Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke gel oidl voor "sonic-haar"?

Zoon wil zijn haar langer laten groeien en dan wil hij "Sonic-haar", heeft hij aangekondigd (voor wie geen jonge zoon heeft: Sonic is een figuurtje uit computerspelletjes).
Hij moet nog even sparen, maar ik vraag het nu maar vast: wat voor product kan ik het beste gebruiken om zijn vrij dikke haar in pieken overeind te zetten? Graag iets wat geen rib uit het lijf kost, niet stinkt, en geen vlekken geeft op de bankbekleding.

Bij voorbaat dank voor tips!

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

25-08-2012 om 22:13

Zeep

Tenminste, dat zeiden de punks in mijn klas vroeger. En die hadden flinke pieken. Ruik je ook nog lekker als je in de regen loopt.

Fleur Mas

Fleur Mas

26-08-2012 om 12:31

Nou,ik zou het alleen op zomerse dagen doen

Je kan wel lekker ruiken met zeep in je haar en het werkt ook geweldig,maar als het regent krijg je het ook in je ogen en dat wil je echt niet

Fiorucci

Fiorucci

26-08-2012 om 12:39

Klopt

Zeep is leuk,als het droog blijft tenminste.
Er zijn speciale gels voor dit doel,kijk maar eens bij een goede drogist.

Gel met een hoog nummer

De meeste merken hebben nummers op hun gel/wax etc staan, hoe hoger het numer hoe sterker de gel( en hoe lastiger uit t haar te wassen is wel mn ervaring)
Zoon heeft nu nr 8 van kruitvat en die houdt wel goed, maar volgens zoon doet die snachts wel zeer aan zn hoofdhuid omdat t zo hard is, dus hij wast m er savonds uit.
Hie hebben we heel wat gels uit moeten proberen, sommigen waren te dun en die zakten gewoon in.( en dan heeft zoon een minihanenkam achtige stekels en voor glad, schijnt weer nieuw te zijn na dat langere gladde haar )

Vroeger deden de punkies ook suikerwater in hun hanenkam maar of dat wat is

Terpi

Terpi

26-08-2012 om 16:58

Wel duur

maar werkt voor dit doel als een tierelier zijn de producten van Got2Be in de knalgele verpakkingen. Het ruikt een beetje citrusachtig en het haar staat als beton

Kapster

Kapster

27-08-2012 om 01:30

Gel, geen wax

Studio line- Radical, al vind ik die wel heel erg plakkerig aanvoelen met aanbrengen dus wassen van de handen met warm water en grondig. Maar werkt goed

Schwarzkopf/Taft freezing gel extreme. Deze vind ik fijner. Stekels worden hard en geeft geen witte restjes, want dat ziet er heel vies uit in donker haar.

Je moet de hoogste nummers nemen in de gelvarianten. Bij die extreme is 5 bijvoorbeeld het hoogste.

Ook liever gel dan wax want gel is beter te verwerken. Je moet bij die stevige gels wel sneller werken, anders zitten je handen letterlijk in het haar (vast)

Temet

Temet

27-08-2012 om 08:29 Topicstarter

Dank

Dank, allemaal. Nee, liever geen zeep. Ik had vroeger een klasgenoot die dat gebruikte en die repte ook over oogproblemen in de regen

Kapster " Je moet bij die stevige gels wel sneller werken, anders zitten je handen letterlijk in het haar (vast) "
- je bent toevallig niet in de war met sneldrogend cement ?

Vraag me trouwens af hoe enthousiast zoon nog zal zijn als ik hem uitleg dat Sonic-haar ook elke avond haren wassen (of rechtop slapen) betekent

Groeten,

Temet

Kapster

Kapster

27-08-2012 om 14:49

Cement...ja, zoiets

Zeep droogt ook uit dus dat lijkt me niet geschikt.

Nee Temet, helaas weet ik uit ervaring dat je niet nog eens gezellig een paar minuten aan die plukken kan gaan trekken. Dat gaat dus echt zeer doen, de vergelijking met cement is niet zo gek

Iedere avond wassen wordt door zoon niet gedaan, volgende dag zit het nog een heel eind goed en hoef ik soms alleen maar een klein beetje water bij te doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.