Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vesper Lynd

Vesper Lynd

03-06-2016 om 17:01

Welke auto (kleine middenklasser)?

Ik wil na de vakantie een andere auto kopen. Ik rijd al bijna 20 jaar Peugeot en ben daar nu een beetje op uitgekeken. Momenteel ben ik vast aan het rondkijken om straks goed voorbereid écht te gaan kijken. Ik zoek een kleine middenklasser, niet de heel kleintjes, maar ongeveer formaat 206 (wat ik nu heb). In mijn zoekcriteria staan nu de Renault Clio, omdat ik die heel leuk vind, en de Toyota Yaris als 'verstandige keus'.
Over welke kleine middenklasser zijn jullie heel tevreden? Qua prijs zoek ik tot 7000 euro en ik hoop er dan 1000 euro vanaf te praten (met inruil), met bouwjaar vanaf 2010. En zouden jullie de Clio of de Yaris doen?

Renault

http://www.anwb.nl/auto/besparen/top-10-zuinige-autos/middelgroot-benzine

Ben zelf nogal fan van Renault maar die is helaas niet in de top tien van zuinigste auto's. In benzineverbruik.
Ik was eigenlijk op zoek naar de auto met de minste uitstoot maar daar kan ik nog geen lijstje van vinden.

Ad Hombre

Ad Hombre

03-06-2016 om 17:34

Vooroordeel

Wellicht, maar qua duurzaamheid en betrouwbaarheid zal die Yaris het wel winnen en in jouw prijscategorie lijkt me dat toch echt het belangrijkste. Niet onbelangrijk, zit er een dealer in de buurt?

Ik heb geen recente ervaring met kleine middenklassers, maar pas wel een Toyota Previa en geen Grand Espace. Broer heeft grote problemen met een Citroen die ze maar niet op weten te lossen.

Wel mijn eerste Japanner

Ad Hombre

Ad Hombre

03-06-2016 om 17:35

AnneJ

Da's makkelijk, dan moet je natuurlijk een electrische hebben. Een Renault Zoe of zoiets. Of heb je dat toch ook weer niet over voor het milieu?

Dromen Ad

Als je dat kunt betalen lijkt me dat prima. Ik ga zelf helemaal geen auto aanschaffen, dus mijn 'voetafdruk' blijft toch kleiner.

Renault Zoe

http://www.renault.nl/showroom/elektrische-auto/zoe/zoe/

Wel een mooie auto, ik houd van de ronde vormen van de renault.
En komt echt wel binnen betaalbare prijzen lijkt het. Van 20.000 euro tot 23.000 euro nieuw. Ook nog leasemogelijkheden.
Helemaal niet slecht om alvast over na te denken.
Mijn voorkeur had vroeger de kleur oceaanblauw, maar ik kan zo gauw niet ontdekken of er ook andere kleuren beschikbaar zijn dan deze witte.

http://www.renault.nl/showroom/brochures-en-prijslijsten/elektrische-autos/zoe/prijslijst-zoe.jsp

Beertje37

Beertje37

03-06-2016 om 19:17

Reclame?

Zijn we nu ook al reclame aan het maken voor auto's? Het moet niet gekker worden!

Toepassing

Bij een keuze is de toepassing bepalend; rijden er vaak kinderen mee naar sport, zok dan voor een hoekige achterkant vanwege de ruimte in de achterbak.
Is je straat in file parkeren of naast elkaar; kies dat voor een vierdeur want een tweedeurs bemoeilijkt het instappen.
Ben je niet technisch; kies dan voor een japanner omdat volgens de amwb deze het minst vaak naar de garage hoeven.
Heb je moeite met inparkeren; kies dan voor een model met weinig ronding zodat je de afsand beter kan inschatten en het niet op de tast doet.
Heb je een beperkt budget; kies voor een occasion zodat je voor een iets gorter model kan gaan vanwge de botszone.
Woon je in een buurt met veel kleune type auto's; kies dan voor een vergelijkbare afmeting zodat je eerder een parkeerplaats vind.
Kies geen polo, die worden snel gestolen.

Misschien helpen deze tips bij je keus.

Caesar

Caesar

03-06-2016 om 19:55

Flanagan

"Kies geen polo, die worden snel gestolen."

Heb je een bron?

