Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke auto? hoge instap

al 4 jaar rijden we een renault twingo,een heerlijke auto waar we nog nooit problemen hebben gehad.
Hij is nu 16 jaar oud en zo langzaam aan willen we gaan uitkijken naar een soortgelijke ( weer tweedehands) auto.
Alleen,vanwege reuma kan ik steeds moeilijker uit de twingo stappen omdat ik net te laag zit.Ik zou een kussen op de stoel kunnen leggen,maar dan kom ik met mijn hoofd tegen het plafond( ik ben 180cm).
Wie heeft ervaring met een soortgelijke auto ,maar dan met een hogere instap?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Opel agila

Daarmee werd toen veel geadverteerd dat ie hoge instap had..
Dacia zit ook hoog en stevig.

Logisch vervolg

Reneault Kangoo, Peugeot Partner. Met als mega-voordeel qua gezin: Voldoende zitruime op de achterbank en voldoende bergruimte achterin.
Op de opel Agila is de hoge instap een extra (extra bestellen, betalen dus).
Ga eens kijken bij een dealer, stap in, stap uit.
Enneh... koop een 2e hands!
Groet,
Miriam Lavell

Baby benz

De Mercedes Benz A-klasse (Baby Benz) heeft ook een hoge instap. Mijn schoonmoeder, die vergelijkbare problemen heeft, vindt het een heerlijke auto.

Chris

Renault scenic

is wel wat groter maar heeft ook een hoge instap,en een toyota verso ook.
Ik zou een paar auto's uitkiezen en gaan proefzitten, vaak voel je wel meteen of ie lekker zit ook voor langere afstanden.

marjanne

marjanne

29-01-2012 om 20:17

Agilla

Mijn agilla van 10 jaar oud heeft standaard een hoge instap.(ik dacht dat ze dat allemaal hadden?) Ideaal voor mijn moeder die vanuit de rolstoel er zo in schuift (als ze het snapt)
Ikzelf vind wat hoger ook erg handig , je hebt goed overzicht over de weg

merel

merel

29-01-2012 om 20:35

Fiat panda toch ook?

Volgens mij heeft de fiat panda ook een hoge instap. Onlangs in gereden omdat mijn auto een reparatie had. Ik vond het een hele fijne auto om in te rijden, alleen voor ons gezin wat te klein.
Ik zou inderdaad eens wat garages aflopen en gaan "proef-instappen"

sus-anne

sus-anne

29-01-2012 om 21:42 Topicstarter

Bedankt

hier kan ik wel iets mee,ik ga eens op MP kijken en daarna bij diverse garages.

Fiat panda

Fiat panda is niet fijn in de bochten. Ik vroeg mij altijd af waarom iedereen toch veel sneller door de bocht kon dan ik. Ik heb nu een renault megane, ik snap het nu
Golf vind ik tegenwoordig ook een "hoge"auto. Ik hou er niet van, vind de golf en de polo ook niet meer leuk, maar wel hoog volgens mij.. en ze lijken me ook best goed in de bocht

Puck

Puck

30-01-2012 om 08:40

Mini mpv

Ik zou specifiek zoeken op mini MPV, dat is de riante naam die ze aan kleine autootjes met een hoge instap geven. Aguila heeft een hoge instap. Ik heb zelf een Hyundai i10 en die heeft ook een hogere instap dan gemiddeld en heeft een goede prijs-kwaliteit-verhouding

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.