Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dani

Dani

29-09-2012 om 15:01

Welke kleur jongenskamer (10)

Zoon Krijgt een "nieuwe" kamer. Vloer en muren. Laminaat is besteld, eEn niet te donkere en niet te lichte kleur, eiken met wat vintage look ( wittekrassen (-: )

Wat is een leuke kleur voor op de muur? Evt twee kleueren? De kamer is vrij donker, weinig lichtinval. En vooral, deze kleuren moeten nog wel even mee. Nu is hij tien, dus moet ook inde puberteit nog wel leuk zijn

Tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

29-09-2012 om 15:57

Blauw of groen

Hier twee jongens (10 en 15). De een heeft felblauw, de ander felgroen. Muren, boekenkast etc. zijn wit. De kleur zit in de gordijnen, dekbedhoes en een paar accessoires. Ik vind het leuke, frisse kamers, die volgens mij een flinke tijd mee kunnen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-09-2012 om 16:36

Blauw en groen

Allebei. De jongste wat lichter blauw en wat lichter groen (denk turquoise en limegroen) en de oudste helder blauw en helder groen.

In die kleurencombi is het ook perfect accessoires kopen. Heel Ikea (bv) hangt er mee vol.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-09-2012 om 16:36

Blauw en groen

Allebei. De jongste wat lichter blauw en wat lichter groen (denk turquoise en limegroen) en de oudste helder blauw en helder groen.

In die kleurencombi is het ook perfect accessoires kopen. Heel Ikea (bv) hangt er mee vol.

Hier ook blauw

en dan blauw van de letter die je hierboven ziet zeg maar. 1 muur hebben we gestreept: wit,blauw,oranje( zat er al onder dus niet geverfd)en zilver.Verschillende breedtes anders werd de kamer te donker(west/noord kant.)
Hoe helderder hoe lichter de kamer, maar je kunt ook met lichtere accesoires het licht krijgen.

brugklasmoeder

brugklasmoeder

29-09-2012 om 22:38

Groen en rood

Zoon van 10 heeft appeltjesgroen en zoon van 12 heeft rood. Bij groen ook turquoise accessoires en bij rood vooral wit. Het zijn allebei leuke kamers, maar ik ben dol op de appeltjesgroene!!!

Zelf kiezen

Waarom laat je je zoon niet zelf kiezen? Ga je samen naar de winkel en laat je hem kiezen.

Fiorucci

Fiorucci

30-09-2012 om 09:16

Kiezen

Mijn zoon (15) koos donkerbruine muren. heel retro en verdraaid, het is heel gezellig geworden.

Dani

Dani

30-09-2012 om 10:30

Fayw - beetje sturing!

FayW, zelf kiezen ben ik altijd voor, kleding en schoenen enzo. Maar die muren moeten jaren mee, en hij is nog best wel kinderachtig soms. Als hij nu zachtroze met dinoprint kiest (hij wil nog steeds van die kinderachtige behangranden), dan heeft hij daar over twee jaar enorm veel spijt van. Ik probeer dus wat te sturen...

Op de kleurenkaart gisteren wees hij overigens dezelfde middenblauwe kleur aan als ik mooi vond, dus dat lijkt goed te komen!

Wit!

Hier een vrij kleine jongenskamer, laminaat op de vloer. Wit bed, wit bureau, witte Ikea kasten voor boeken en een vitrinekast voor verzameling. Muren fris & ruimtelijk wit. Zoon(destijds 12)heeft behang gekozen waarmee we op twee muren één baan geplakt hebben. Hij heeft gekozen voor een (gestileerde) boom met vogels in zwart-wit. Staat al 3 jaar heel mooi. En als hij deze print zat is, plakken we er gewoon een andere baan behang overheen. (desnoods een effen streep) Dekbedhoes (simpel aan modekleuren aan te passen) en boekenkast maken het kleurrijk.

Merel

Merel

05-10-2012 om 17:15

Wit ja

Als het al een kamer is met weinig lichtinval zou ik denk ik ook voor wit gaan. Staat lekker fris en je kan inderdaad met de dekbedovertrekken wat kleur erin brengen. Verder een spiegel op een tactische plek, dat is voor een kamer met weinig licht een mooie extra lichtvanger. (en een puberzoon staat op een gegeven moment óók veel voor de spiegel

Mari

Mari

05-10-2012 om 20:00

Hier

Krijgt zoon (11) ook een hele nieuwe kamer. Kleuren van zijn keuze: turqoise en roomwit. Wordt heel sjiek denk ik. En dan neemt hij er nog een steunkleur bij, met behoud van eenheid van stijl. Ikzelf vind heel donkerroze of zachtgeel er mooi bij maar dat wordt m niet want te vrouwelijk. Ik denk dat het zwart of donkerblauw wordt.

Room?

Roomwit bij turquoise? Hmm, dan zou ik toch voor echt wit gaan. Dat ziet er lekker fris uit.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Room?

Roomwit bij turquoise? Hmm, dan zou ik toch voor echt wit gaan. Dat ziet er lekker fris uit.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Fiorucci

Fiorucci

08-10-2012 om 06:59

Maar...

Waarom moet een tienerkamer fris zijn? Het is geen keuken? Mijn zoon en dochter hebben beide gekozen voor een donkere kleur en ik moet ze nageven: het is vooral heel gezellig en knus geworden. Hun broer koos ervoor het houtwerk op zijn zolder zo te laten gecombineerd met lindegroen, heel retro en leuk.