Vesper Lynd

Vesper Lynd

03-06-2016 om 20:02

Maakt niet zoveel uit

Hier in de straat zijn de parkeerplaatsen achter elkaar, maar ik kan zo goed inparkeren dat ik nergens moeite mee heb. Liefst heb ik een vijfdeurs. Die heb ik 350 dagen per jaar niet nodig omdat ik meestal alleen of met maar 1 kind in de auto zit, maar als ik mijn ouders eens moet meenemen is het lastig om mijn vader achterin te krijgen in een driedeurs.
Indien mogelijk wil ik een auto die niet wit, zwart, grijs of antraciet van kleur is

Tamara

Tamara

03-06-2016 om 20:09

bron

http://autorai.nl/2016/01/25/meest-gestolen-automerk-nederland/

Volkswagen is gewoon de meest verkochte auto.

Tamara

Tamara

03-06-2016 om 20:10

Overigens

is het niet de polo maar de golf. http://autorai.nl/2016/01/25/meest-gestolen-automerk-nederland/

Ad Hombre

Ad Hombre

03-06-2016 om 20:58

AnneJ

"En komt echt wel binnen betaalbare prijzen lijkt het. Van 20.000 euro tot 23.000 euro nieuw. Ook nog leasemogelijkheden.
Helemaal niet slecht om alvast over na te denken."

Wel goed lezen, de batterij moet je er bij Renault apart bij leasen. Dat komt dus nog bovenop de prijs.

Toyota yaris hybride

Heel blij mee.

Ceasar

Polo is een populaire auto in de kleine middenklasser. Gezien het artikel, in de kleine middenklasser ook populair bij autodieven.
Volgens de getallen, staat de seat met 0,2% even hoog. Maar die auto is m.i. toch niet om aan te zien.

http://www.autoweek.nl/nieuws/autoweekend-top-10-meest-gestolen-autos/

Ruimte bij inparkeren

Vesper Lynd, de opmerking over inparkeren slaat niet op jouw vaardigheden maar op de afmeting parkeerplaats.
Hier in de buurt is een parkeerplaats met zulke minimale breedte dat niemand zich aan de lijnen houdt. De kans op een deuk of het niet fatsoenlijk kunnen instappen, is bij een tweedeurs beduidend groter.

Caesar

Caesar

05-06-2016 om 22:43

Flanagan

De polo staat nummer 7 in de top 10 uit jouw link. Je had beter voor de golf kunnen waarschuwen. Die staat op 4.

Ceasar

Een golf valt m.i. In een duurder segment dan de polo.

Noet

Noet

06-06-2016 om 07:46

Seat

Ik rijd al jaren Seat, heb een Peugot tussendoor gehad, maar nu weer Seat. Ibiza is denk ik het formaat wat je zoekt.

Zelf rijd ik een Mii, heerlijk scheurijzer, maar voor jou wellicht net iets te klein hoewel verrassend groot, alleen erg weinig kofferbak (maar daar hebben ze de achterbank voor uitgevonden toch?)

Twingo

Twingo

06-06-2016 om 10:54

hier

Hier een Twingo, omdat de stoelen van de Renault eigenlijk altijd goed zitten, voor mij althans.
Lekker klein, nadeel achteraf is dat het een tweedeurs is, je passagiersdeur is groter en je kunt daardoor niet heeeel krap parkeren. Achterbak groot genoeg voor 5 a 6 boodschappentassen op rij, rijdt lekker licht en toch pittig.

jutter

jutter

09-06-2016 om 14:46

Panda?

Na een Yaris (keurige auto maar sloom rijden) en KIA RIO (ook sloom), heb ik gekozen voor een Panda. Wellicht een ook optie?
Heel licht dus wegenbelasting laag. Maar wel ruimte op de achterbank en zelfs ruimte voor een krat bier en 2 boodschappentassen achterin.
Mijn rijstijl is duidelijk meer passend bij de Panda, lekker snel optrekken, verder niet super lawaaiig op de snelweg, en veel zicht bij het inparkeren!

Je route

Het kan ook uitmaken waar je dagelijks rijdt. Een licht klein autootje is handig in de stad maar als je er dagelijks mee door de polder rijdt kun je bij slechte weerstomstandigheden en harde wind moeite hebben om dat ding op de weg te houden.

