Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kim Groothof

Kim Groothof

17-11-2011 om 10:06

Welke kleine auto bevalt goed?

Omdat we veel minder rijden, mag onze dure diesel-auto weg. In plaats daarvan willen we graag een kleine, zuinige auto. Wie heeft een kleine auto en welke bevalt goed? Bijna alle merken hebben tegenwoordig zo'n ukkie, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Twingo

Ik ben erg blij met mijn renault twingo. Klein, zuinig, en toch een familieauto voor 4 personen. Ook zo handig dat de achterbank naar voren c.q. achteren geschoven kan worden. Zorgt voor veel beenruimte achterin waar nodig, óf voor veel kofferbakruimte. Nee, als de leaseauto van echtgenoot onverhoopt weg zou moeten, dan zouden we het prima redden met de twingo (als we met z'n vieren zouden zijn, met 5 wordt te krap).
We hebben van 't voorjaar in héél veel kleine auto's proefgereden nadat ik mijn fiat 500 total loss heb gereden (sorry mevrouw bij wie ik achterin de kofferbak reed). En we kwamen uiteindelijk telkens uit op de twingo. Daarna was het nog even zoeken naar de goede kwaliteit-prijs-ouderdomsverhouding.

Puck

Puck

17-11-2011 om 10:27

Hyundai i10

Ik ben heel tevreden over mijn kleine Hyundai i10. Kunnen 3 kinderen achterin zonder problemen, voldoende beenruimte en hoofdruimte voor en achter, ook voor lange mensen en prima kofferruimte. Verder een goede prijskwaliteitsverhouding, veel luxe voor een betaalbare prijs.

Polly Shearman

Polly Shearman

17-11-2011 om 11:29

Dacia

Dacia Sandereo by far de meest voordeligste en fijnste auto waar ik ooit in gereden heb.
Bovendien past ons grote gezin, incl vakantie bagage er gewoon in... dat zou je niet zeggen

Kim Groothof

Kim Groothof

17-11-2011 om 12:46

Dank zover!

Hier 2 grote zoons, oudste heeft eigen auto. Rijden zelden met ons mee, alleen met jongste ritjes naar sport. Verplaatsbare achterbank ziet er goed uit. De Dacia vind ik trouwens een mooie auto met een normaal dashboard.

Thursday Next

Thursday Next

17-11-2011 om 16:39

Hier

een daihatsu eeehh... Sirion 2. Die bevalt ook goed. Man is lang maar kan er goed is zitten. Ook achterin is genoeg plaats, redelijk wat beenruimte.

merene

merene

17-11-2011 om 18:29

Ook twingo

Ik vind het een erg fijne auto, alhoewel een 3/4 cello net niet achterin past.

Vic

Vic

17-11-2011 om 18:57

Peugeot

Ik zou voor een Peugeot 107 gaan. Is wel héél klein, maar superleuk, en ik kom sowieso altijd bij Peugeot uit.

oregano

oregano

17-11-2011 om 19:41

Renault clio

Bevalt mij erg goed. Ik hoor ook goede brcihten in mijn omgeving over de nieuwe renault twingo,
Groet, oregano

Massi Nissa

Massi Nissa

17-11-2011 om 20:26

Mag ik een lans breken

... voor de Fiat Panda? Wij hebben een Panda en hoewel mijn man eerst vond dat Panda's voor dames boven de vijftig zijn en niet voor stoere Marokkanen, is hij helemaal om. Erg zuinige auto, nooit kapot, past veel in.
Groetjes
Massi

Kim Groothof

Kim Groothof

18-11-2011 om 07:44

Peugeot en panda

We rijden nu in een Peugeot 306. Heerlijke auto die prima bevalt, wat dat betreft zouden we zo weer een Peugeot nemen. Alleen vind ik de 107 wel errug inimini en het dashboard wat sober. De Panda heeft wat mij betreft meer uitstraling, en tadaaa.. ik ben bijna 51 en mijn man is geen stoere Marokkaan, dus moet kunnen. Staat hoog op mijn lijstje, blij om te horen dat hij goed bevalt! De Clio vind ik prachtig maar heeft als nadeel dat hij boven de 1000 kg is en daarmee in een duurdere schaal komt met de wegenbelasting. We zoeken een vrij jonge gebruikte auto en die zijn meestal niet belastingvrij.

zus

zus

18-11-2011 om 08:20

Seat ibiza

Ik ben heel blij met mijn seat ibiza, mijne is wegenbelasting vrij.

Angela67

Angela67

18-11-2011 om 10:06

Suzuki alto

Al jaren onze trouwe metgezel. Qua formaat nog steeds goed te doen zelfs met z'n vieren (korte afstanden), dus twee volwassenen (gemiddelde lengte) en twee jongens van 7 en 10. Zodra die jongens langer worden gaat het niet meer, maar tot die tijd prima autootje. Is nu een jaar of 8 oud, rijdt nog steeds 1 op 16 à 1 op 18.
Groet,
Angela

Mamvantwee

Mamvantwee

18-11-2011 om 11:34

Peugeot 107

Helemaal blij mee, onze kleine 107. Scheurt net zo lekker over de weg als menig grote dure bak. Met volwaardig reservewiel en normale zitplaatsen, ten koste van een achterbak. En lekker zuinig. En als de Peugeot als merk je tegenstaat (zou niet weten waarom) overweeg dan zijn broertjes die identiek zijn, afgezien van het merk.

