaal waterdicht, want als je er een half uur door de sneeuw mee loopt krijg je natte sokken. Maar ze zijn wel ok genoeg om er even mee naar buiten te gaan.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

19-12-2010 om 21:33

Bubarrys gepast

Zat goed, voelde warm maar zat wat los om mijn toch niet echt smalle been. Mwah, niet echt voor mij. Als ze nu waanzinnig gestaan hadden dan had ik het nog wel willen overwegen. Soms staat iets heel anders dan het zo op het schap lijkt maar dat was in dit geval dus niet zo.
Ik draag altijd een jurk dus bergschoenen gaat 'em echt niet worden . Het hoeft ook niet héél charmant, met enigszins charmant (lees: anders dan met grote bontslierten aan de buitenkant, schoenen alsof je een Tweenie bent oid) ben ik al uitermate tevreden. Ik ga denk ik ook nog maar eens kijken bij de Zwerfkei. Welke laarzen heb jij besteld, Tops?
Rosa

Berber

weet ik veel, ik let niet op uggs van andere, ik vind ze namelijk niet leuk

Ik heb er ook geen last van want ik doe ze alleen aan om de straat op te gaan om mijn kind ergens onder een hoop sneeuw te zoeken. Zodra de sneeuw weer weg is gaan de echte prada's weer aan.

Rosa

Ik ben normaal erg van de hakjes en jurkjes maar zelf ik heb me tot een paar platte boots laten verleiden. Heel charmant wordt het natuurlijk nooit maar met een wat dikkere panty ziet het geheel er al wat sportiever uit. Ik heb zoiets gekocht:

http://www.sacha.nl/shop/index.php?st=sale&p=2

Dat wat?

Eindelijk heb ik ze gekocht

Ik heb zomaar mijn eindejaarsuitkering besteed aan mezelf. Al 3 jaar liep ik er om heen te draaien en nu staan ze in de kast, Dubarry Kildare. Ik ben er helemaal blij mee.

Minet

Minet

21-12-2010 om 09:44

Savon (ot)

Niet in de kast laten staan he! Gewoon dragen mag

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

21-12-2010 om 11:41

Gekocht

Ik heb gisteren zwarte Panama Jacks gekocht. Als je heel goed kijkt zijn ze enigszins charmant maar wel waterdicht en warm.
http://www.nelson.nl/schoenen/55/damesschoenen/307/3762/panama-jack-hoge-laarzen.html
Heb gisteren en vandaag al een flink stuk door de sneeuw gelopen en dat ging prima! Vind ze wel erg op motorlaarzen lijken .
Swaen, ik krijg van jouw link een overzichtspagina van Sacha, klopt dit?
Bedankt voor alle input!

Minet

Ik heb ze vanochtend al aangehad en ze zitten zalig. Ze stonden daarna gezellig naast elkaar op de mat te drogen, komt er een kind binnen die de voordeur zo tegen mijn mooie nieuwe dure laarzen aangooit! Hoe durft ie! Nu staan ze in de kast, ver weg van dochter die overal aardappels in stopt en ver weg van zoons die niet snappen dat ik nog even zuinig op mijn laarzen wil zijn. Gelukkig mag ik ze vanmiddag weer aan, voel me net een klein kind, blij met nieuwe verjaardagskleren.

Rosa,

die Panama Jacks vind ik mooi! Maar zit er geen rits, ik denk dat ik ze niet aan krijg zo.
Ik loop zelf op regenlaarzen of stevige hoge wandelschoenen. Op mijn werk heb ik andere schoenen staan die ik daar aandoe, ik kleed me daar sowieso altijd om want ik kom aan in fietskleding (en fietsschoenen, maar die zijn me nu te glad).

Mamvantwee

Mamvantwee

23-12-2010 om 12:37

Hip rokje en berschoenen...

Ik zie er niet uit zeg, rok boven de knie, zwarte legging, en daaronder...bergschoenen! Gisteren zag ik mezelf zo in de spiegel en heb de stevige profielzolen verruild voor mijn zwarte laarzen met beschaafde en stevige hak. Maar dat is dus geen goed idee met deze sneeuw...straks toch weer die bergschoenen aan.

Verkleden jullie je eerst voordat je de deur uit gaat? Ik bedoel: ik ben nog wel zo ijdel dat ik liever een spijkerbroek aantrek omdat die wel staat bij mijn bergschoenen, dan dat ik mijn rok aanhoud...

groet, Mamvantwee

krin

krin

23-12-2010 om 13:08

Niet ijdel

liever praktisch. Zondag stapte er een vrouw bij me in de bus op pumps. Pumps. Bij dik 25 centimeter sneeuw en een vieze koude wind. En vervolgens in haar mobieltje mopperen dat er een gat in haar panty zat en dat ze zulke koude benen had en dat die sneeuw zo lastig was.
Ja, duh. Kleed je op het weer, en kleed je desnoods op de plek van bestemming weer om als je niet als een houthakker gezien wilt worden.
Of huppel zonder klagen elegant geschoeid en gekleed door de sneeuw en doe alsof het een eitje is.

Tihama

Tihama

23-12-2010 om 22:32

Omkleden

Tja, als je maar 'even' naar buiten moet, dan kan dat toch best in nette kleren? Of moet je dan schoffelen of sneeuwruimen?

Ik heb nu vakantie, maar ik ben de afgelopen weken in bergschoenen en regenbroek naar mijn werk gegaan. Regenbroek onder rok voor de warmte en pumps in de fietstas. In het fietsenhok netjes maken. Ik ga niet heftig investeren in dubbelfunctie schoeisel. Dat is altijd zo halfwas: niet stevig genoeg voor de sneeuw, en niet mooi genoeg onder een rok.

Tihama

Mamvantwee

Mamvantwee

24-12-2010 om 09:04

Dan maar ijdel

Gisteren heb ik me omgekleed, alleen maar om de kinderen op te halen van de bso. Maar als er even kans is dat de stoep begaanbaar is, ga ik toch voor leuk boven praktisch. Nu heeft het hier ook niet meer gesneeuwd sinds een paar dagen, dat scheelt wel.

Groet, Mamvantwee

Ik kocht 2 jaar geleden

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41ymY2WuZ9L._AA300_.jpg

Niet meer verkrijgbaar, helaas, via Tchibo

*zien er wat minder 'snowboot-achtig´uit en zijn wel waterdicht en warm (maar ik nam toch ook gewone laarzen of schoenen mee naar mijn werk)

Tihama

Tihama

24-12-2010 om 13:19

Ijdel

Oh, maar ik doe ook mijn muts op en sjaal voor mijn gezicht. Dan ben ik onherkenbaar, dus dan is het niet erg meer dat ik er als een verschrikkelijke ikke uitzie

Tihama

Mamvantwee

Mamvantwee

24-12-2010 om 18:30

Aha!

Dus jij bent dat, Tihama! Niet meer onherkenbaar als je je vermomming deelt met de wereld...

Groet, Mamvantwee

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.