Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ik

Ik

15-02-2015 om 11:41

Welke kleur bij bruin

Wij hebben een donker bruine bank en ik moet/wil daar nieuwe kussentjes op hebben, maar ik vraag mij eigenlijk af wat voor kleur nu leuk dat taat bij bruin ?

Angela67

Angela67

15-02-2015 om 11:43

oranje!

oranje, blauw, creme, groen

Ulla

Ulla

15-02-2015 om 11:53

Roze rood paars

Ook

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-02-2015 om 11:58

retro

Retro oranje of groen.

Of blauw. Of als je het rustig wil houden, bruin

meerdere kleuren

Je kan ook kussentjes in 2 of 3 kleuren kopen als je het moeilijk vindt om te kiezen. Zie je vanzelf wat je het beste vindt passen.

Juno

Juno

15-02-2015 om 12:21

Hangt van de ondertoon af

Is het koel bruin of warm bruin? Is het een donkere bank of licht? Wat voor sfeer wil je bereiken? Wil je het chique en rustig houden, ga dan voor ton sur ton of crèmetinten. Petrol en paars is ook waanzinnig bij bruin. Voor retro inderdaad oranje en flessengroen.
En kan je niet kiezen, neem dan ieder jaargetijde een andere kleur.

Caesar

Caesar

15-02-2015 om 12:25

Zand

Zandkleur staat heel mooi bij donkerbruin

Omgeving

Een kleur die terugkomt in de vloer, de muur, de tafel, gordijnen of lamellen? Kies anders voor kussens met meerdere kleuren.

bieb63

bieb63

15-02-2015 om 14:34

veel

er kan veel bij bruin, contrasterend, aanvullend, rustig, fel enz. Is verder volkomen afhankelijk van de rest van de kleur in je kamer lijkt mij.

wat wil je voor sfeer?

zachtroze of zee/mintgroen
Of juist fuchsia met beige?
Ik vind meerdere kleuren erbij ook wel mooi bv 1 kussen met verschillende kleuren en de andere kussens effen in de kleuren van het bewerkte kussen.

red

red

15-02-2015 om 22:58

en ik vraag

me dan af waarom je kussentjes moet/wil?
Is de bank niet mooi genoeg?
Als je al niet weet welke kleur waarom moeten er dan kussens op?

Mag duidelijk zijn; ik heb een hekel aan kussens in de bank. In welke kleur dan ook.
Doet mijns inziens alleen maar afbreuk.
En het zit ook voor geen meter.

Katniss

Katniss

15-02-2015 om 23:24

Waarom kussentjes

Als je een beetje lekker 'normaal' wilt zitten kun je volgens mij niet zonder kussen. De meeste banken hebben een veel te diepe zit om zonder kussentje rechtop te kunnen zitten.
Ik gaat trouwens niet meer antwoorden, denk ik. Doet ze nooit.

Katniss

"De meeste banken hebben een veel te diepe zit om zonder kussentje rechtop te kunnen zitten".

Je hebt helemaal gelijk. De oplossing waar wij voor gekozen hebben is overigens niet kussentjes, maar net zo lang doorzoeken tot we een bank vonden waar we wel rechtop op kunnen zitten terwijl onze voeten de vloer raken. Het is een model uit de late jaren 60. Ook verkrijgbaar met diepere zitting. Wij hebben destijds de meubelmeneer meermalen op het hart gedrukt dat wij per se het oude model wilden!

Ik heb ook een hekel aan kussentjes, net als Red. Maar dan moet je dus wel even zoeken als je knap wilt zitten (tenzij je 1,90 lang bent, vermoedelijk. Dat zijn wij niet.)

Ik vind die diepe banken net zoiets als broeken met een lage taille. Op de een of andere manier heeft men de meeste mensen wijsgemaakt dat dat is wat ze willen, ook al zit het voor geen meter

Groeten,

Temet

whahha..temet

wij zijn dus t lange gezin maar die diepe banken..zijn vaak erg laag. dan zitten we met een diepere zitting qua lengte wel goed.... maar wel bijna in hurkzit om er uit omhoog te komen

Katniss

Katniss

16-02-2015 om 21:09

Hier

We hebben hier in huis eentje van 1,59 m., eentje van 1,57 m. en eentje van 1,46 m. (die hopelijk nog wel een eindje groeit). Op zich hoeven we geen ondiepe bank, want dat lijkt me dan weer minder comfortabel liggen

Katniss

Katniss

16-02-2015 om 21:10

Kleur

Wij hebben een bloemetjesbank met lichtbruine kussens. Op een bruine bank kun je dus heel goed gebloemde kussentjes leggen.

loudi

loudi

19-02-2015 om 18:07

kussens

Aqua staat ook erg mooi bij bruin. En dan ook wat mintgroene kussentjes. Of een paar grotere, platte kussens. Ik ben niet zo'n fan van kleine kussentjes, staat zo propperig.

Hortensia

Hortensia

19-02-2015 om 18:22

retro

Als kind van de sixties/seventies zeg ik: sinaasappeloranje, appeltjesgroen, maïsgeel en/of pimpelpaars!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.