Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lennest

lennest

10-10-2014 om 11:45

Welke keukenmachine?

Ik ben op zoek naar een goede keukenmachine, eentje die kan mixen en waar nog wat meer dingen op kunnen zoals een blender of citruspers. Hoofdzaak is mixen. Ik bak graag taart, brood, cakes, dat soort dingen. Ik zoek zoiets als Kitchen Aid of Kenwood. Maar er zijn meer merken dan deze twee en deze twee merken hebben ook zo veel modellen en zijn behoorlijk duur. Ik zie door de bomen het bos niet meer, wat hebben jullie in de keuken staan?

Half a twin

Half a twin

10-10-2014 om 12:25

magimix

Na een ontplofte handmixer heb ik een magimix aangeschaft, de 4200 xl mat chroom. Daar zitten mix attributen en wat snijschijven bij. Onderdelen van het grotere type 5200 kunnen er apart bijbesteld worden. Ik heb hem nu 4 weken en gebruik hem vaak. Gisteren nog een rode kool binnen 15 minuten fijn geschaafd. Ik ben zeer tevreden. Ik kneed er deeg mee, klop beslag gaat allemaal goed. Slagroom kloppen moet met een speciaal attribuut en dat zou moeten lukken maar tot nu toe 2 pogingen gedaan die beiden zijn mislukt. Ik had maar 125 ml en denk dat het met meer wel zou moeten lukken.

Vera*

Vera*

10-10-2014 om 12:37

Ik kijk ook

Op dit moment kijk ik naar een Kenwood prospero en een Bosch Mum, allebei in verschillende uitvoeringen.
Het wordt onze eerste keukenmachine en die moet behalve mixen ook kunnen snijden en hakken.
Ik had een prijs van ongeveer 250 euro in gedachten hiervoor.

mijk

mijk

10-10-2014 om 13:02

ik heb een bosch mum

voornamelijk omdat mijn schoonmoeder daar nog een oude gehaktmolen bij had maar hij bevalt uitstekend. Om eerlijk te zijn pak ik voor hakken enzo toch al snel mijn staafmixer met hakbakjes dat is net effe wat sneller maar voor bakken vind ik hem superfijn..

Barvaux

Barvaux

10-10-2014 om 13:18

vijftien minuten?

Een rode kool in vijftien minuten?

Evanlyn

Evanlyn

10-10-2014 om 13:21

Magimix!

Heb ik al 15 jaar, doet het nog prima. Onderdelen die kapot zijn kun je er gewoon bij bestellen. Hij is wel zwaar om te hanteren, maar hij heeft dan ook een motor waar een klein autootje het ook nog wel op zou doen

Half a twin

Half a twin

10-10-2014 om 13:31

15 minuten ja

Ik wil rode kool altijd heel fijn geschaafd/gesneden hebben, als ik dat zelf met een mesje deed was ik meer daneen half uur bezig. Rode kool in vieren en dan schaven of snijden. Nu moest ik nog het boek pakken, kijken welke snijschijf, even rommelen hoe hij gemonteerd moest worden, passende stukken snijden voor in de vulopening en toch was ik binnen 15 minuten klaar en het apparaat weer schoongemaakt en onderdelen afgewasssen.

other half

other half

11-10-2014 om 10:59

Dat is

Dat is toch best wel lang eigenlijk en dan wordt gesneden kopen weer erg aantrekkelijk. Dat moet toch hakhakhakhak klaar kunnen?

Half a twin

Half a twin

11-10-2014 om 11:21

Volgende keer

Volgende keer kan het nog sneller, ik weet nu hoe het moet, hoef niets meer te onderzoeken. Zet de goede snijschijf in het apparaat, hak meteen 8 passende stukken van de hele kool en ben misschien binnen 10 mi uten klaar, apparaat schoon en al.
Gesneden kopen weegt nooit op tegen zelf snijden. Met ons gezin kan ik 2 x eten van 1 flinke kool, voor de prijs waar je een zak gesneden kool voor koopt. Een zak gesneden kool is net niet genoeg voor ons gezin dus zelf snijden is voordeliger.

Christel

Christel

11-10-2014 om 14:24

Kenwood

Ik heb sinds mei een Kenwood KMM 770 Major, ik geloof dat ie 450 euro gekost heeft. Ik ben er nog steeds dagelijks blij mee.

Toen ik hem kocht kreeg ik de glazen blenderkan erbij en kon ik nog een accessoire gratis bestellen. Dat is de hoge snelheidsrasp geworden. Omdat ik veel brood bak heb ik er later nog een extra zware rvs deeghaak bij besteld (die hoorde bij de cooking chef).

Barvaux

Barvaux

11-10-2014 om 18:05

interessant

Je kunt twee keer eten van een kool maar 1 zak gesneden kook is niet genoeg. Wij eten één keer van een kool en bij gesneden nemen we twee zakjes.

zoek de fout

Half a twin

Half a twin

11-10-2014 om 20:34

Barvaux

De prijs, een zak en een kool kosten ongeveer evenveel. Dan ben ik voor 2 keer kool eten 4 x zoveel geld kwijt. De aanschaf en afschrijving en onderhoud van de magimix niet meegerekend.

Jesse_1

Jesse_1

01-12-2014 om 18:00

welke inhoud?

Wij zijn ook al een tijdje aan het dubben over een keukenmachine.
Welke inhoud (grootte) zouden jullie adviseren? Niet te klein en niet te groot hoor ik overal, maar ja, wat is klein en wat is groot?

Vera*

Vera*

01-12-2014 om 20:49

Op dit moment

Op dit moment wordt het in ieder geval een model food processor en niet zo een pareltje met een mooie grote mengkom voor op het aanrecht.
Helaas hebben wij daar gewoonweg geen plek voor.
Dus hier komt geen Bosch mum of een Kenwood prospero.
Qua inhoud zit ik wel te denken aan een kom van 3 liter (of meer)

Kenwood Major

Ik ben zeer tevreden over mijn keukenmachien de Kenwood Major, heb 'm al een aantal jaar. Bak veel brood en taarten ermee. Niet zo duur als die van kitchenaid, maar veel hulpstukken. er zijn best vaak kortingen of gratis accessoires te verkrijgen, bijvoorbeeld https://knibble.nl/keukenmachine/kenwood

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.