Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Juno

Juno

04-05-2014 om 09:51

Welke auto?

Het zoveelste topic over een auto-aanschaf. Ik ben op zoek naar een kleine auto, zeg maar de tweede auto. Klein, zuinig, veilig, hoge zit en er moeten nog wel mensen mee kunnen. Kinderen zijn inmiddels lang en nemen een echte plaats in maar hoeven niet altijd in deze auto mee.
Zowel man als ik vinden auto's niet echt heel erg interessant dus we hebben geen idee waar we moeten beginnen met zoeken. Wat is een leuk merk/model?

Juno

Juno

05-05-2014 om 13:21

Niemand?

Niemand een idee voor een lief klein zuinig autootje?

guera

guera

05-05-2014 om 14:00

sja

Ik zweer bij mijn peugeotje 107. Kost werkelijk geen drol. De rij ervaring is zeker niet die van een sardine blik. Iedereen die meerijdt zegt: he? je hebt helemaal niet het idee dat het zoń klein autootje is als je rijdt. Mijn oudste is 12 en past er prima in. Ook volwassenen kunnen achterin. Als ik een nadeel moet noemen is het de zeer kleine kofferbak, dus met een auto vol passagiers kun je niet nog eens drie weekendtassen meenemen. Maar nogmaals ik rij op 1 tannk van 35 liter met gemak 550 kilometer. Wegenbelasting is 19 euro. Werkelijk zuiniger krijg je het niet.

Juno

Juno

05-05-2014 om 14:03

Stoelen?

Hebben de stoelen een hoge zit zodat je benen recht t.o.v. je heupen staan? De Picasso en Renault scenic hebben dat wel, weet ik uit ervaring.
Ik heb nl nog wat naweeën van bekkeninstabiliteit en als ik ook al is het maar kort laag moet zitten kan ik daarna niet eens meer werken.
Prijs en wegenbelasting klinkt wel erg aantrekkelijk!

Toyota

Aygo of Jaris, zuinig, klein, hoge instap.

Katniss

Katniss

05-05-2014 om 16:07

Panda

Ik heb zelf een Peugeot en de Panda van de buurman heeft een beduidend hogere instap dan mijn Peugeot. VW Up moet je niet hebben, daar kom ik al amper uit

klein?

Je noemt de Picasso en de Scenic, maar dat zijn toch geen kleine autootjes? Dat zijn gewoon gezinsauto's. Als een hoge instap een must is, moet je wellicht kijken naar grotere auto's die iets ouder zijn (om binnen budget te blijven). Of een Opel Meriva of zoiets.

Leuke zuinige kleine auto's zijn de 107/C1/aygo. Komen volgens mij allemaal uit dezelfde fabriek. Iets groter is bijv. mijn Fiat Punto, die heel goed bevalt en zuinig is.

Juno

Juno

05-05-2014 om 22:15

Klein

Ja, ik ben echt op zoek naar een kleine auto maar ik wil een zit hebben zoals bij de Picasso of de scenic, ik noemde die alleen als voorbeeld voor een hoge zit. De Picasso heb ik nu en dat is inderdaad een hele grote auto voor als we met zijn allen weg gaan.
Morgen gaan we even kijken adhv jullie tips. Man is teleurgesteld dat er geen Jeep komt .

Jeep

..

Katniss

Katniss

05-05-2014 om 23:26

Minijeep (soort van)

Het ís natuurlijk geen Jeep, maar een Suzuki Jimny is wel een heel schattige terreinauto.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.