Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anonima

Anonima

14-05-2011 om 07:56

Welke buurt eindhoven

Binnenkort verhuizen we vanuit buitenland naar NL, en een van de beste mogelijkheden om te wonen ivm school en afstand werk is Eindhoven. Buiten het feit dat we over een maandje ofzo gaan kijken, op bezoek bij school etc, wilde ik graag alvast wat info over mogelijke leuke plaatsen om te wonen. We komen met 2 kinderen van 12 en 15. We hebben een ruim budget om huis te kopen. Vereisten
Leuke omgeving voor pubers, geen wijk met té veel jonge families, daar ben ik nu eindelijk uitgegroeit. Dus uitgaanswijken goed te bereiken op fiets enzo
Sportfaciliteiten in buurt, zoals tennis, hockey, basket voor zoon.
Voor mezelf zou ik héél graag veel lekker op de fiets kunnen doen, naar markt, winkeltjes etc. Ik woon al lang in een land waar álles met de auto moet en daar baal ik van. Hoeft dus niet het centrum zelf te zijn, als er maar een leuuk lokaal centrum is, af en toe een markt etc.

O ja, kinderen zullen, als het Eindhoven wordt, naar het Stedelijk College gaan, dat is Noord WOensel (zo heet het geloof ik), hoe ver kunnen we dan wonen?
Anonima

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ikke

Ikke

14-05-2011 om 09:37

Nijnsel

Bij mijn kind zit een meisje in de parallelklas dat elke dag op de fiets uit Nijnsel komt. Ik weet ook dat er een jongen uit Valkenswaard op het Stedelijk zit.
Misschien is de buurt bij de Stadsschouwburg leuk, of de huizen in de buurt van de Fazantlaan (Villapark). Je kunt ook op Funda kijken waar in Eindhoven de huizen zijn in de 'wat hogere prijsklasse', je kunt ook klikken op de buurtinformatie. Als jouw man elke dag naar db moet zou ik ook rekening houden met de tijd die nodig is om op de A2 te komen. De Luytelaer is misschien ook een geschikte wijk (ik denk niet kwa sfeer) maar je bent wel zo in de natuur.

Sjaan

Sjaan

14-05-2011 om 19:49

Elzent

Woensel Noord en uitgaansgebied op fietsafstand is een beetje moeilijk. Sporten kun je daarentegen weer zeer goed in Woensel Noord.

Ik zou de Elzent aanraden. Niet direct in de buurt van het Stedelijk College, maar wel centraal, en mooi. En duur...

Eindhoven of

misschien een leuk groot dorp in de omgeving als Son en Breugel? kleiner, maar veel gezelliger, meer uitstraling. Ik ben zelf niet zo weg van Einhoven.

Anonima

Anonima

16-05-2011 om 07:55

Moet leuk voor pubers zijn

Mijn kinderen houden van wat leven om zich heen en ik ben bang dat een dorp, als het iets te ver van de stad af ligt, te rustig wordt, vooral omdat ze zowiezo als niet snappen "waarom er zo weinig mensen op straat zijn in Nederland". Tja, ze zullen eraan moeten wennen dat het leven zich in huis en niet op straat afspeeld zoals hier

Ik denk dat we eerst huren trouwens, om nou hals over kop een huis te kopen zonder de stad goed te kennen is ook zo wat en op die manier kunnen we rustig rondkijken waat het ons bevalt.

Toch maar op een redelijke afstand van de school dan maar, de kinderen moeten eerst maar eens fietsbenen krijgen.
Anonima

Sjaan

Sjaan

16-05-2011 om 19:23

Evenzo

Blixembosch zou misschien nog kunnen, maar veel verder naar links of rechts zou ik dan niet gaan. Overigens vind ik 15-20 minuten fietsen nog best wel wat hoor. Maar dat kan dan weer aan mij liggen.

En Anonima: je kinderen zouden in het begin ook met de bus kunnen gaan.

Blixembosch is trouwens ook best een leuke wijk als je van nieuw, strak en redelijk groen houdt. Maar of er nou echt zoveel mensen op straat rondlopen betwijfel ik een beetje. Dan moet je denk ik meer naar Woensel-West, maar ik denk niet dat dat is wat je zoekt.

Als ik het mag inschatten ligt wat jij zoekt meer ten zuiden van de spoorlijn. De afstand naar het Stedelijk is dan wel behoorlijk ja.