Groet, Mamvantwee

Marie

Marie

18-11-2011 om 11:58

Toyota starlet

Hallo
Tot twee jaar geleden heb ik met veel plezier rondgereden in m'n (toen al oude) Toyota Starlet. Lekker zuinig, 5-deurs en ik kon er lekker veel in vervoeren. Ook 3 kinderen achterin was geen probleem of met 4 volwassenen op stap.
Maar toen ging ik veel meer kilometers maken en sindsdien rijd ik in een VW-Polo variant diesel.
Groetjes

Daihatsu

Sirion, we hebben er jaren, spotgoedkoop (want en zuinig en weinig onderhoud) met plezier in gereden!

Vic

Vic

18-11-2011 om 16:43

Mamvantwee

Hoe groot is die achterbak eigenlijk? Op de website wordt er niet eens aandacht aan besteed, en de stoelen lijken wel tot achterin te zitten. Hoe hebben ze de veiligheid gewaarborgd bij aanrijdingen van achter?

irene

irene

18-11-2011 om 17:11

Aygo

Rij alweer een paar jaar in een Aygo-tje. Bevalt prima. Nooit problemen mee (in tegenstelling tot de peugot die ik eerst had). Het achterbakje is wel dramatisch klein. Ben blij dat ik geen buggy meer mee hoef te nemen want die zou er niet in passen.

Mamvantwee

Mamvantwee

18-11-2011 om 17:25

Vic

De achterbak is niet groot, maar er passen bijvoorbeeld wel twee ah-boodschappentassen naast elkaar in. Geen krat, die zet ik op de voorstoel. De achterbank is wel opklapbaar, dus er kan meer in.
De veiligheid is in orde hoor. Ik weet geen details (nu ben ik wel nieuwsgierig).

Groet, Mamvantwee

Mamvantwee

Mamvantwee

18-11-2011 om 17:32

Veiligheid 107 is goed

Ik heb het opgezocht: de 107 heeft vier sterren in de Europese test.
Wij hebben trouwens een vijfdeurs, dat zou ik sowieso altijd doen. Als je in de auto zit, merk je niks van het compacte model. Ook lange mensen zitten voorin prima. Ik rij er lange afstanden mee, veel km. De kinderen kunnen met kinderzitjes prima achterin. Maar voor veel bagage is het natuurlijk geen optie, dan nemen we dd grote broer, de 307!

Groet, Mamvantwee

nuevenanno

nuevenanno

18-11-2011 om 19:08

Twingo

lastig he. Ik heb vorig jaar zo ongeveer in elke kleine auto een proefrit gemaakt. wilde een vijfdeurs maar het werd uieindeljk toch de Twingo. Afwegingen: ruimte voorin, ruimte kids op de achterbank en fatsoenlijke kofferbak. Otootje is helemaal goed, gooide alleen in het begin het portier dicht terwijl de kinderen nog op de achterbank zaten

Nieuw net zo duur als recente 2dehands...

... althans, dat is onze ervaring.

Net een intense week achter de rug met oudste dochter. Wilde ander autootje, dus eerst gekeken naar nieuwere 2dehands. De Peugeot 107, de C1, de Ford Ka, enfin, die modelletjes. Maar dat viel even tegen; ofwel toch best veel km's gereden (meer dan 50 of 60 duizend), of toch al weer 3 jaar oud. En dan toch boven de 5 of 6 duizend.

We zagen de aanbiedingen van 3 jaar 4000 (5000 bij Citroen) lenen tegen 0% rente; en da's altijd goedkoop geld natuurlijk. Dus uiteindelijk voor een nieuwe gegaan. Na flink wat onderhandelen (ze had ook nog inruilauto, wel 12 jaar oud en 130.000), kwamen we uit op 7300,-. Voor een gloednieuwe auto met airco, radio/CD, mooi kleurtje etc., dat is toch niet gek? En idd geen wegenbelasting, althans voorlopig niet want kan wijzigen.

Dealer stond vol met 2dehands uit 2008 en 2009, maar die waren 6.950! Dus tsja, dan is de keuze niet zo moeilijk, zeker als je denkt aan feit dat je pas in 2014 APK hoeft te doen, 1e 2 jaar garantie etc.
Enfin, ik ken je overwegingen niet, maar wilde dit toch even 'meegeven'
Het is uiteindelijk Peugeot geworden omdat ook mijn man al jaren zeer tevreden Peugeot rijder is, en ook bij dezelfde dealer & garage.

Succes met je keuze!

Tigerfeet

Tigerfeet

22-11-2011 om 13:34

Daihatsu cuore

Heb ik, een al wat ouder model, maar bevalt erg goed. Kan met de bakn plat een hoop in, en gedraagt zich ook prima op de snelweg, bij gladheid etc etc
tiger

Iets groter: de sirion

De Daihatsu Sirion is het grotere broertje van de Cuore. Ik denk dat er niet veel mensen een Cuore als enige auto hebben. Het verschil tussen Sirion en Cuore zit hem voornamelijk in de ruime achterbankplaatsen van de Sirion. In veel kleine auto's zijn de plaatsen achterin niet zo geweldig, in de Sirion wel erg goed. De kofferbak is bij beide modellen klein. Je moet de ruimte ergens winnen natuurlijk. Maar als er niemand achterin zit kun je op de bank natuurlijk net zo goed je bagage kwijt.
De Sirion bevalt erg goed overigens.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.