GS

GS

09-06-2016 om 23:09

Clio

Ik zou gewoon wat proefritjes maken in verschillende auto's, dan merk je zelf wel wat lekker rijdt en dat is toch wel erg belangrijk. Zo heb ik het tenminste aangepakt toen mijn oude fiat bravo na jaren de geest gaf. Ik wilde graag een fiat 500 maar eenmaal achter het stuur viel die toch af. De Clio lag gelijk lekker op de weg en ik wist welke het zou worden. Succes hoor!

Vesper Lynd

Vesper Lynd

10-06-2016 om 10:46

Panda

Een Fiat Panda is wel net wat kleiner dan wat ik wil. Liefst moeten er vier weekendtassen achterin passen, minimaal. Bovendien kan ik me de slogan van vroeger nog wel herinneren 'In een Fiat Panda lacht iedereen je uit'. (Hij was net even anders, weet ik).
Ik zag laatst een Hyundai i20 rijden. Best een leuke auto, maar ik moet nog kijken of die er binnen het budget is.

Anna G.

Anna G.

10-06-2016 om 14:14

Clio idd

Clio is een prettige auto, moet je wel even kijken of je het nieuwe model kan krijgen voor die prijs. Die is zuinig en ruim.

Enne.. er 1000 euro afvullen? Knap als dat je lukt, dan neem ik jou de volgende keer mee als ik een nieuwe auto koop.

Kinne

Kinne

10-06-2016 om 15:56

Panda

Was die slogan niet' in een Panda lach je iedereen uit' omdat hij veel groter,sneller en stoerder was dan iedereen dacht.

Marjoleine64

Marjoleine64

10-06-2016 om 22:21

Ik heb net een 2e-hands Peugeot 207 gekocht, uit 2008 met 110000km, voor 5500 Euro (zonder inruil). Was een beetje een spoed-aankoop, omdat oudste zoon mijn 10-jaar oude Ford Ka total-loss gereden heeft afgelopen weekend. Ik had nog graag 2 jaar willen doen met de Ka, reed echt heel fijn. Is een nieuw model Ford Ka niks voor jou? Is volgens mij duidelijk groter dan de oude Ka, en maar ietsje kleiner dan de 206 (daar rijdt ik deze week in als leen-auto). Vroeger hebben we ook heel veel km gemaakt met een 205 (diesel).
Ik herken overigens wel de opmerkingen over 3-deurs vs 5-deurs, helaas is mijn nieuwe ook weer 3-deurs, en de deuren van de Peugeot zijn behoorlijk groter dan die van de Ka. Dat wordt krap in onze garage met 2 auto's naast elkaar, en op het parkeerterrein bij het werk.

jutter

jutter

13-06-2016 om 16:57

panda

De slogan klopt wat mij betreft, een panda is groter dan je denkt. Vandaar dat ik de tip ook gaf. Qua ruimte is de panda volgens mij net zo groot en makkelijk als de Yaris. ook achterin valt de zitruimte helemaal niet tegen en makkelijk instappen door de 4 deuren.

Maar goed, lekker proefrijden dan voel je zelf wat lekker bij je past.

Jill

Jill

13-06-2016 om 20:08

Ja ! Hyundai.

Ik ben fan! Ik heb zelf een i20 gekocht. Ik hou het meest van hun grote lompe modellen maar die kan ik niet betalen. Ik ben er blij mee, de kinderen ook. Zij gaven als spontaan commentaar dat ze heel veel ruimte op de achterbank hadden. Ik ben fan omdat ik eigenlijk niet beter weet dan dat het starten en lopen is. Robuust en geen gedoe, rammeltjes of geluidjes.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

13-06-2016 om 20:23

Jill

Merk je dat hij onzuiniger is dan vergelijkbare auto's? Ik las dat hij 1 op 13 rijdt, dat is wel een nadeel.

Jill

Jill

13-06-2016 om 21:23

Zuiniger

Ik hou het eerlijk gezegd niet precies bij. 1 op 13 is het zeker niet. Ik rij een stuk zuiniger. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik wel het laatste model heb. Ik probeer wel zuinig te rijden en mijn neiging tot vlot wegscheuren flink te onderdrukken. Ik heb trouwens flink wat van de prijs afgekregen. I20 heeft heel veel populaire concurrenten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.