Mari

Mari

08-10-2012 om 11:23

Nou

eerst was de bedoeling ook wit. Maar toen het karpet gekocht was (hoogpolig wollen roomwit) is het veranderd in room. Nou ja gebroken wit. En ja dat vind ik juist beter dan spierwit. Zo koel in combinatie met turquoise. Maar nogmaals, het is aan hem.

Maartje

Maartje

08-10-2012 om 11:58

Ja roomwit

Roomwit en turqoise kan je mooi combineren met bruine accenten, zoals een poef, kussens, dozen om schriften of speelgoed in op te bergen. Leuk om ook verschillende materialen te gebruiken zoals vilt of hout.

Over roomwit en lichtinval

Een nuttige vraag, vind ik zelf, is waar het licht vandaan komt. Een raam op het noorden geeft 'koud' licht, en dan zou ik zeker roomwit nemen en niet knalwit. Ligt het raam op het zuiden, dan kan spierwit weer wel, het zonlicht maakt dan dat het toch niet snel koud aandoet.

Ik heb een werkkamer met een raam op het noorden en kreeg om die reden de tip een gelige kleur voor de muren te kiezen. Dat bleek goede raad.

Groeten,

Temet

Merel

Merel

08-10-2012 om 19:57

Inderdaad

Ja en natuurlijk zijn donkere kleuren lekker knus, maar als je al een hele donkere kamer hebt, met maar één raampje, dan wordt het een donker hol.

Fiorucci

Fiorucci

09-10-2012 om 07:03

Merel

Dat valt reuze mee in de praktijk!!

Ik mis iets (beetje ot)

Het kan mij eigenlijk niet schelen hoe de slaapkamers van mijn kinderen eruit zien. Grappig is dat ze alledrie een totaal andere kamer hebben. Ik kom er eigenlijk bijna nooit.
Als ik woonprogramma's zie met compleet gestylde kinder/tienerkamers dan begrijp ik dat nooit. Maar ja, daar gebeuren sowieso vreemde dingen. Met als toppunt een boekenkast met de boeken op kleur, hahaha.

Merel

Merel

09-10-2012 om 08:48

Ik vond van niet

Zoon heeft een donkere zolderkamer met raam op het noorden. Dat viel hier juist erg tegen met die donkere kleuren. Ze absorberen het licht, wij vonden het niet prettig. Nu met de lichtere kleuren lijkt de ruimte meteen wat groter en (uiteraard) lichter.

In dat verband (tikkie ot)

Zo snap ik dus de mode niet om donkergrijs op de muren te smeren. En dan grijze en grauwe accessoires. Gisteren nog op tv (ik viel in 'Spoorloos') zo'n kamer gezien. Ik zou er acuut van in een depressie verzinken, zoveel somberte, maar kennelijk vinden veel mensen het mooi.

Nou ja, ieder zijn meug, zuwwemazegge...

Groeten,

Temet

Temet (ot)

Zo ziet mijn huis er ongeveer uit. Alles grijs, gebroken wit, hout, naturel. Vrij leeg, weinig prullaria. Omdat we hier met zijn zessen wonen en het hier vaak een heksenketel is, is dit decor erg rustgevend. Zou het hier KitchKitchen-Pippig zijn dan zou ik juist overspannen worden.

skik

Fiorucci

Fiorucci

10-10-2012 om 07:10

Temet

De kamer van mijn zoon is donkergrijs gesausd. Is echt een gezellige kamer en zijn gitaren komen er zo mooi op uit..)

Merel

Merel

10-10-2012 om 09:57

Woonkamer

Hier heeft een muur in de woonkamer een soort olijfgroen/grijzige kleur. Staat erg mooi en rustig. Net als Skik zou ik denk ik helemaal dol worden van teveel kleur, dat komt vanzelf wel door alle spullen die hier rondslingeren

Zwarte barokmuren

.. die heb ik op funda vaak zien langskomen! en veek zwarte/donkergrijze muren, hanglampen, behang met een zwart/grijze bloemenprint. Het ziet er zo kil uit en ook zo druk.. maar misschien valt het mee als je erin woont?

kinderen kunnen zich trouwens best thuis voelen in donkere holen of niet?

Skik

Er is gelukkig naast grijs en naturel meer mogelijk dan KitschKitchen-Pippig

Een vriendin van mij had trouwens zo'n KK-P inrichting. Ze is enige tijd geleden gescheiden, ex is in de woning gebleven, en onlangs vertelde ze dat de nieuwe vriendin van ex daar is ingetrokken "ze heeft alles blauw geverfd!" riep mijn vriendin uit. 'Gelijk heeft ze' dacht ik stiekem.

Groeten,

Temet

Och

Ik word ook niet heel gelukkig van grijs op de muur. In "donkere holen" heb je ook nog varianten, maar ik heb geloof ik nog liever bruin dan grijs. Van witte interieurs met uitsluiten grenen meubelen en/of accessoires word ik ook niet zo heel blij. Ik denk dat onze "stijl" het best wordt omschreven door "gezellig rommeltje", waarbij een aantal mensen het "gezellig" zal vervangen door "onoverzichtelijk" en de neiging krijgt op te ruimen Maar er zit wel kleur in, hoewel bepaald geen kk-p (ik moest opzoeken wat het was...).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.