Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kokkerella

Kokkerella

24-04-2015 om 12:11

Welk voorgerecht?

Komend weekend krijg ik eters en ik ben geen keukenprinses. Ik wil twee soorten lasagna maken, een met spinazie en kaas en een klassieke met gehakt en tomaat, sla er bij. Als toetje iets met hangop en fruit.
Maar welk voorgerecht kan ik daarbij doen? Ben niet zo'n fan van soep. Heeft iemand een leuk idee?

Moni

Moni

24-04-2015 om 12:17

Bruschetta?

Alleen heb je daar wel de oven voor nodig. Dat zou bij ons niet lukken als je ook lasagna moet bakken.

Anders klein koud hapje, bijvoorbeeld bolletje mozarella, half snoeptomaatje en stukje basilicumblad. Prikkertje erdoor. Dat ziet er erg mooi uit en kan ver van tevoren klaargemaakt worden.

Of nog een ander hapje erbij.

Katniss

Katniss

24-04-2015 om 13:01

Bijvoorbeeld

De salade Caprese van moni, of een garnalencocktail. Meloen met ham vind ik ook altijd lekker, maar dat is wel erg jaren '80
Hangop is toch een soort yoghurt? Niet iedereen lust dat (ik niet i.i.g.).

guera

guera

24-04-2015 om 13:05

ga italiaans

En doe vooraf vitello tonato en als toet tiramisu
Vitello is echt supersnel en simpel als je een beetje smokkelt en het gewoon volgens de Appie manier doet http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R487620/vitello-tonnato

Kookse

Dendy Pearson

Dendy Pearson

24-04-2015 om 14:01

meloen met ham

Ik ben dol op meloen met ham. Lekker fris.
Verder zou ik het in de simpele kleine hapjes zoeken. Lasagna is toch al een flinke maaltijd?

ideetjes

- carpaccio: kan je kant en klaar kopen. Parmezaanse kaas, pijnboompitten, rucola en balsamicodressing erover en klaar. Vindt bijna iedereen lekker en is Italiaans
- toast met gerookte zalm, lekker makkelijk
- garnalencocktail
- antipasti: bruschetta, italiaanse vleeswaren, tomaat met mozzerella, etc bij elkaar op 1 bord om te delen

Kokkerella

Kokkerella

24-04-2015 om 14:16

Geen vis

Had ik er niet bijzegd, maar het verzoek van de gasten was geen vis of andere vissige beesten. Ik wilde zelf iets met deeg vermijden omdat de lasagna al een deeggerecht is, en geen sla omdat er bij het hoofdgerecht al een gemengde salade komt. Dan valt er veel af natuurlijk, ik weet niet zo goed in welk hoek ik moet zoeken.
Anders moet het toch maar een pompoensoepje worden al ben ik zelf geen soepliefhebber. Hapjes doe ik denk ik al bij de borrel, misschien doe ik dat wat uitgebreider en dan aan tafel geen voorgrecht meer, is ook wel leuk, een bord met mozzarellatomaatbolletjes, bruschetta' s e.d.

Moni

Moni

24-04-2015 om 14:18

Dat laatste lijkt me slim

Zelf vind ik voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht achter elkaar erg veel, tenzij je ruime pauzes neemt.
Ik zou de hapjes bij de borrel het voorgerecht noemen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.