Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Christel

Christel

02-12-2014 om 12:50

Welke cafetière>

Ik heb pas een Bialetti moka express gekocht. Heerlijke koffie, maar als ik alleen ben is dat potje eigenlijk te groot. Ik zoek er dus iets kleins bij en ik dacht aan een cafetière. Ik zag er eentje bij ikea voor een tientje, is dat wat? Bodum heeft ze voor 30 euro en ik zag ze ook van Bialetti (maar die levertijd is te lang voor sint). Wie weet het?

kleine cafetière

Anderhalf jaar gelden hebben wij een goede kleine cafetière bij Tiger in Denemarken gekocht voor omgerekend een paar euro. De keten heeft zich inmiddels ook in Nederland gevestigd. Er zit er één in Amsterdam.

Tiger

De volledige naam van die winkel(keten) is Flying Tiger en die zit in nog veel meer plaatsen. Den Haag en Haarlem onder andere, maar zie de site:

http://www.flying-tiger.nl/winkels.html
Maar of ze hier ook cafetieres verkopen weet ik niet. Maar Hema had ze in elk geval wel altijd.

Groeten,

Temet

Vogel

Vogel

02-12-2014 om 21:35

Niet bij de Flying Tiger

Die had ze wel, een tijdje geleden, maar die zijn weer teruggeroepen wegens gevaarlijk. Xenos en Ikea hebben ze wel.

Christel

Christel

02-12-2014 om 22:44

Maar

maakt het uit welke ik koop? Zou goedkoop net zo goed zijn als duurdere?

Christel

Christel

02-12-2014 om 22:44

Maar

maakt het uit welke ik koop? Zou goedkoop net zo goed zijn als duurdere?

Mijn ervaring

Wij hebben op de markt en in de supermarkt in Italië ook wat espressopotjes gekocht, maar de Bialetti's bevallen toch het beste. Die goedkope gaan toch lekken, ze zijn ook steviger. Ik heb deze in 2, 4 en -kops: http://www.bol.com/nl/p/bialetti-venus-espressomaker-inductie-4-kops/9200000002756748/

skik

Ervaring Ikea

Wij hadden een kleine van Flying Tiger (helaas stukgevallen) maar die is dus niet meer te koop begrijp ik van Vogel. Nu een grotere cafetière van Ikea, maar we zijn hier niet zo tevreden over. We moeten namelijk regelmatig schroeven aandraaien. Daarvoor zowel grote als kleine cafetière van Bodum gehad, deze bevielen goed.

+ Brunette +

+ Brunette +

04-12-2014 om 21:37

Goedkope cafetière prima.

In Spanje zet iedereen koffie in van die achthoekige potjes. Als hij gaat lekken, moet je gewoon een nieuwe rubberen ring kopen en/of eventueel een zeefje. Zijn niet duur. Bij Action-achtige winkels verkoppen ze die ringen per drie of meer dus het euvel komt nogal eens voor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.