Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

03-11-2012 om 22:44

Welke auto?

De aloude vraag op het forum. Mijn auto is total loss en ik zoek een ander. Wel een heel eisenlijstje:
Vijf volwaardige zitplaatsen met voldoende beenruimte
Veilig
Zuinig
Hoge stoelen
Ik rijd nu een citroen picasso, hiervoor een renault megane scenic. Beide auto's hebben een hoge stoel waardoor mijn benen in een hoek van 90 graden staan. Is essentieel, bij een lage stoel kan ik niet lang rijden.
De picasso is qua afmeting goed, goede laadruimte ook (boodschappen en bij vakantie de tent ed) maar hij heeft een vervelende dode hoek en is verre van zuinig.
Wie heeft tips?
Rosa van der Zanden

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik de nieuwe dacia

er is een nieuwe dacia op de markt,(uit de renaultgroep) weet je wel van die reclame van die man die loot welke kinderen ermee mogen
Dat lijkt me een ruime grote en vooral hoge auto, niet te duur in nieuw aanschaf.
Wij hebben een renault grand scenic gehad, super auto hoor, nu een station van opel wat echt veel minder fijn zit, zo laag.

Ilva

Ilva

06-11-2012 om 09:34

Tacuma

Wij hebben een Deawoo Tacuma. Niet heel zuinig (we hebben nog een C1, die veel meer gebruik wordt) maar wel heerlijk groot. Drie ruime plaatsen achterin. Hele stoere auto. Hij is niet meer nieuw te koop dacht ik maar tweedehands nog wel. Wij hebben hem nu een klein half jaar en zijn erg tevreden.

Chevrolet spark

Niet zo groot als de picasso maar wel 5 volwaardige plaatsen. In de achterklep kunnen 3 boodschappentassen rechtop staan.
Hier zoon van 1,90 en kan ook achterin zitten.
Verder zit je lekker hoog en rijd hij 1 : 18/1 : 20 gemiddeld stad/afstand.
En momenteel lekker gemakkelijk in aanschaf ivm 1 tweetje. Kijk maar eens op de chevrolet site.
Wij (man en ik) rijden er allebei nu 2 jaar in. En wij vinden hem super.
Gr. Rymcke

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

09-11-2012 om 16:01

Ziet er mooi uit

Maar toch achterin te klein. Er zijn wel drie gordels maar als ik zo de foto's bekijk, geen drie volwaardige zitplaatsen. Voor incidenteel vervoer zou het wel kunnen, maar ik heb altijd drie kinderen.
Wel lekker zuinig

Rosa van der Zanden

Rosa

Wij hebben 4 kinderen. Waaronder 3 pubers (19, 17 en 14) en één van 7. Wij hebben ruimte zat. Ook voor oudste van 1,90 m. Die zit achterin dan in het midden.
Maar tt veel meer ruime en zuinige auto's.
Gr. Rymcke

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

11-11-2012 om 20:16

Rymcke

Is het echt de Spark? Op de website van Chevrolet zie ik zo'n twijfelaarszitje in het midden en in reviews lees ik dat het te optimistisch is om met drie volwassenen achterin te zitten omdat je dan praktisch bij elkaar op schoot zit.
Pas jij er met 6 personen in?

Rosa van der Zanden

Femke_

Femke_

12-11-2012 om 22:57

Dacia?

We hebben de afgelopen jaren met veel plezier gereden in een Dacia Logan MCV 7p. Niet super zuinig, maar 1 op 15 haalde ik er wel mee (wel veel snelwegkilometers). Deze zijn nu tweedehands prima verkrijgbaar. Bovendien staat de prijs onder druk omdat er een nieuw model is verschenen...Die heb ik sinds afgelopen vrijdag (Lodgy)opnieuw 7 persoons (ook 4 kinderen) en deze is nog iets ruimer en hoger dan de Logan. Je zit vooral hoger en haalt die hoek van 90 graden in de knie makkelijk!

Met een dakkoffer en één van de achterstoelen neergeklapt kunnen wij in de Logan in de zomer makkelijk alle spullen meenemen om te kamperen (zonder aanhanger. De Logan was wat luidruchtiger bij de laureate al een stuk minder dan bij de "minder luxe" versies. Wij hebben 120.000km probleemloos gereden. Dacia is de laatste jaren ook nog eens de meest betrouwbare auto Oh ja, beenruimte achterin. Zoon van 1.90m kan zowel in de Logan als in de Lodgy met gemak op de 3e zitrij! Dit zijn auto's waarin de derde rij echt een volwassenen zitplaats biedt itt Zafira, Scenic, Touran en alle andere semi 7-persoons auto's. Je hebt natuurlijk de grotere varianten (Sharan, Galaxy, Alhambra... maar daar is het prijskaartje dan ook naar!)
Femke
(die de Dacia niet echt mooi vindt, maar voor een vervoermiddel wel erg betaalbaar)

Rosa

Jip 3 kids achterin en 1 naast mij. Gaan wij met allemaal weg, dus met 6. Dan nemen we 2 auto's. (we hebben er allebei één). De auto heeft echt 5 volwaardige plaatsen.
Maak anders eens een proefrit met een aantal auto's/modellen. Dan weet je gewoon toch het meeste.
Wat zit naar jouw mening het lekkerste, kun je niet van een plaatje afzien.
Gr. Rymcke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.