Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vesper Lynd

Vesper Lynd

03-06-2016 om 17:01

Welke auto (kleine middenklasser)?

Ik wil na de vakantie een andere auto kopen. Ik rijd al bijna 20 jaar Peugeot en ben daar nu een beetje op uitgekeken. Momenteel ben ik vast aan het rondkijken om straks goed voorbereid écht te gaan kijken. Ik zoek een kleine middenklasser, niet de heel kleintjes, maar ongeveer formaat 206 (wat ik nu heb). In mijn zoekcriteria staan nu de Renault Clio, omdat ik die heel leuk vind, en de Toyota Yaris als 'verstandige keus'.
Over welke kleine middenklasser zijn jullie heel tevreden? Qua prijs zoek ik tot 7000 euro en ik hoop er dan 1000 euro vanaf te praten (met inruil), met bouwjaar vanaf 2010. En zouden jullie de Clio of de Yaris doen?

Renault

http://www.anwb.nl/auto/besparen/top-10-zuinige-autos/middelgroot-benzine

Ben zelf nogal fan van Renault maar die is helaas niet in de top tien van zuinigste auto's. In benzineverbruik.
Ik was eigenlijk op zoek naar de auto met de minste uitstoot maar daar kan ik nog geen lijstje van vinden.

Ad Hombre

Ad Hombre

03-06-2016 om 17:34

Vooroordeel

Wellicht, maar qua duurzaamheid en betrouwbaarheid zal die Yaris het wel winnen en in jouw prijscategorie lijkt me dat toch echt het belangrijkste. Niet onbelangrijk, zit er een dealer in de buurt?

Ik heb geen recente ervaring met kleine middenklassers, maar pas wel een Toyota Previa en geen Grand Espace. Broer heeft grote problemen met een Citroen die ze maar niet op weten te lossen.

Wel mijn eerste Japanner

Ad Hombre

Ad Hombre

03-06-2016 om 17:35

AnneJ

Da's makkelijk, dan moet je natuurlijk een electrische hebben. Een Renault Zoe of zoiets. Of heb je dat toch ook weer niet over voor het milieu?

Dromen Ad

Als je dat kunt betalen lijkt me dat prima. Ik ga zelf helemaal geen auto aanschaffen, dus mijn 'voetafdruk' blijft toch kleiner.

Renault Zoe

http://www.renault.nl/showroom/elektrische-auto/zoe/zoe/