Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke kleur taupe

Wie heeft er een (of meer) muur taupekleurig geschilderd en weet nog welke kleur dat was?

Al onze muren zijn gladgestuct, we sausen de muren ral 9010 maar ik wil een muur in kleur..het liefst taupe

en dan kijk je in de winkel en dan zie je door de bomen geen bos meer

Graag wat tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Farrow and ball

Ik heb al bijna 3 jaar mijn halve huis in taupe. Ik heb 'Mouse's back' van Farrow and Ball, en dan de matte, krijt-achtige variant. Heel mooi en warm. Farrow and Ball is wel moeilijk te verkrijgen en laat hem niet mengen door een verfwinkel die de kleur zou kunnen namaken. Heb ik ook al eens gezien; werd legergroen. Bleh.....
Ik kan je foto's laten zien, staan op internet.

Dorry

Vt wonen

Of anders misschien de kleur Oester uit de collectie van VT Wonen? Is ook een mooie grijspaarse kleur.

Chris

mijk

mijk

27-05-2011 om 20:24

Mocht je voor dorry's verf gaan

volgens mij verkoopt WOEFF die, op de ulgersmaweg...

Mijk

Mien*

Mien*

27-05-2011 om 20:43 Topicstarter

Ja, die lijkt me wel wat, ik heb

net een kleurstaal tegen de muur hangen en die tint komt erg in de buurt van jouw suggestie, Dorry!!

En Mijk, we hebben net een prachtkast bij Woeff gekocht, dus daar gaan we zeker even kijken!

Dank voor het meedenken, kleuren kiezen van een staal is moeilijk!

mijk

mijk

27-05-2011 om 20:51

Moeten we toch eens een kop koffie doen ofzo. Woeff is hier zo dichtbij

Mijk

Weet je het zeker

taupe is wel al een tijdje erg veel overal te zien. Is een zandtint met een lichte kleur erin niet prettiger ?

Mien*

Mien*

28-05-2011 om 12:59 Topicstarter

Mijk en manda

Mijk, straks woon je nog bij mij in de straat

Manda: ha, ik dacht dat de trend nu meer PAARS is, terwijl ik dat jarenlang heb gehad..

Wil, qua inrichting, meer richting landelijke sfeer, heb je een voorbeeld van wat je bedoelt met lichte zandkleur (als ik daaraan denk kom ik al gauw op beige..(??))

Alles kan nog, de muren zijn maagdelijk WIT..(en dat na jaren kleur, okergeel, paars, in de keuken rood..)

mijk

mijk

28-05-2011 om 17:04

Zou wat zijn toch?

Nee volgens mij woon jij in de wijk L. en ik in de wijk van S. vlakbij de brug.

Anyway ik was net even bij WOeff om te kijken of ze mijn favoriete salontafel al in de uitverkoop hadden gegooid. Maar zei hebben niet farrow and ball verf maar Flamant. OOk mooi natuurlijk!

Mijk

Fiorucci

Fiorucci

28-05-2011 om 18:36

Ja, flamant

Jaaa, Flamant, vind ik nog mooier dan Farrow and Ball! Overigens zou ik me weinig aantrekken van de trends hoor, doe wat je mooi vindt. Sinds jaar en dag gebruik ik veel blauw en wit in mijn huis, ongeacht de trends.

Margriet*

Margriet*

28-05-2011 om 20:54

Wat ook mooi is

is Oester van VT wonen collectie (weet eigenlijk niet eens of het nog bestaat..) We hebben het al 6 jaar op een muur en het verveelt nog steeds niet. Het kleurt ook mee met de rest en met het weer. Het is grijs, heel licht paars, maar soms zie je het paarse bijna niet en gaat het richting licht taupe.

Maaike

Maaike

29-05-2011 om 10:20

Meerdere kleuren

Onze muur (we hebben er een die we altijd verven, de rest blijf wit) is al signaalrood geweest, lichtblauw (ijsblauw), grijsbruin en nu is de muur betongrijs (zo is de benaming officieel maar het is een kleur die terugkomt in een nieuw schilderij wat op die muur hangt) Dat schilderij stond niet mooi op het bruine en nu op dat groenige grijs staat het erg mooi. Ik heb een ral-kleurenwaaier waar ik heel zuinig op ben en daarmee zoek ik altijd de nieuwe kleuren uit.
Een paar jaar geleden had ik in de winkel een mooie zandkleur uitgekozen, maar thuisgekomen was die kleur helemáál niet mooi, veel te rozig ineens. Ik heb 'm wel op de muur gesmeerd en tot nu toe ook nog niet veranderd (geen zin in) maar mooi vind ik de kleur nog steeds niet, het lijkt wel foundation (qua kleur)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.