Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke hogedrukreiniger

Hier een gevalletje bomen bos frustratie.

Waar moeten we om denken bij aanschaf van een hogedrukreiniger?

In het krantje van de aldi staat 1, of doen we een karcher...en zo ja, welke dan?

Hoeveel bar heb je nodig....welke accessoires zijn erg handig....

Ik kom er niet meer uit.

We gebruiken hem vooral voor de tegels buiten en we hebben een grote tuin.

Wie heeft hier verstand van en kan me helpen schiften?

Alvast hartelijk dank.

K. Oekje

k. oekje

k. oekje

13-03-2016 om 23:16 Topicstarter

Echt helemaal niemand?

Ik hoop echt dat iemand mij hiermee wat kan helpen.

Ge

Ge

01-04-2016 om 13:22

Bosch

Ik zou voor 120/130 bar gaan. Een beetje een middelgrote. Daarmee krijg je zeker het terras en ander tuinmeubilair goed schoon. Je ziet natuurlijk veel Karcher. Ben zelf meest te spreken over Bosch hogedrukreinigers. Ook iets leuker qua prijs: https://knibble.nl/hogedrukreiniger/bosch#werkdruk/130-140

Die van de Aldi heb ik niet gezien, dus kan niet zoveel over zeggen.

En accessories... Een vuilfrees is heel praktisch om tegels goed schoon te krijgen. Ik gebruik zelf eigenlijk nooit terrasreiniger. Vind ik niet zo'n handig ding.

Heb je meer vragen?

Half a twin

Half a twin

01-04-2016 om 13:43

Een goede sterke, wel zo leuk voor de buurt

Wij hebben zelf een karcher, als mijn man op een druilerige dag daarmee gaat beginnen in onze redelijk grote tuin is hij met een uurtje of twee klaar. Dat doet hij op een druilerige dag om de buren niet te veel te irriteren. Onze buurman gaat waarschijnlijk morgen, op de eerste dag dat je echt buiten kunt zitten, beginnen met zijn black en deckertje. Zijn tuin is oets groter dan de onze maar hij is flink wat langer bezig. Vorig jaar is hij drie keer een paar uur bezig geweest voor de tegels niet meer groen waren.

Heel fijn Half a Twin!

O, wat ben ik blij dat er ook mensen bestaan die beseffen dat hogedrukspuiten nogal overlast geeft aan de buren! Ik wou dat onze buren zo attent zouden zijn om het spuiten op een druilerige dag te doen, ipv op de eerste mooie dag van het seizoen. Ik verheug me al op morgen...
(verder geen frustratie hoor - HELEMAAL NIET!!!)

Half a twin

Half a twin

01-04-2016 om 14:18

Zit ook voordeel in voor onszelf

Spuiten op een druilerige dag heeft nog een voordeel, door het regenwater drogen de ramen gewoon normaal op. Als je op een zonnige dag spuit zijn je ramen in no time droog met allemaal kalkkringetjes op je ramen. Als er na het spuiten nog een paar buien regen langs gaan hoef je niet na te lapppen, droogt het na de regen vanzelf netjes op.

Goudvis

Goudvis

01-04-2016 om 22:01

heu, o.t.

Hoezo is morgen de eerste mooie dag van het seizoen? Hebben jullie iets gemist? Mijn tuin heb ik vorige maand al ontgroend (met een bezem en een emmer water met anti-alg). Prachtig weer was het. En ik zat in januari al met een kop koffie in de tuin.

Half a twin

Half a twin

02-04-2016 om 09:12

Goudvis

Ligt wel eens aan de wind of jouw tuin gunstig genoeg ligt om met een graad of 14 buiten je koffie te drinken. Bij mijn ouders kon het ook al een paar keer in de zon uit de wind. Bij ons kan het altijd pas als het echt wat warmer is. We zitten op het zuidwesten en dan heb je toch vaak de wind erbij die het net niet lekker maakt om te zitten. Werken in de tuin hebben we wel al een paar keer gedaan.

Tango

Tango

02-04-2016 om 11:29

Hier helemaal niet zonnig

Hier is het helemaal niet zonnig vandaag! Hogedrukspuiten heb ik dus ook nog niet gehoord haha.
Wij hebben zelf een hogedrukspuit met helaas te weinig kracht. Daar ben je dus heel lang mee bezig, zelfs bij ons kleine terrasje. Eenmaal per jaar is hier een buurtschoonmaak en dan verstrekt de gemeente echte goede hogedrukspuiten. Wij doen dan ons terras altijd ook eventjes mee. Kracht vind ik dus het belangrijkste. Verder gebruiken we nooit opzetstukken o.i.d.

hoera!

Ja, gisteren was het dus niet zo zonnig als voorspeld. Maar de buurman heeft wel van 11 uur 's ochtends tot 7 uur 's avonds staan hogedrukspuiten. Maar dat was dus minder erg omdat wij zelf toch niet buiten wilden zitten. En vanmiddag heerlijk in het zonnetje een boek kunnen lezen!

Half a twin

Half a twin

04-04-2016 om 12:03

Caroro

Heeft hij een hele grote tuin of een hogedrukreiniger van flutkwaliteit? Dat is een aardig poosje van 11 tot 7, had hij beter vandaag kunnen doen, hier regent het al een aardig poosje dus buiten zitten met mijn koffie is er toch niet bij.

Half a twin

Geen idee van het merk. Zag wel dat hij zo'n ronddraaiende borstel erbij gebruikte. Een grote tuin is het zeker niet - standaard rijtjeshuistuin zeg maar. Hij was ook niet continue aan het spuiten hoor, maar heel veel pauzes heeft ie niet genomen...
En liever vandaag: ben toch bang dat de buurman nu naar z'n werk is!
Verder zijn de buren best aardig hoor, en het is gelukkig maar 1 dag per jaar.
(hoewel: hij heeft het ook eens gepresteerd om het platte betonnen dak van het schuurtje te spuiten. 4 m2, maar toch een lange tijd mee bezig. zucht)

Wij hebben een Karcher

Was wel wat duur maar liever in een keer uitgeven in iets goeds dan weer te moeten betalen als het een miskoop is.

Werk al wat jaren met Karcher en nooit problemen mee gehad.

Kärcher K4 Premium Full Control

Werkdruk (bar): 130
Reinigingscapaciteit (m2/uur): 30

Maak veel gebruik van de vuilfrees voor de oprit en andere grote oppervlakken , in bijna alle (soms ook wel niet) gaat het snel en goed schoon.

Overlast geeft deze ook, maar spuit dan alleen op tijden dat niemand er last van heeft. We wonen ook vrij wat een voordeel is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.