Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Relithe

Relithe

01-10-2012 om 10:33

Welke combi magnetron kiezen?

Ik zoek een combi magnetron met een goede ovenfunctie omdat ik die het meest gebruik.
We kunnen niet te veel geld er aan uitgeven, budget gaat tot 200 euro, eigenlijk liever goedkoper.
Heb al op allerlei sites gekeken natuurlijk maar ik lees toch liever hier ook nog wat ervaringen.
Heb gelezen dat Whirlpool de beste is maar vind ze vrij prijzig nog.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Archief?

Een tijd geleden is deze discussie ook geweest.
Ik kan je niet helpen met merken/ prijzen, maar als je een echt goede oven wilt, moet je een combi oven kiezen( oven met een magnetron functie) en die zijn duurder dan combi magnetrons ( magnetron met oven functie).

Inderdaad

Een oven kopen met magnetronfunctie!!!
Wij hebben die van Bosch gekocht. Super ding!! In Duitsland bestellen en laten bezorgen is een stuk goedkoper!!

Kaaskopje

Kaaskopje

01-10-2012 om 13:25

Sharp

Wij hebben voor de tweede keer op rij een Sharp combi-magnetron. De tweede is een slag duurder dan de eerste was en om eerlijk te zijn vind ik de eerste handiger. Op de huidige zitten tiptoetsen, op de andere zaten draaiknoppen. Daar kan ik iets beter mee overweg. Dat is voor iedereen anders.
Wij vinden deze oven vooral fijn omdat de binnenruimte zo groot is, dit formaat vind je niet bij andere merken.
Wij hebben nu deze: http://www.sharp.nl/cps/rde/xchg/nl/hs.xsl/-/html/huishoudelijke_magnetrons.htm
De vorige was deze: http://www.sharp.nl/cps/rde/xchg/nl/hs.xsl/-/html/huishoudelijke_magnetrons.htm

Kaaskopje

Kaaskopje

01-10-2012 om 13:30

Oh handig

Ik zie dat ik de hele pagina met magnetrons heb doorgegeven, 2 keer nog wel
Het betreft de R-939IN-A (dat is onze vorige) en R-970IN.

Relithe

Relithe

01-10-2012 om 17:20

Kaaskopje

Bak je er ook goed mee? Want dat vind ik erg belangrijk, ik gebruik de ovenfunctie het meest voor brood en cakes e.d.
De magnetron heb ik alleen voor de handigheid erbij.
Een omgekeerde combi is echt te duur voor ons helaas..

Jammer eira

Ik sluit me aan bij de rest, als het je echt om het bakken gaat kun je beter een oven met magnetronfunctie kopen. Hier een Siemens, die bevalt me prima. Kun je misschien wat langer sparen voor een echt goede?

Chris

Marktplaats?

Kan je er niet een op marktplaats scoren van iemand die een nieuwe (inbouw)keuken heeft gekocht oid?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Kaaskopje

Kaaskopje

01-10-2012 om 20:18

Eira

Je kunt er goed mee bakken, maar ik zeg er wel eerlijk bij dat het ons bij de nieuwe oven meer tijd kost om het onder de knie te krijgen. Maar de laatste baksels waren prima.

Relithe

Relithe

01-10-2012 om 20:20

Op marktplaats

staat niet veel.
We moeten er wel eentje nu want de onze is kapot en ik gebruik de oven vaak.
Heb nu ook een combi magnetron en de oven deed het altijd prima hoor
Ik zou natuurlijk het liefst een echt fornuis met oven hebben maar ja, dat zit er helaas niet in..
Volgens mij heb ik er al eentje gevonden die aan mijn wensen voldoet, ook goede reviews bij kieskeurig over de ovenfunctie. Een Samsung CE137NM, 239,-- bij Saturn

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

01-10-2012 om 20:28

Koop dan

Een budgetvariant waar je niet al te veel van verwacht en spaar verder voor een goeie.
Wij hebben een Whirlpool, die is nu een jaar of 13 oud en begint te verslijten. Tot nu toe heeft ie het echter prima gedaan, maar hij was ook wel wat duurder dan 200 euro (een factor 3-4 geloof ik).

Heb je al eens in de kringloopwinkel gekeken?

Relithe

Relithe

01-10-2012 om 21:06

Hmm, nu begin ik dus te twijfelen

is het dan zo erg gesteld met de ovenfunctie van combi magnetrons? Ik heb daar bij mijn Bosch nooit iets van gemerkt eigenlijk.. Heb eerder een Sharp gehad die het eigenlijk ook best goed deed als oven. Maar ik heb ook nog nooit een echt oven gehad dus misschien dat ik daardoor het verschil niet weet.
Waarom zijn die ovens zo duur dan? Wat maakt het dat ze zo anders zijn dan een oven in een magnetron?

Vic

Vic

01-10-2012 om 21:28

Alleen een oven?

Is een oven zonder magnetronfunctie ook niet betaalbaarder? Een magnetron is natuurlijk een vrij overbodig apparaat.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-10-2012 om 23:41

Vic

Ik vind een magnetron een zeer handig hulpmiddel in de keuken. Niet overbodig dus.

Tink

Tink

02-10-2012 om 00:10

Combi-oven

Hier ook een Bosch combi-oven die het inmiddels ruim 18 jaar naar volle tevredenheid doet. Als je een goede oven wilt moet je voor een combi-oven gaan en niet voor een combi-magnetron. Die zijn inderdaad een stuk duurder maar je hebt er ook wel heel veel gemak van. De mijne heeft o.a. een hetelucht- en een grillfunctie, en natuurlijk uitgebreide magnetronfuncties, en die zijn ook allemaal onderling te combineren. Snel gaar in de magnetron en toch een lekker bruin korstje, bijvoorbeeld.
In een combi-oven heb je ook niet dat draaiplateautje van een magnetron, dat vind ik zelf erg fijn omdat er op die manier een veel grotere ovenschaal in de oven kan. Een lasagne voor 6-7 man, geen probleem!
En inderdaad bv. meerdere pizza's tegelijk, op de heteluchtstand.

Relithe

Relithe

02-10-2012 om 07:30

Draaiplateau

In de combi die ik heb uitgezocht kun je het draaiplateau uitzetten en kunnen twee pizza's tegelijk
Heb op een ander forum gelezen dat cakes e.d. er prima uitkomen, ik ga er gewoon voor, we zijn nu eenmaal niet zo rijk

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

02-10-2012 om 19:47

Eira

Ben wel benieuwd wat het nu gaat worden...

+ Brunette +

+ Brunette +

03-10-2012 om 00:25

En twee apparaten?

Is er nergens een plekje aan de muur waar je een plank kunt monteren voor een aparte magnetron? Of een stukje aanrecht vrijmaken?

Relithe

Relithe

07-10-2012 om 00:14

Sparen

Ik denk dat ik toch maar ga sparen en voorlopig een goedkopere oven koop Scheelt me vast een heleboel frustratie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.