Anonima

Anonima

17-05-2011 om 09:30

Aansluiting

Het zal er ook aan liggen waar de vrienden van school zo'n beetje wonen, want het is natuurlijk wel belangrijk dat ze een goede aansluiting krijgen, omdat ze verder geen kans hebben gehad vrienden te maken in de wijk door er langer te wonen. Ik begrijp dus dat kinderen die op het Stedelijk zitten vaak in de buurt wonen? Of is dat niet zo?
Voor mezelf is het ook belangrijk een beetje in de buurt te zitten van wat winkels, want ik heb geen zin ergens buiten te wonen in m'n eentje, niemand te kennen en elke keer als ik een ui nodig heb de auto te moeten pakken.
Het zal dus inderdaad rondkijken worden, en anders moeten de kinderen maar met de bus, zoon krijgt zowiezo een scooter, dat was ons verzoenmiddel om hem uit z'n geliefde land weg te halen. Hij is sindsdien íetsje enthousiaster
Anonima

Ikke

Ikke

17-05-2011 om 12:16

Juist niet vlakbij school

Voor een tto-school moet je gemiddeld langer fietsen dan een scholengemeenschap 'om de hoek'. Als je iets speciaals zoekt moet je vaker verder weg. Het Stedelijk College heeft gewoon een goede naam maar het Sondervick in Veldhoven is recent ook begonnen met tto. Mijn kind heeft klasgenoten uit Son, Best, St. Oedenrode, Nuenen en Eindhoven in de klas. In principe komen ze allemaal met de fiets.

Anonima

Anonima

19-05-2011 om 13:55

Precies

Dat is voor mij straatleven genoeg, ik ben ook niet gek op dat afspreken op straat hier, nooit komen ze eens thuis, maar ik wil ze ook niet van het ene uiterste in het andere gooien, een beetje mensen op straat mag wel.

Hier hebben mensen dus absoluut geen probleem met tieners op straat, hebben de ouders zelf vroeger ook allemaal zelf gedaan, dus iedereen vind het heel normaal.

Anonima

Hier ook eindhoven en sce

Jeetje, had ik net een heel verhaal getypt, klik ergens op en alles is weg
Pff nou, in het kort dan:
Leuke buurten vind ik Rochusbuurt, Iriswijk, Schrijversbuurt, maar dit is heel persoonlijk. Ik woon zelf in de Schrijversbuurt/Hoogstraat/Getselsestraat. Binnen 5 minuten op de fiets ben ik in het centrum. Om de hoek gewoon AH en groenteman etc. Ook om de hoek Genneper Parken, en nog iets verder sportvelden (maar daar weet ik niet zoveel van, over verenigingen enzo, mijn dochter sport niet)
Zuiden van station vind ik zowiezo leuker dan de andere kant.
Mijn dochter zit ook op SCE (1e tto) en fietst er 30 min over ongeveer. Terwijl er een goede school op kruipafstand staat hoor. Ze heeft het erg naar haar zin.
Verder is er een hoop te doen in Eindhoven, en leuke mensen Het is niet dorps, maar ik kom altijd wel een bekende op straat tegen, dat vind ik juist wel leuk.
Ik ben hier komen wonen toen ik hier ging studeren, en blijven hangen, nu al weer 20 jaar. Dus zo erg is het hier niet
Ligt er ook aan of je een leuke vriendenkring opbouwt natuurlijk.
Oja en in Eindhoven ligt er veel glas op straat ipv poep valt mij altijd op. (ik heb het over het centrum)
Ik vind zelf Den Bosch ook heel leuk trouwens, ga er regelmatig heen. (met de trein is maar 20 minuutjes joh) Maar daar ken ik dus geen wijken, alleen het centrum, kan je ook leuk wonen trouwens.
In ieder geval veel succes met kiezen en als je nog iets wil weten laat maar horen.

Anonima

Anonima

19-05-2011 om 18:20

Bree

30 min. fietsen, mijn niet fietsende kinderen krijgen een hartaanval, als ze niet eerst overreden worden! (Doet me eraan denken dat ik straks in Nederland eerst wat verkeersregels moet uitleggen)
Klinkt id leuk, zuid- Eindhoven maar toch een beetje ver weg misschien. Vraagje, waar zou je zeggen dat het merendeel van de kinderen uit de klas van je dochter wonen?

Glas ipv poep, ach, we zijn wel wat gewend hier, we vinden NL heél schoon en de mensen héél vriendelijk, elke keer als ik iemand aan de telefoon heb krijg ik meer zin om te gaan, hier zijn mensen zó chagrijnig, zal de crisis zijn.

Anonima

Ikke

Ikke

19-05-2011 om 19:33

Anonima

Het is wel zo dat je heel erg snel fietsconditie krijgt hoor. Brugklassers die op het vo ineens moeten fietsen lukt dat ook.

Anonima

"Klinkt id leuk, zuid- Eindhoven maar toch een beetje ver weg misschien. Vraagje, waar zou je zeggen dat het merendeel van de kinderen uit de klas van je dochter wonen? "

Ik heb even gekeken op de site van school, in de klas van mijn dochter zitten 7 kinderen die ergens in de buurt wonen, en dus 9 die verder fietsen, St Oedenrode, Best, Son (dat is volgens mij ook niet ver fietsen trouwens maar ben verder helemaal niet bekend in de regio). En mijn dochter dus, er woont geen klasgenoot bij ons in de buurt.
Oja, voordat je denkt dat er maar 16 kinderen in de klas zitten (was het maar waar ), ze zit in een gedeelde klas, helft Gym, helft vwo, en ik kan alleen maar haar klas zien dus niet de andere helft. Vandaar 16.

Gaat je dochter volgend schooljaar naar de 1e?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.