Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke koelbox in de auto

Ik ben op zoek naar een koelbox voor in de de auto. Een die ook op het lichtnet kan en niet al te veel herrie maakt. Het is voor de vakantie. We rijden twee dagen en slapen op de helft in een hotel. Heb al gezocht op internet maar kom er niet helemaal uit. Wat is goed voor een redelijke prijs (onder de 75 euro)?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kijk eens op marktplaats

Bijvoorbeeld http://link.marktplaats.nl/436409150

Ik zie ze in allerlei soorten en maten staan. Wie weet staat er iets voor je bij?

Picasso

Picasso

16-04-2011 om 18:32 Topicstarter

Moppeke

Dat kan ik inderdaad doen. Maar ik moet dan wel eerst weten welk merk goed en stil is Toch bedankt voor de tip.

Puck

Puck

16-04-2011 om 18:56

Lukt niet

Wanneer je een koelbox wilt die EN op 230V EN op 12V moet dan redt je het niet als je een nieuwe wilt om voor 75 euro een koelbox te kopen. Tenzij je genoegen neemt met eentja waar 2 blikjes fris in kunnen
Dan blijft MP over. Waeco is een goed merk.

verhuizertje

verhuizertje

16-04-2011 om 19:17

Niet al te veel herrie

da's subjectief natuurlijk. Er zijn grosso modo twee typen koelboxen, de compressorboxen en de absorptieboxen. Die laatste zijn zo goed als geluidloos, ze kunnen meestal ook op gas. Als het alleen elektrisch hoeft te zijn kan een compressorbox ook, die hoor je altijd wel omdat de fan draait. Wat teveel of niet teveel is, misschien moet je eens in een kampeerwinkel gaan luisteren? Dan kun je op marktplaats zoeken. Ze hoeven niet heel duur te zijn. oagCFcos3goduHf9HA&gclid=&scrwidth=1280" target="_blank" rel="nofollow">http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTM3NTIxNTU0NTU=?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&glb_user_js=Y&shop=NL2&p_init_ipc=X&zhmmh_area_kz=&direkt_aufriss_area=0822018&~cookies=1gclid%3dCPy6ncoagCFcos3goduHf9HA&gclid=&scrwidth=1280

Electrolux

Wij hebben er al jaren eentje van Electrolux. Maar dat is wel een grote vierkante bak. Gaat in de stekker in de auto, en eenmaal op plek van bestemming doet ie dienst als koelkast op de camping.

Voordat we deze aanschaften zagen we eens een wat kleiner koffertje bij de Blokker, rond de 30 euro, dat ook op stroom in de auto kon. Die hebben we na een dag weer terug gebracht. Er zat een ventilatortje in dat veel lawaai maakte en koelen ho maar. Een koelbox met vrieselementen werkte nog beter.

Onze electrolux hoor je niet, is zeer stil. Maar ja, die kost ook een beetje. Vandaar mijn tip voor Marktplaats, want daar worden ze veel 2e hands aangeboden.

Het ligt er misschien ook aan de ruimte in de auto, dat is toch ook wel belangrijk. Want straks heb je een hele stille uitgezocht, en dan is het een bakbeest in de auto. Dus size does matter misschien.

Succes met je zoektocht, groetjes, Moppeke

Picasso

Picasso

16-04-2011 om 21:26 Topicstarter

Bedankt

Fijn al wat praktische tips. Op Kieskeurig zag ik al wat betaalbare exemplaren maar vaak met maar 1 recensie. Zegt me dan nog niet zoveel.
We gaan het ding zelden gebruiken dus ik wil er toch echt geen berg geld aan uitgeven. Maar dit jaar moet er iets mee wat gekoeld bewaard moet worden en we gaan 2 dagen rijden, vandaar.
Ik ga eens speuen naar Electrolux op MP, kwam van Waeco niet veel tegen (wat redelijk in de buurt is).

Meer tips zijn trouwens welkom.Het geluid is trouwens het minst belangrijke, kan dat ding die ene nacht in het hotel vast ook wel in de badkamer zetten bedacht ik me net.

Rembrand

Rembrand

16-04-2011 om 22:52

Ook electrolux

Koelt zelfs in hete landen zo goed dat de melk die onder het koelelementje stond licht bevroren was ! ( gewoon een standje lager gezet en toen was het probleem verholpen). Die kleine goedkopere houden de boel lang zo koud niet, en maken inderdaad flink herrie.
M.

Margriet*

Margriet*

16-04-2011 om 23:10

Wij hebben deze

http://www.kampeermarkt.com/Tristar-Supercool-45-EGP.html. Duur maar superstil. We kamperen in een tent, daar kan het heel heet worden maar hij koelt al 5 jaar super. Het is wel een ruimte slurper, maar wij kunnen hem kwijt in de auto en het een van de weinige luxe met kamperen.

Picasso

Picasso

18-04-2011 om 10:19 Topicstarter

Mien

Helaas gaat die aanbieding in als we al op vakantie zijn.

Ik heb wat betaalbare opties gevonden en ga daar eens naar kijken. Bedankt voor de tips!

O, sorry

ik zie nu dat die aanbieding pas 26 april ingaat, sorry, ik kreeg em in mijn mailbox en heb dus niet goed gekeken.. (maar ik moest wel gelijk aan je denken toen ik em zag, dat maakt het vast een beetje ´goed´ )

Picasso

Picasso

18-04-2011 om 21:35 Topicstarter

Mien

Vond het lief hoor, de link!
Kwam ook bij de ANWB een koelbox tegen die voldoet aan mijn "eisen" Vriend gaat morgen even kijken of het wat is. En omdat we al bijna weg gaan er er medicatie gekoeld mee moet vind ik het geluid dat ie maakt niet het allerbelangrijkste. Als ie maar koelt en op netstroom kan.

Puck

Puck

19-04-2011 om 08:34

Picasso, tip

Als extra buffer voor de medicijnen zou je de medicijnen in de koelbox nog extra kunnen verpakken in coldpacks en koelelementen. Dan heb je ook extra zekerheid voor het geval er toch iets mis gaat met de stroomvoorziening. En hou er rekening mee dat een "gewone" koelbox vaak maar koelt tot x graden onder de omgevingstemperatuur en als het in de autokofferbak bijv. 45 graden wordt (en dat kan maar zo in het zonnetje) je koelbox het niet kan trekken om echt koel te blijven zoals je koelkast thuis. Wil je dat wel dan heb je echt een duurdere koelbox nodig die hetzelfde principe heeft als je koelkast thuis en die zijn wel een heel stuk duurder.

Picasso

Picasso

19-04-2011 om 16:26 Topicstarter

Puck

Dank je voor je tips! Ga denk ik inderdaad de elementen van de gweone koelbox meenemen. De koelbox zal in de auto zelf gaan staan achterin (bij de kinderen als het past). Met airco zal dat denk ik wel goed gaan.

Puck

Puck

20-04-2011 om 09:46

Picasso

Als de koelbox bij jullie in de auto staat dan zal het inderdaad wel moeten lukken, problemen met niet koel genoeg houden heb je vooral in de kofferbak en in bijv. je warme tent/caravan op de eindbestemming. Wij hebben om die reden nu een compressie-koelkast gekocht, die kan ik zelfs als vriezer inzetten.
En denk er bij het gebruiken van koelelementen er wel even aan dat je het niet direct tegen de medicijnen aan moet leggen. Als het bijv. in een doosje zit dan is het prima, maar als je bijv. een flesje of ampul direct tegen een koelelement plaatst dan loop je het risico dat het bevriest.
Fijne vakantie alvast.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.