Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

marelien

marelien

06-02-2012 om 09:34

Welke kleding voor zoon na operatie?

Zoon van 9 wordt volgende week aan zijn oor geopereerd. Hij krijgt dan een grote tulband om zijn hoofd. Ik zit er nu een beetje mee wat ik hem dan voor kleding aan kan trekken na de operatie, want er kan niks over zijn hoofd. En het blijft koud! Hij heeft genoeg vesten van sweaterstof en van fleece, maar daar zal hij toch iets onder moeten dragen. Hemden en t-shirts moeten weer over zijn hoofd. Blousen heeft hij niet en vindt hij zeker ook niet lekker zitten op zijn blote bast.
Wie heeft nog een goede tip? Wat kan hij aan wat niet over zijn hoofd hoeft en lekker zit op zijn blote huid en warm genoeg is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Flanel

pyjamajasjes van flanel, shirts met v hals (sommige damesmodellen zijn met diepe v), shirts met knoopjes sluiting aan de voorkant.

marelien

marelien

06-02-2012 om 09:43

De pest is

Hij wil dus geen knoopjes voelen op zijn borst en buik...beetje typisch kind. Zeker als hij zich niet lekker voelt wil ik de strijd daarover niet aangaan met hem. Flanellen pyama's zijn in huis, maar draagt hij dus niet. Misschien kan ik hem van te voren dusdanig bewerken dat hij ze wel moet dragen, maar liever zoek ik iets waar hij zich echt prettig in voelt. Het is allemaal al vervelend genoeg (de operatie en binnen blijven en niet naar school mogen 2 weken).

Hemd een maat groter (0f 2)

dat moet toch wel over de tulband kunnen, probeer t eens uit met een handdoek over zijn hoofd als tulband?
Een oud tshirt inknippen bij de hals en dan met een speldje vastzetten?

Rafelkap

Rafelkap

06-02-2012 om 10:01

Andersom

bloezen, pyjamajasjes en vesten andersom aandoen, dan zitten de knoopjes op z'n rug.

mix

mix

06-02-2012 om 10:38

Halterhemdjes

onder zijn vesten, daar kun je zo instappen ipv over zijn hoofd.
Verder evt goedkope sweatshirts aan de achterzijde openknippen en klitteband opzetten (zeeman). Desnoods met paar hanesteken, voor die 2 weken hoeft het geen haute couture te zijn tenslotte

Ely

Ely

06-02-2012 om 14:22

Skipulli?

Met zo'n ritsje, of wil hij ook geen ritsje op zijn blote lijf?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

06-02-2012 om 14:48

Hemd

Een hemd heeft meestal een hele grote opening waar het hoofd door moet. Als je die een beetje oprekt moet dat toch makkelijk over zijn hoofd kunnen?

Kaaskopje

Kaaskopje

06-02-2012 om 16:11

T-shirt van jou?

Ik weet jouw maat niet, maar als je niet zo héél erg groot bent en t-shirts met een wat wijdere hals hebt, zou hij die onder zo'n vest kunnen dragen. Met wat hulp moet dat lukken. Verder hemden inderdaad. Halsjes die redelijk meerekken lukken vaak ook nog wel hoor. Als je het maar samen doet.

Ik denk dat

het wel losloopt, gewoon een paar opties aandragen, kind zelf laten bepalen welk shirt het moet woren en desnoods de schaar er aan de voorkant in zetten.

Ja, ik zou gewoon wat oude shirts verknippen. Alleen al als je de boord van de nek afknipt heb je vast genoeg rek om het over die tulband heen te trekken.

T-shirts offeren

Ik zou een paar t-shirts offeren en dan de schoudernaad losmaken en daar klittenband of drukkers inzetten. Beetje als een babytruitje.

Zo hebben wij onlangs een pijama nog een tijdje kunnen laten meegaan, want zoon paste er op zich nog wel in maar zijn hoofd kon er niet meer door (nee, geen operatie. Gewoon een nauwe halsopening)

Groeten,

Temet

Chippie

Chippie

06-02-2012 om 21:44

Hier...

Hier twee, nieuwe, ruime witte t-shirts gekocht (goedkoop) flinke ingeknipt. Bovenaan heb ik er twee gaatjes ingemaakt (beetje onbenullig met punt van schaar) en daar heb ik een touwtje door heen gehaald om het weer wat te sluiten. Fleecejack er overheen. Klaar! Succes en beterschap!

fiene

fiene

06-02-2012 om 22:11

Ook hier zoon met tulband

He Marelien.
Mijn zoon is erg vaak aan zijn oor geopereerd, vaak zeer pijnlijk en heftig , dus ik herken je probleem. Wij kochten altijd een nieuwe pyama, bij de hema ofzo, en dan gewoon aan de achterkant inknippen, hoeft helemaal niet zo ver, en je hoeft er ook niks aan te doen. Aan elkaar zetten deed ik ook nooit. En ik vond altijd wel dat hij het verdiende om er bij te liggen zoals hij het wilde. trouwens in ziekenhuizen, zeker op de kinderafdeling is het zo warm, dat een vest vaak niet nodig is. Heel veel sterkte met de operatie!

fiene

fiene

06-02-2012 om 22:14

Nog even nieuwsgierig

waar word je zoon aan geopereerd in zijn oor?

marelien

marelien

06-02-2012 om 22:24

Operatie

Hij krijgt een trommelvliestransplantatie. Het is een dagopname. Maar daarna kan hij dus zeker 2 weken niet echt de deur uit. Vanwege infectiegevaar en vanwege loslaten van het trommelvlies als hij valt of botst of ruw speelt. Het is de 2e keer deze operatie, maar de vorige was in de zomer dus qua kleding veel makkelijker.
Nu is het natuurlijk erg koud. Ook als hij naar huis mag 's avonds en dan weer terug voor controle paar dagen later. Hij moet dus toch warm aangekleed worden. Mag niet verkouden worden, want snuiten en niezen mag niet (alles laten lopen wel haha). Kleding is dus belangrijk. Ik ga gewoon eens kijken wat we in huis hebben en wat ik kan verknippen of vermaken. Ik heb hier in ieder geval al veel tips voorbij zien komen,dus het gaat vast lukken.

Bedankt allemaal.

Fiene

Fiene

07-02-2012 om 11:57

Sterkte

inderdaad vervelend met dit koude weer. gelukkig is zijn oor goed ingepakt. maken ze zijn oor ook aan de achterkant open via het bot? om er beter bij tekunnen, of gaan ze gewoon via zijn gehoorgang?

marelien

marelien

07-02-2012 om 12:25

Yep fiene

Idd achter het oor maken ze het open om zo naar binnen te kunnen. Ze gebruiken eigen weefsel (ws hoofdhuid) om een nieuw trommelvlies te maken.
Operatie viel vorige keer best mee voor zoon, dus daar gaan we nu maar weer vanuit. Wat heeft jouw kind allemaal al meegemaakt op orengebied?

Fiene

Fiene

07-02-2012 om 19:23

Marelien

ze kunnen tegenwoordig erg veel, mooi is dat. Mijn zoon heeft een zestal ooroperaties gehad. hij had een cholesthatoom in zijn oor, wat niet weg ging en heel de boel aanstaste. Inmiddels hebben ze de gehoor keten een beetje kunnen herstellen met lichaamseigen materiaal. Maar hij is nog wel erg doof aan een kant. Hij heeft nu een radicaal holte. Nogmaals sterkte met de operatie en succes met de kleding.

groetjes Fiene

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.