Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke fiets heeft jullie zoon van 12?

Zoonlief van bijna 12 is zijn fiets ontgroeid, dus we zijn op zoek naar een nieuwe. Volgend schooljaar gaat hij naar de middelbare, dus het wordt een goeie tweedehands. Maar wat voor een? Kiezen we voor een 28", of gaan we voor een klein herenmodel? Hij wil zelf iets met een lage instap, hij ziet zichzelf niet zijn been over het zadel zwaaien en in evenwicht blijven (al vind ik dat een kwestie van oefenen...). Waarmee kan hij wel en waarmee kan niet op een middelbare school aan komen rijden? Help!
Engeltje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mountainbike

Sommige modellen hebben een iets lagere stang. Lastig zeg. Mijn zoon deed dat blijkbaar wel want hij kreeg een herenmaat op die leeftijd en fietste met hoge stang gewoon weg. Maar zelf zou ik daar ook iets tegen hebben.
Voor die fiets had zoon wel altijd mountainbike achtige fietsen. En deze fiets reed hij dus de eerste keer naar school wel scheef in de prak vlak voor de kerstvakantie. Die heb ik toen voor 80 euro moeten laten maken.
Op het schoolplein van mijn kinderen op het voortgezet onderwijs zie ik allerlei soorten fietsen, niet de allernieuwste, maar dat zal van de buurt afhangen waar je woont.

Omafiets

Hier fietst alle jeugd, jongens en meisjes op omafietsen (model dan). Je kan 'm als je iets anders wil ook nog in allerlei kleuren spuiten, beetje wild ofzo.
groeten albana

Fiorucci

Fiorucci

04-12-2011 om 11:10

Omafiets

Mijn zoon fietst op een zwarte omafiets, daar kan het minste aan kapot, en gesloopt worden op het plein....

Merel

Merel

04-12-2011 om 12:44

Yep, omafiets

Hier ook een oma fiets met krat voorop, fiets volgens mij hier 80% van de jeugd mee. (gewoon zo'n dames model dus he, ook voor de jongens, dus geen opa fiets , dus geen last van de stang)

Carolineb

Carolineb

04-12-2011 om 12:52

En hier

Gewoon een degelijke herenfiets, 28 inch, framemaat weet ik even niet meer.
Zoon en eigenlijk al zijn vrienden hebben een herenfiets, evenals de vrienden van oudste dochter. Hij moet ook een redelijk eind fietsen. De meiden hebben wel bijna allemaal een omafiets.

Vic

Vic

04-12-2011 om 13:53

Goh, ik dacht dat jouw zoon heel lang was, maar 1.60 m. valt best mee. Dochter is inmiddels 1.54 m. maar die is natuurlijk op een haar na uitgegroeid. Ze heeft een 28" inch fiets met een laag frame. Dat gaat prima, zo lang ze geen Volvo's raakt

Jillian

Jillian

04-12-2011 om 16:13

Voorkeur

Mijn zoon heeft een voorkeur voor mountain bikes en die heeft hij dus ook. Hij wil geen omafiets hoewel ik die zelf heerlijk comfortabel vind fietsen. Zoon gebruikt de mountainbike ook om in de bossen mee te racen dus we hebben we gekozen voor een iets duurder model. Rijwielstelling op school is bewaakt dus dat is geen probleem. Als dat niet zo was dan had ik er een oud barrel bijgekocht voor schooldagen.

Stevige oma fiets hema nu in de aanbieding

Hoi

Zaterdag was hij nog in de aanbieding, misschien nu ook nog. Wij hebben sinds ruim een half jaar de zwarte OMA fiets van de Hema, erg stevig en hij bevalt prima.

Type on the Road, was nu van 210 voor 153 euro.

Groetjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.